חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך רצוי לייצר מערכת ניהול תוכן

מאת: יובל אורשרניהול תוכן04/04/20101134 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוב מערכות ניהול התוכן בקוד הפתוח לא מתפקדות כמו שצריך. זה באמת מתסכל. הדבר היחידי שיותר גרוע ממערכות פתוחות הן מערכות ניהול התוכן המסחריות - האחרונות עוד יותר גרועות. אך למעשה המצב לא צריך להיות כמו שהוא עכשיו.

עשיתי מעט מחקר וביקרתי באתר OpenSourceCMS.com - אתר פשוט שמאפשר לגולש לנסות להשתמש בכמה מערכות ניהול תוכן ולבחור איזו מערכת ניהול תוכן טובה בשבילו. התוצאות לא מעודדות. רוב מערכות ניהול התוכן משלבות בתוכן פיצ'רים מיותרים אשר באים על חשבון ממשק המשתמש וחווית המשתמש. רוב מערכות ניהול התוכן נבנו ע"י מתכנתים ולכן החשיבה שעל בסיסה בנויה המערכת היא שמתכנתים יבינו כיצד פועלת אך למעשה מערכת ניהול תוכן טובה צריכה לשים את בעל האתר במרכז ולנסות להתחקות אחר המחשבות של מנהל האתר שישתמש במערכת ובכך להתאים את האתר לצרכיו.

ריכזתי כאן כמה המלצות שלי לכתיבת מערכת ניהול תוכן טובה:

יצרו מערכת קלה להתקנה. מערכת ניהול התוכן תאומץ על מנהל האתר עם השלב הראשון יהיה פשוט בשבילו. כל מה שיצטרך בעל האתר לעשות הוא: להוריד, לפרוק את הקבצים ולהפעיל את קובץ ההתקנה. מערכת ניהול תוכן טובה תשאל את בעל האתר מספר שאלות ולאחר מכן תקנפג את מסד הנתונים. משך ההתקנה צריך להיות מהיר, פשוט ואינטואיטיבי. במידה ולא חייבים לעשות דבר מה, תוותרו עליו.

יצרו מערכת שקל להתחיל להשתמש בה. צריך לאפשר למשתמש לבצע את הפעולות החיוניות ביותר בצורה הפשוטה ביותר כבר בהתחלה.בשלב הראשון, הדבר הבסיסי ביותר שאני רוצה לעשות הוא ליצור עמוד ראשון באתר, תאפשרו לי ליצור את הדף בפשטות. לאחר מכן ארצה לעצב את הדף ולייצר קישורים לדפים נוספים. בנו את המערכת כך שסרגל הלמידה שלי יאפשר לי להתחיל עם הדברים הפשוטים בפשטות ולאחר מכן להתקדם, תוך כדי שאני מתמחה במערכת. בעל האתר צריך להרגיש נוח עם המערכת ולהרגיש שליטה מסוימת תוך מספר דקות. שמרו את הפונקציות המורכבות למאוחר יותר, שמירה לPDF, הכנסת תגיות מטה והפניות 301. אני אצטרך את הפונקציות האלה אבל מאוחר יותר.

צרו דוקומנטציה למערכת בהתחלה. לרוב מערכות ניהול התוכן יש הוראות התקנה דיי טובות: "קודם תעשה את זה, לאחר מכן את זה ואז תעשה כך". אך שמגיעים לשימוש בתכליתי במערכת ניהול התוכן צורת ההסברה משתנה לחלוטין, במקום להסביר תהליך ישנו פירוט אינסופי ודקדקני על כל פיצ'ר במערכת. תנו לי הסבר תהליכי, הרבה יותר קל להבין לדוגמא, שאני יכול להתחיל בכתיבת תבנית ואז אני יכול להלביש דף על בסיס התבנית.

צרו הפרדה בין ניהול של מערכת ניהול תוכן לבין ניהול התוכן באתר. צרו הפרדה בממשק המשתמש בין החלקים שאחראיים לניהול התוכן לבין החלקים שמגדירים את המערכת עצמה. רוב העבודה עם מערכת ניהול תוכן תעשה מול החלק הראשון ורק כ-2 אחוז מכלל העבודה תעשה ע"י החלק השני.

גולשים שאינם קשורים לניהול האתר לא צריכים להגיע לעולם לעמוד שמאפשר כניסה למערכת ניהול התוכן. כאשר בניתי מערכת ניהול תוכן, יצרתי ממשק נפרד להתחברות למערכת הניהול התוכן ולאתר עצמו. משום מה כל מערכות ניהול התוכן הפתוחות מייחדות את האתר עם הכניסה למערכת הניהול. בהרבה מערכות ניהול תוכן ניתן לייצר יוזר לכניסה לעריכת האתר דרך האתר עצמו, כן, כמובן שאפשר באמצעות עריכה פשוטה להעלים את האופציה של ההרשמה אבל למה היא שם מלכתחילה אם רוב המשתמשים לא צריכים את האופציה הזאת?

צרו שפה נוחה למשתמש. אני לא יודע מה זה טמפלט, או component, module, block, או snippet. המילים שנבחרות לייצג חלקי ניהול במערכת ניהול התוכן נבחרו ע"י המתכנת הראשי אך לא נעשתה חשיבה על היוזר שעמוד להשתמש במילים האלה ועליו להבין את משמעותן. השתמשו בשפה ברורה ופשוטה לכל חלק במערכת ניהול התוכן שלכם ואל תמציאו מילים אם אתם לא צריכים.

זה ברור שאין מערכת ניהול תוכן שמתאימה לכל האתרים. בסופו של דבר, מערכת ניהול תוכן צריכה לאפשר לעורכי התוכן ולבעלי האתר לבצע את עבודת עריכת התוכן בצורה הפשוטה ביותר ומהירה ביותר. כזאת, שאם ייהנו לנהל את אתרם דרך המערכת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת דקור הוקמה בשנת 2005 ומתמחה בתחום בניית אתרים באינטרנט. דקור מתמחה בהקמה ותחזוקה של אתרי אינטרנט, אתרי תדמית, מערכות לניהול תוכן, חנויות מקוונות ומערכות סחר אלקטרוני . בין השירותים שדקור מציעה:

למידע נוסף - http://decor-d.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל אורשר

מאת: יובל אורשררשתות חברתיות07/06/101198 צפיות
בואו לגלות מדוע כדיי לכם כבר היום לעזוב את אמצעי הפרסום הסטדרטיים באינטרנט ולהעביר את רוב תקציב הפרסום שלכם לרשת החברתית המובילה בעולם, פייסבוק. הסיבות, הדרכים והרווח.

מאת: יובל אורשרבניית אתרים29/04/10946 צפיות
בניית תפריטים נכונים באתר תדמית הם אחד האספקטים החשובים כשאתה עוסק בבניית אתר תדמית. תפריט נוח וידידותי למשתמש הוא מהדברים שישאירו את המבקר שלך ליותר זמן ויוביל אותו בדיוק לאן שתרצה

מאת: יובל אורשרניהול תוכן14/04/101432 צפיות
היום יש המון דיבורים ברשת על השאלה איזו מערכת ניהול תוכן היא הטובה ביותר. מערכת ניהול תוכן יכולה להיות חינמים, בתשלום, מותאמת לצרכי הלקוח בדיוק או עמוסה בפונקציונליות מיותרת. במאמר זה אתמקד בשלושת מערכות ניהול התוכן החינמיות המוכרות ביותר ואסביר על ההבדלים בין כל מערכת ניהול תוכן.

מאת: יובל אורשרניהול תוכן07/04/101202 צפיות
מערכת ניהול תוכן היא כנראה הדבר הנפוץ ביותר ברשת כיום. מאחורי כל אתר המכיל יותר מכמה עמודים פשוטים (ולעיתים קרובות גם לאתר כזה) יש מערכת ניהול תוכן שתומכת בו לעדכון שוטף יומיומי. אך לצד היתרונות הרבים של מערכת ניהול תוכן יש כמה נושאי אבטחה שעל כל מנהל אתר לשים לב

מאת: יובל אורשרעיצוב אתרים21/03/101105 צפיות
האינטרנט הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לעסקים קטנים. בעזרת בניית אתר תדמית כל עסק באשר הוא יכול לבלוט בתוך ים העסקים האחרים ולהראות את מרכולתו. אך לא כל בניית אתר תדמית יעשה את העבודה. אז איך בכל זאת תתבלט מהקהל? פשוט עקוב אחר 5 הכללים הבאים

מאת: יובל אורשרממשק משתמש17/03/101342 צפיות
משתמשים טועים. לא חשוב כמה תעצב את אתרך שיהיה נגיש לגולש ותיצור ממשק משתמש נוח - יהיו טעויות. אספקט חשוב שהרבה פעמים מתפספס הוא טיפול בטעויות ושגיאות. במאמר זה אגע בכמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב כשבונים אתר תדמית השואף להיות נוח

מאת: יובל אורשרבניית אתרים15/03/101215 צפיות
אתר תדמית, כשמו כן הוא, הוא האחראי על תדמית העסק שלך בעולם האינטרנט. בעוד שבמציאות יכולה להיות לך חנות עם שירות אישי, עיצוב ייחודי ושיווק מוצלח - אם האתר שלך כושל כך ישתקף העסק שלך בעיני הגולשים.

מאמרים נוספים בנושא ניהול תוכן

מאת: mikzoanניהול תוכן13/04/183767 צפיות
לוכד עכברים בתל אביב - הכי זולים בעיר 053-7102038- מדביר ברישיון

מאת: mikzoanניהול תוכן12/04/182809 צפיות
לוכד עכברים במודיעין - הכי זולים בעיר 0537102038- מדביר ברישיון

מאת: שלום כהןניהול תוכן25/11/172855 צפיות
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143234 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: עודד בלקיןניהול תוכן12/07/144128 צפיות
הביובית מבצעת: *פתיחת סתימות בתל אביב *שאיבות בורות ביוב בתל אביב *שאיבת בורות שומן בתל אביב *שאיבת בורות דלק בתל אביב בעבודות אלו מבצעים פעולה הדומה לשאיבת ואקום בעוצמה גבוהה מאוד. הביובית היא הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודות אלו. לעיתים,כשיש סתימה בצנרת הביתית,הדיירים יכולים "לעשות זאת בעצמם"ולפתוח אותה בקלות. אך לעיתים הסתימה לא נפתחת בקלות - משום שמערכת הביוב בחצר או ברחוב - נסתמת. במצב כזה,נדרשים אמצעים גדולים ומשוכללים יותר כדי לפתוח את הסתימה וחייבים להזמין אנשי מקצוע מומחים בנושא שישימו קץ

מאת: דויד מנשהניהול תוכן22/04/146036 צפיות
אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון.

מאת: גוגלל אנלייזרניהול תוכן02/02/148376 צפיות
במאמר דעה אישי זה אציג לכם את דעתי, מדוע אין הבדל מהותי בין לשדוד חנות לשימוש בתוכן וסירוב לתשלום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica