חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפנים היפות של מדינת ישראל

מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/20093099 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העידן שלאחר מלחמת לבנון השנייה חייב לסמן את תחילת המהפך בתדמיתה הבינלאומית של ישראל

איך אנחנו נראים
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון.

תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות.

זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !

תדמית נתפסת של מדינה היא תולדה של חשיבה "ליניארית" המתבססת על עובדות היסטוריות בשילוב השפעות רגשיות שחלקם נובע מסטריאוטיפים ודעות קדומות.

נקל להבחין בקונסנזוס העולמי הקיים באשר לתדמיתן הנתפסת של מדינות בעולם: גרמניה נתפסת כמדינת היעילות. הודו רוחנית. בריטניה מסורתית. איטליה רומנטית. צרפת אופנתית.

תדמיתה השלילית של ישראל עלולה להישאר צרובה בתודעה הבינלאומית לאורך שנים רבות ברמה סטריאוטיפית כדוגמת סרביה, בוסניה, קרואטיה ואחרות המתקשרות עם מראות של טיהור אתני, הרס טוטלי ושפיכות דמים .

הסיכוי לעצור את השחיקה בתדמית ישראל המידרדרת שואף לאפס כל עוד נימשך הקונפליקט הישראלי-פלסטינאי שאין רואים לו סוף.
גם המאמץ הסיזיפי של מערך ההסברה של ישראל לייחס לצבא שלנו ערכים הומאניים בתפיסת אזרחי העולם לא יצלח קרוב לוודאי והוא בעיני אך ניסיון נפל "לשכנע את המשוכנעים".

הזמן הנכון לשנות כיוון
עתה הוא הזמן לייצר סדר-יום לאומי חדש, לספר לעולם על מדינה שלמרות קשייה הביטחוניים מייצרת מוצרים וטכנולוגיות פורצות-דרך המשפרות לעין ערוך את רווחתו ואיכות חייו של המין האנושי במאה ה 21 . זוהי התוכנית למיצובה מחדש של ישראל בתודעה העולמית.

ניתן להניח שמעטים בעולם הגדול מודעים לחיוניות וליצירתיות של החברה בישראל המייצרת יותר מחקרים מדעיים לאדם מכל מדינה בעולם, בישראל פועלות יותר חברות הזנק מכל מדינה אחרת למעט ארה"ב ואחוז האקדמאיים שלנו מתוך כוח העבודה הוא הגבוה בעולם.

תדמיתה הבינלאומית הנתפסת של מדינה משפיעה ישירות על כלכלתה ועל רווחתם של תושביה .
כדי להביא לישראל השקעות זרות נדרשת תדמית חיובית לא רק במובן הטכנולוגי הצרוף אלא גם בהקרנת תדמית של בטחון ויציבות , מטלה המחייבת אותנו לייצר פעילות שיווקית בינלאומית מהמעלה הראשונה.

את התוכנית השיווקית האסטרטגית יש להגדיר בדיוק מרבי ובמקצועיות יתרה, בדומה להגדרת יעדים שיווקיים של מוצרים ושירותים המתחרים בשווקים תחרותיים בינלאומיים.

מהפך נוסח ספרד
ספרד היא אחת המדינות הבולטות בעידן החדש שהשכילה למתג מחדש את תדמיתה: ספרד ששקעה בתוהו ובוהו בעת מלחמת האזרחים שלה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, היא כיום מדינה אירופאית משגשגת, למרות קיומם של מתחים אתניים חוזרים ונשנים בשל התעקשותה של מחתרת אטה על מדינה בסקית עצמאית בנפרד מספרד.

ספרד השוקדת בנחישות וביצירתיות ניכרת לשפר תדירות את תדמיתה עשתה זאת בין השאר בזכות תהליכי הפרטה וגלובליזציה של חברות ספרדיות מצליחות דוגמת רפסול וטלפוניקה, שהקרינו לעולם תדמית של ספרד מודרנית, חדשנית ופורצת דרך בשווקים הבינלאומיים.

הלוגו הצבעוני המרהיב שעיצב רב האומן מירו לפי הזמנת ממשלת ספרד סימל את חזונה המתחדש של ספרד בעידן החדש.

ישראל בחזית הטכנולוגיה

הגדרת "המותג" ישראל חייבת מעתה להקרין את היתרון התחרותי הבולט ביותר של המדינה: קידמה טכנולוגית לרווחת האנושות .

חיוני להציג מעל כל במה בעולם את הישגים הייחודיים של החברה בישראל, כדוגמת פיתוחם ויצורם של מוצרים רפואיים ,חלקם מצילי חיים (כדוגמת התרופה לעיכוב התפתחות מחלת האלצהיימר, הסטנט של מדינול או גלולת המצלמה בתחום ההדמיה הרפואית) , תוכנות מחשב מהפכניות ( דוגמת הפיירוול של צ'ק-פוינט וזכרונות הפלאש של אם-סיסיטמס) יצירת תובנות אינטרנטיות חדשניות (כתוכנת המסרים של אי.סי.קיו) , מוצרים אגרו-טכנולוגיים ( כדוגמת טכנולוגיית ההשקיה של נטפים), מחקרים פורצי דרך בתחומי הכימיה והכלכלה (שהניבו פרסי נובל לשלושה מדענים ישראליים), חקר התעופה והחלל ותחומי חיים רבים אחרים.

לא עוד תדמית של ארץ זבת חלב ודבש אלא חממה יצירתית לשיפור איכות החיים ותג הזיהוי למוצרים הישראלים היוצאים לשוקי העולם יהיה מעתה :
Ventured in Israel

ישראל מחויבת גם היא למנף תדמיתית את היתרונות הטכנולוגיים העצומים שיש לה : האם העולם המערבי מודע לעובדה שבישראל 20 חברות ויותר שנתח השוק שלהן בתחום פעילותן הוא הגדול בעולם כדוגמת טבע, ישקר, קומברס, כימיקלים לישראל, תעשייה אווירית, מרקורי, כתר פלסטיק, הזרע ואחרות.

העובדה שישראל מדורגת שנייה בעולם, אחרי קנדה, במספר החברות הזרות הרשומות בבורסת הנסד"ק בארה"ב, רובן בתחומי הטכנולוגיה הגבוהה, מהווה "תחמושת" הסברתית שתכליתה הצגת עם עקשן, חרוץ, מוכשר, יזם בנשמתו ודבק במטרתו - תדמית הציונות של המאה 21.

הפנים היפות של ישראל
מעבר לחוסנה הטכנולוגי של המדינה, תוכנית השיווק למיתוגה מחדש של ישראל חייבת להכיל תחומי חיים מגוונים המציגים לראווה את הפנים היפות של ישראל .

סרטי איכות ישראליים החלו לקטוף לאחרונה פרסי יוקרה בפסטיבלים בינלאומיים למרות שאחדים מהם עוסקים, איך לא, בסכסוך הדמים באזורנו.
גם סרטים טעונים אלה מציגים אם תרצו את פרצופה האמיתי של מדינה דמוקרטית, חופשית שאינה מהססת לחטט בפצעיה גם שהתמונה הניבטת באקרנים אינה מלבבת כלל ועיקר.
יוצר הסרטים הספרדי אלמודובר המציג בגאוניותו את ספרד על רובדי חייה השונים בעצם מייצר פריט יצוא תדמיתי מעולה עבור מולדתו ספרד.

מדינת ישראל חייבת לעודד יזמים , חברות וארגונים לפרוץ קדימה ולהציג קבל עם ועולם מוצרים ויצירות המחדדים את ערכיה החברתיים, התרבותיים והמסחריים של מדינה שחרטה על דגלה את סמל הקידמה.
להשגת מטרה זו חשוב יהיה לתקצב ולתפעל קרן לאומית לשיווק תדמיתה של ישראל שתתמוך במגמות ההתרחבות הבינלאומית של עסקים ישראלים "שיש להם את זה".
גיבוש תוכנית שיווק למיתוגה מחדש של ישראל יחייב מדיניות עשייה מוגדרת ונחושה שתאמץ כללים מנחים לתאום פעילותם של נציגי ממשל , עולם העסקים, האומנויות, החינוך ,התקשורת והמדיה.
מיתוגה מחדש של מדינה הוא אתגר עצום. לא ניתן ככלל לכפות גינוני תדמית על אזרחי אותה המדינה בוודאי לא על זרים . במציאות בה אנו חיים בישראל ניתן
בהחלט לגייס למשימה מנהיגי חברה וכלכלה שיתנו יד לאתגר כי בדמנו היא.

בעזרת העם היהודי.
מנוף צמיחה העשוי לסייע משמעותית בישום תוכנית השיווק החדשה הוא העם היהודי בתפוצות. "חמושים" בתדמית החדשה של מדינה בחזית הטכנולוגיה (ולא רק בחזית הקרבות) יחושו בני עמנו מידה רבה יותר של גאווה וסולידאריות שעשויה לייצר מידה לא מבוטלת של מוטיווציה לבוא לביקורים בישראל, לקחת חלק פעיל יותר בהזדמנויות העסקיות במשק הישראלי ולשמש כתף תומכת למאמצי הטמעת התדמית החדשה בתודעת אזרחי העולם.
בארה"ב ניתן לרתום למלאכת המיצוב מחדש של ישראל יהודים רבי-השפעה שחלקם בעלים ומנהלים של ערוצי תקשורת חובקי עולם כמו גם אנשי שיווק ופרסום ידועי-שם, וכאלה יש שם רבים וטובים.
כשממשלת סעודיה החליטה נחרצות לעשות מהפך בדעת הקהל בארה"ב שלאחר ספטמבר 11 , משרד יחסי הציבור שנבחר לטפל בתקציב הסעודי היה בבעלות יהודית, אלא מה...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני צימט

מאת: דני צימטעסקים בינלאומיים07/06/101259 צפיות
טורקיה מהווה יעד יצוא מרכזי לתעשייה הישראלית,לפי נתוני מכון היצוא הישראלי 650 מפעלים וחברות ישראליות נמצאות במעגל העסקי עם טורקיה וניתן להניח שחלקן יבקשו למצוא דרכים יצירתיות להמשיך את הקשר הכלכלי המניב שנבנה בעמל רב בתנאים של שווקים בינלאומיים תחרותיים.

מאת: דני צימטזהות27/12/091328 צפיות
מאמר זה מתעתד להציג קו מחשבה המצדד בהתגייסות מרצון של ישראלים רבים כשגרירי הסברה, המסוגלים וגם מוכנים לעמוד אל מול קהלים ברחבי העולם ולהציג תמונה מאוזנת אודות החברה בישראל על יתרונותיה התרבותיים, המדעיים וההומאניים.

מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091757 צפיות
גורמי התיירות בארץ מודעים לקושי העצום בהגברת התיירות לישראל הנובע מתדמיתה השלילית של המדינה ולכולם ברור שזירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי אינה מהווה הזמנה אטרקטיבית לבוא לכאן לבקר, לנפוש, לבלות.

מתוך תחושת חוסר ברירה מתמקדים מאמצי השיווק של ישראל ב"משוכנעים", יהודים ונוצרים אוונגליסטיים אוהדי ישראל שתמונת המצב הביטחוני גרועה ככל שתהיה אינה מרתיעה אותם מלבוא בשערי המדינה.

המוחות היצירתיים ביותר במדינה תרים ללא הרף אחר "חומרי גלם תדמיתיים" שיש בכוחם לייצר דימויים חיוביים העשויים לסייע בהבאת "הבל


מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/092039 צפיות
תהליך מיתוג מדינות קיים למעשה מאז ומעולם. כל מדינה ברת-קיימא שולחת אין ספור מסרים לעולם באמצעות תרבותה, אומנותיה, פעילותה הפוליטית, מוצרי היצוא שלה, נציגיה המבקרים בעולם כאנשי רוח, אנשי עסקים וספורטאים המתחרים בזירה הבינלאומית - כל המסרים הרבים הנשלחים אל מחוץ לגבולות המדינה אמורים לייצג נאמנה את תדמיתה של המדינה, את הלך הרוחות בה, את סדר יומה ויעדיה .
המסרים הרבים ששולחת המדינה כל העת הם הבסיס לתדמיתה הנתפסת של המדינה.


מאת: דני צימטשיווק בינלאומי10/01/091738 צפיות
לנוכח הבקורת ההולכת ומתגברת אל מול המלחמה בעזה , האם לא הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעיל טלוויזיה או רדיו המשדרים לעולם האיסלמי, ומדוע לא להקים תחנה בכבלים המשדרת 24 שעות באנגלית/טורקית/פרסית ? האם יהיה זה מוגזם להודות בעובדה שישראל צריכה תחנת אל ג'אזירה משלה ?

מאת: דני צימטתקשורת המונים10/01/091706 צפיות
ישראל הנאבקת זה 60 שנה על זכות קיומה באזור מנוכר לחלוטין להוויה הציונית, לא השכילה לייצר תפיסת תדמית חדה ובהירה המזוהה עם ערכיה של חברה דמוקרטית , הומנית, מערבית באופייה, חילונית ברובה, עם הישגים יוצאי-דופן בתחומי המדע, הרפואה והטכנולוגיה

מאת: דני צימטשיווק ואסטרטגיה10/01/091766 צפיות
קשה להשתחרר מהתחושה שהגיע הזמן לגייס, תרתי משמע, וינסטון צ'רצ'יל ישראלי, אותו מנהיג בריטי לפני ובעת מלחמת העולם השנייה, שהפיח באזרחי הממלכה המאוחדת אוירה של גאווה לאומית, סולידאריות ובעיקר נכונות לשלם את מחירו של מאבק עיקש כנגד האויב הנאצי שהפגיז בלא רחם את ערי בריטניה בעיקר את הבירה לונדון.

מאמרים נוספים בנושא תקשורת המונים

מאת: yuval ozתקשורת המונים28/04/132544 צפיות
מהי בעצם מרכזיה וכיצד יכולה להועיל לעסק שלך?

מאת: דניאל seoתקשורת המונים04/10/128384 צפיות
במיוחד כשהילדים גדלים ואתם רוצים כבר לקנות בית משלכם, כדאי לזכור שמשכנתא זה לא משחק ילדים. חשוב מאוד לדעת המון דברים לפני שלוקחים משכנתא והדרך הכי טובה לדעת אותם זה על ידי ייעוץ עם אנשים שמבינים בכך. כמו כן, יש כל כך הרבה פרטים שאנשים מהשורה פשוט לא מתעסקים איתם.

מאת: יקותיאלי עודדתקשורת המונים11/09/129595 צפיות
הספרות 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 מוכרות לרוב אוכלוסיית העולם, ללא הבדל ארץ ושפה. עובדה זו מאפשרת לפתח שיטת תקשורת נוחה ופשוטה בין זרים, הדוברים שפות שונות וכותבים בכתבים שונים, למרות שאיש אינו יודע את שפת רעהו. בשיטת התקשורת המוצעת יינתנו מספרים למילים שמושיות, היינו מספר אישי לכל מילה. כל מספר יתאים למילה אחת בלבד, מילה בעלת אותו מובן, בכל שפה. אנשים זרים ירשמו ויחליפו ביניהם פתקים ובהם קבוצות של מספרי מילים ובאמצעות רשימות מתאימות - "מפתחות" שהוכנו מראש, יוכלו להבין איש את רעהו.

מאת: שירה כהןתקשורת המונים24/05/129642 צפיות
סיכום מאמר; עלייתו של ציבור הקוראים

מאת: liatootתקשורת המונים14/04/129472 צפיות
מאז ומתמיד בני האדם היו מתקשרים ביניהם, אך צורת ההתקשרות שינתה את פניה מהעת העתיקה ועד היום, במאמר זה סקירה קצרה של מראה התקשורת מאז ועד היום.

מאת: שחףתקשורת המונים31/08/108991 צפיות
אמצעי התקשורת מקיפים אותנו ומשפיעים על סדר היום הציבורי. לימודי תקשורת ועיתונאות מקנים ידע תיאורטי מקיף לצד התנסות מעשית נרחבת, ומאפשרים להשתלב בתחום התקשורת במגוון תפקידים מרתקים.

מאת: אברהם בלוךתקשורת המונים10/10/099771 צפיות
מאפיין תרבות שהוא אחד מהבולטים בעיניי הוא השפה. כל פיריודה והמילים המאפיינות אותה, כל זרם באומנות ומילותיו הייחודיות לו – כל עם או חברה ומושגיה ומונחיה. בעשורים האחרונים אנחנו חוזים בהתפתחותו של סלנג בגוון חדש לחלוטין – סלנג כתוב המופיע באינטרנט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica