חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכת ניהול תוכן - יש לחגור גם מאחור

מאת: יובל אורשרניהול תוכן07/04/20101202 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום ברשת ישנן אלפי מערכות לניהול תוכן. מערכת ניהול תוכן יכולה להיות חינמית (כמו דרופל או וורדפרס) ויכולה להיות מערכת ניהול תוכן קנויה, ואפילו ניתן לקבל את המערכת מוכנה ומולבשת על האתר כחבילה אחת. לכל מערכת ניהול תוכן רמת אבטחה משלה, ולכל סוג מערכת ניהול תוכן (חינמית, קנויה) יש את היתרונות שלה מבחינת אבטחה. אבל ברשת הרבה מאוד מהאתרים נפרצים לא בגלל קוד נכון אלא דווקא בגלל טעויות מנהל אתר. להלן כמה דוגמאות נפוצות לטעויות שכדאי מאוד להימנע מהן

סיסמת ברירת מחדל

כיום זה ממש לא דבר נפוץ לקבל מערכת ניהול תוכן עם סיסמת ברירת מחדל, אבל אם בכל זאת לא נדרשתם להזין סיסמא בשלב התקנת המערכת, חובה מהר לשנות את הסיסמה המקורית בסיסמא משלכם. האקרים מודעים לעובדה הזאת וינסו לפרוץ לאתרכם עם סיסמאות קלות וידועות של מערכות ניהול תוכן.

סיסמאות ריקות

מערכת ניהול תוכן שמאפשרת סיסמה ריקה היא באמת דבר נדיר בימינו, אך אם בכל זאת המערכת שלכם מאפשרת זאת אתם מוכרחים לשים לב שהזנת סיסמא משלך שידועה אך ורק לכם.

מערכת ניהול תוכן מעודכנת


נכון, זה ממש מעצבן להתקין עשרות עדכוני אבטחה ביום, אבל בשביל לשמור על מערכת ניהול התוכן שלכם בטוחה אתם מוכרחים להתקין עדכוני אבטחה באופן סדיר, קבוע ושכיח. האקרים עוקבים אחרי הפצות של עדכוני אבטחה, וביודעם שלא כולם מעדכנים את המערכות שלהם מיד הם מנסים להשתמש בפרצות אלו לפני שתספיקו לעדכן את מערכת ניהול תוכן שלכם.

משתנה register_globals פעיל

להרבה מכם זה לא יגיד דבר, אבל מי שמבין קצת ב-PHP חייב לוודא שמשתנה זה יהיה מכובה. אם יש לך מודולים או addons מותקנים שלא יעבדו בגלל שינוי זה - עדיף לכם בלעדיהם. עדיף למצוא מודול אחר מאשר שמישהו יפרוץ לכם למערכת ניהול תוכן.

חלוקת הרשאות נדיבה

כשאתם מגדירים את סוגי המשתמשים במערכת ניהול התוכן שלכם יש לוודא שכל המשתמשים (במיוחד הלא רשומים) יקבלו הרשאות מינימליות ככל הניתן. כמובן שאף אחד לא יעשה את הטעות של לתת הרשאות מנהל למשתמשים רגילים, אבל הרשאות מסוימות יכולות לאפשר להאקרים להכניס תכנים מזיקים וחלקי קוד אשר מסכנים את מערכת ניהול תוכן שלכם.

תוספים מסוכנים

מערכת ניהול תוכן טובה היא מערכת ניהול תוכן אשר מספקת פונקציונליות בסיסית, ומאפשרת להוריד ולהוסיף תוספים כפי הצורך. לתוספים אלו יש גישה לחלקי המערכת ולכן צריך לוודא שהתוסף בטוח, ושהאקרים לא יוכלו להשתמש בו בשביל לחדור למערכת ניהול התוכן שלכם.
כמו כן, אם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן חינמית ולא של חברה מסוימת המספקת לכם את התוספים, עליכם לוודא שאת התוספים אתם מורידים מאתרים בטוחים (כמו האתר של מערכת ניהול התוכן עצמה), ולנסות לראות שבדקו אותה כמה שניתן.

לסיכום ניתן לומר שטעויות אבטחה של מנהלים יש אין סוף, ותמיד צריך לחשוב על פרצות אבטחה. הנקודות שהבאתי פה הן רק טיפות בים, וכשאתם הבעלים של מערכת ניהול תוכן כלשהי - הסיכון לפריצה הוא שלכם. תמיד תחשבו צעד אחד קדימה, ונסו לבדוק איך ניתן לפרוץ לכם לתוך המערכת ותקנו את זה. אל תסמכו על מערכת ניהול תוכן כלשהי שתעשה את זה בשבילכם, כי אתם אלה שתשלמו על זה בסוף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת דקור הוקמה בשנת 2005 ומתמחה בתחום בניית אתרים באינטרנט. דקור מתמחה בהקמה ותחזוקה של אתרי אינטרנט, אתרי תדמית, מערכות לניהול תוכן, חנויות מקוונות ומערכות סחר אלקטרוני . בין השירותים שדקור מציעה:

למידע נוסף - http://decor-d.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל אורשר

מאת: יובל אורשררשתות חברתיות07/06/101198 צפיות
בואו לגלות מדוע כדיי לכם כבר היום לעזוב את אמצעי הפרסום הסטדרטיים באינטרנט ולהעביר את רוב תקציב הפרסום שלכם לרשת החברתית המובילה בעולם, פייסבוק. הסיבות, הדרכים והרווח.

מאת: יובל אורשרבניית אתרים29/04/10946 צפיות
בניית תפריטים נכונים באתר תדמית הם אחד האספקטים החשובים כשאתה עוסק בבניית אתר תדמית. תפריט נוח וידידותי למשתמש הוא מהדברים שישאירו את המבקר שלך ליותר זמן ויוביל אותו בדיוק לאן שתרצה

מאת: יובל אורשרניהול תוכן14/04/101432 צפיות
היום יש המון דיבורים ברשת על השאלה איזו מערכת ניהול תוכן היא הטובה ביותר. מערכת ניהול תוכן יכולה להיות חינמים, בתשלום, מותאמת לצרכי הלקוח בדיוק או עמוסה בפונקציונליות מיותרת. במאמר זה אתמקד בשלושת מערכות ניהול התוכן החינמיות המוכרות ביותר ואסביר על ההבדלים בין כל מערכת ניהול תוכן.

מאת: יובל אורשרניהול תוכן04/04/101135 צפיות
רוב מערכות ניהול התוכן בקוד הפתוח לא מתפקדות כמו שצריך. מאמר זה עוסק בצורה הנכונה לבנות מערכת ניהול תוכן ומה צריכים להיות המאפיינים של מערכת ניהול תוכן טובה.

מאת: יובל אורשרעיצוב אתרים21/03/101105 צפיות
האינטרנט הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לעסקים קטנים. בעזרת בניית אתר תדמית כל עסק באשר הוא יכול לבלוט בתוך ים העסקים האחרים ולהראות את מרכולתו. אך לא כל בניית אתר תדמית יעשה את העבודה. אז איך בכל זאת תתבלט מהקהל? פשוט עקוב אחר 5 הכללים הבאים

מאת: יובל אורשרממשק משתמש17/03/101342 צפיות
משתמשים טועים. לא חשוב כמה תעצב את אתרך שיהיה נגיש לגולש ותיצור ממשק משתמש נוח - יהיו טעויות. אספקט חשוב שהרבה פעמים מתפספס הוא טיפול בטעויות ושגיאות. במאמר זה אגע בכמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב כשבונים אתר תדמית השואף להיות נוח

מאת: יובל אורשרבניית אתרים15/03/101215 צפיות
אתר תדמית, כשמו כן הוא, הוא האחראי על תדמית העסק שלך בעולם האינטרנט. בעוד שבמציאות יכולה להיות לך חנות עם שירות אישי, עיצוב ייחודי ושיווק מוצלח - אם האתר שלך כושל כך ישתקף העסק שלך בעיני הגולשים.

מאמרים נוספים בנושא ניהול תוכן

מאת: mikzoanניהול תוכן13/04/183767 צפיות
לוכד עכברים בתל אביב - הכי זולים בעיר 053-7102038- מדביר ברישיון

מאת: mikzoanניהול תוכן12/04/182809 צפיות
לוכד עכברים במודיעין - הכי זולים בעיר 0537102038- מדביר ברישיון

מאת: שלום כהןניהול תוכן25/11/172855 צפיות
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143235 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: עודד בלקיןניהול תוכן12/07/144128 צפיות
הביובית מבצעת: *פתיחת סתימות בתל אביב *שאיבות בורות ביוב בתל אביב *שאיבת בורות שומן בתל אביב *שאיבת בורות דלק בתל אביב בעבודות אלו מבצעים פעולה הדומה לשאיבת ואקום בעוצמה גבוהה מאוד. הביובית היא הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודות אלו. לעיתים,כשיש סתימה בצנרת הביתית,הדיירים יכולים "לעשות זאת בעצמם"ולפתוח אותה בקלות. אך לעיתים הסתימה לא נפתחת בקלות - משום שמערכת הביוב בחצר או ברחוב - נסתמת. במצב כזה,נדרשים אמצעים גדולים ומשוכללים יותר כדי לפתוח את הסתימה וחייבים להזמין אנשי מקצוע מומחים בנושא שישימו קץ

מאת: דויד מנשהניהול תוכן22/04/146036 צפיות
אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון.

מאת: גוגלל אנלייזרניהול תוכן02/02/148376 צפיות
במאמר דעה אישי זה אציג לכם את דעתי, מדוע אין הבדל מהותי בין לשדוד חנות לשימוש בתוכן וסירוב לתשלום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica