חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הבעיות העומדות בפני הארכיון הדיגיטאלי

עיקר הבעיות העומדות בפני הארכיון הדיגיטאלי :

יקשה עלינו לזהות את המקור הברור של הרשומה ואת תהליך יצירת התוכן שבה, בגלל השינויים שעשויה הרשומה לעבור, יש חשש לאוטנטיות החומר היות שהמידע עשוי להשתנות שלא כמו בדף הנייר.
הדינאמיות של המידע הדיגיטאלי גורמת לשינוי בתפקיד הארכיון ובתפקיד הארכיונאי שהופך ממקבל מידע סטטי למקבל חומר דינאמי, השינוי מצריך הסבה במקצועיות ובדרך החשיבה של הארכיונאי. יש חשיבות רבה יותר בעידן זה להערכת החומר המיועד לשימור בגלל המידע הדינאמי המשתנה ללא הרף. אם הארכיונאי שלפני העידן הזה קבע מה ישמר ומה תהיה נגישותו לקהל, בעידן הדיגיטאלי הארכיונאי הופך גם מתווך וגם מפרש. ומשפיע לעיתים על המידע עוד לפני יצירתו ובודאי שאחרי הגעתו. הרשומות חדלות מהיות אובייקט פסיבי לאובייקט דינאמי הנע ומשתנה כל העת בהקשרים פרשניים שונים.
בעולם הדיגיטאלי כל ארגון יכול להמיר את המידע לפורמטים שונים, דבר המקשה על שימור החומר.
ארכיונאות הרשת הסמויה מתמודדת עם בעיות שמצריכות פתרונות, כל ארגון או גוף יכול להמיר את המידע שברשותו לפורמט ופלטפורמה שונים, זה יקשה מאוד על שימור החומר. אפשר להחליט על פורמט סטנדרטי, פורמט כזה יעזור לשימור החומר אבל הוא יפגע במקוריות המידע. פה תיווצר בעיה, איזה פורמט הוא הטוב ביותר לשימור ולאחסון, איך לתכנן נכון מערכת אחסון, מי ינהל את כל החומר המאוחסן וכיצד ינגיש אותו. איך נגיע למצב שתיבנה תוכנית אחידה של העברת נתונים מתוכנה לתוכנה, כי שימור נתונים בעולם הדיגיטאלי מחייב מעבר ממדיה למדיה ואת זה צריך לעשות החוקר עצמו, כלומר, כאן צריך גם החוקר להתמקצע בכלים טכנולוגיים מתקדמים.
המרת החומר לקבצי מחשב גורמת לאיבוד האוטנטיות ולטשטוש המציאות שהיתה בזמן היווצרות המידע, שמירת אזכורים והסברים ליד מידע , כמו למשל תמונה, ינציח את מקוריותה, עם ההסבר והתגיות גם נוכל למצוא את המידע/תמונה הרלוונטים.
כלומר כל חומר שעובר דיגיטציה חייב להיות עם רישום מדויק, כדי שישמר לדורות , והחוקר בעתיד יוכל “לגעת בתחושות” שקשה להעביר ברשת.
חשש נוסף נובע משינוי הכלים בהם מאוחסן החומר, התיישנות של הכלים יכולים להביא למצב שאי אפשר יהיה לחשוף את החומר בעתיד, כמו שהיום אי אפשר במחשבים החדשים לקרוא דיסקט, או לנגן תקליט באמצעים המודרניים שקיימים היום. יתכן אולי שרק גיבוי החומר הדיגיטאלי על ידי תוכנה שתשב על שרת מרכזי מגובה תוכל לשמור עליו והתעדכן עם כל התפתחות טכנולוגית חדשה.

תודה מיוחדת אני חבה למידען אבי מזרחי שהרחיב את אופקי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילנה שקולניק-בקל

ilana shckolnick-backal

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנה שקולניק-בקל

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית17/08/121214 צפיות
השפעותיו החיוביות של ניהול בלוג על הילד.

מאת: אילנה שקולניק-בקלרשתות חברתיות21/07/101666 צפיות
הספריות הציבוריות בישראל להבין שפייסבוק כיום הוא אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלו מאפשרת למצוא בו את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומטרות שונים, ולייצר בו פעילות שיווקית מוצלחת , ולכן הוא הכרחי גם לספריות ויכול להפוך לכלי שיווקי ויראלי עבורן כאשר המטרה היא לשווק את הספריה.

מאת: אילנה שקולניק-בקלשיווק באינטרנט12/06/101506 צפיות
מפרסמים ומשווקים יוכלו מעתה לבדוק שני פרמטרים שלא יכלו לבדוק עד כה, מה הסבירות שצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לבצע סקר ורכישה של מוצרים שונים.ולהעריך את התפקיד שמהווה הסקר המקוון של הלקוח שהוא מבצע באינטרנט עד הרכישה בפועל, לעומת שימוש וחיפוש במקורות מידע צרכניים הודות לברומטר המסחר הצרכני כלי חדש שהשיקה גוגל ביוני 2010 בשיתוף עם ארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי.

מאת: אילנה שקולניק-בקלתעשייה04/06/101378 צפיות
תנאי ההעסקה במפעל פוקסקון קשים ביותר ואינם עומדים בתקנים המינימליים.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי27/05/101584 צפיות
כדי להתחרות ב- office של Microsoft ולאפשר עריכה משותפת בזמן אמת. גוגל השיקה לאחרונה גרסאות חדשות ל- Google Docs ולדבריהם " Now faster and easier to use than ever before"

מאת: אילנה שקולניק-בקלתרבות דיגיטלית21/05/101306 צפיות
Google יצאה באחרונה בהכרזה על פתיחה במהלך קיץ 2010 של חנות ספרים באינטרנט בשם Google Editions או "Google Editions e-book store". הספרים האלקטרוניים ימכרו בתשלום ברשת.

מאת: אילנה שקולניק-בקלאינטרנט - כללי15/05/101145 צפיות
נוכח התחרות המתמדת בין גוגל לבין מייקרוסופט והרשתות החברתיות, חלו שיפורים בחיפוש ב- google, על אחדים מהשיפורים אעמוד במאמר.

מאמרים נוספים בנושא תרבות דיגיטלית

מאת: ציפורה בראביתרבות דיגיטלית19/07/185098 צפיות
המקום אליו מחוברים הילדים והצעירים בכלל וגם מבוגרים רבים הוא – הטלפון הנייד שלהם, החיבור הדיגיטלי שלהם לעולם. רק נסו לקחת אותו מהם. לא יעלה על הדעת!

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית08/12/172765 צפיות
הרבה יאמרו כי מן הרגע שבו הבית נעשה חכם ואינטראקטיבי עבור הדיירים שנמצאים בתוכו, כל בעלים של בית יכול למעשה להתחיל לקבל תפעול יותר נוח של המקום הזה שבו הוא גר ולשם כך ראוי לבצע עבור בית חכם השוואת מחיר חכמה גם כן.

מאת: ניב אבןתרבות דיגיטלית23/09/172559 צפיות
האם העולם הוירטואלי יהפוך להיות חלק בלתי נפרד מן העולם המעשי, ממש כמו טלביזיה משוכללת וטלפון חכם בכיס של כל בן אדם כמעט? קראו הלאה.

מאת: רוני הכהןתרבות דיגיטלית29/03/172462 צפיות
הדרך לשחרר קצת מן התחושות הטבעיות של הלחץ להספיק את הכל מבלי להוציא יותר מידי כסף על טיסות לחוץ לארץ וטיפולים אצל הפסיכולוג? פשוט נכנסים אל חדר מציאות מדומה שלוקח לכל יעד אפשרי.

מאת: אליתרבות דיגיטלית08/02/172031 צפיות
כרטיס ביקור דיגיטלי מדמה כרטיס ביקור "רגיל" אך עם יתרונות שיש לעולם הטכנולוגיה להציע כמובן. כרטיס דיגיטלי מתקדם במרבית המקרים מכרטיס רגיל וכלל הרבה יותר מידע ודרכי התקשרות עבור בעלי הכרטיס או מי שמקבלים אותו.

מאת: שאול כהןתרבות דיגיטלית29/06/152963 צפיות
בעולם המודרני המערבי, הנשלט באופן מאוד ברור על ידי האינטרנט והטלפונים הסלולאריים, המידע מעולם לא היה נגיש בצורה מהירה, פשוטה ונוחה יותר. לאורך כל ההיסטוריה האנושית לא היה לאדם גישה כל כך רחבה למידע. כשאנו מדברים על מידע, אין הכוונה רק לצד הטוב של העניין, אלא גם לצדדים אחרים ולתופעות לוואי שבאו איתו. אחת מתופעות הלוואי האלה היא – פורנו באינטרנט...

מאת: עדי גלתרבות דיגיטלית14/04/152229 צפיות
הקמתו של הרדיו בישראל הייתה בשנת 1940, בתקופת המנדט הבריטי שאז היה משודר מאניית אקסודוס שעגנה בחופי חיפה. אז היו אלו פעילי ההגנה ששידרו לתושבים בישראל והרדיו נקרא אז קול ישראל. לפני כן היו מספר שידורים לפרקי זמן קצרים כמו בשנת 1932 כשהיה אז יריד האביב שכונה יריד המזרח שעסק בתעשיה ומסחר כשאלפים מתושבי הארץ מכל הדתות הגיעו ליריד זה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica