חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בניתוח להפסקת נחירות

נחירות הינן תופעה פיזיולוגית, אשר מוצאת ביטויה ברעידה מלווה ברעש של רקמת הפה בלוע במהלך השינה. הנחירה נגרמת עקב התנגדות גבוהה בדרכי האוויר העליונות והיצרות נתיב האוויר, המוביל מהאף לריאות. בצורתה החמורה מלווה הנחירה גם בדום נשימה בשינה.

נחירות פוגעות בבריאותו ובאיכות חייו של הסובל מהן ומפריעות לסביבתו. לבד מהמטרד הקולי, הכרוך בנחירה, מדובר בבעיה, הגורמת להפרעות בשינה. שעה שהנחירה מלווה בדום נשימה (חסימה משמעותית של דרכי האוויר לפרק זמן ממושך), היא עשויה להחיש התפתחות מחלות לב ויתר לחץ דם, המוכרים כבעלי השלכות מסכנות חיים.

בין הגורמים לתופעה: השמנה, חסימה אפית, ענבל או שקדים מוגדלים, חיך רפוי, לשון גדולה, לסת תחתונה שקועה וצוואר קצר.

אחת הדרכים המקובלות לפתרון בעיית נחירות, הינה התערבות כירורגית בביצוע ניתוח במערות האף ובגרון. רפואת אף אוזן גרון, המטפלת בנחירות, מציעה כיום מגוון רחב של טכניקות ניתוחיות.

הצלחת הניתוח מפחיתה באופן ניכר את הנחירות עד להעלמתן כליל ומשפרת את טיב השינה ואיכות חייו של המטופל. מאידך, כשלון הניתוח עשוי להסב לו נזק בריאותי ולהחמיר את הבעיה.

בנסיבות אלה קמה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית נגד הרופא, שביצע את הניתוח ונגד המוסד הרפואי, המעסיק אותו, מכוח עקרון האחריות השילוחית.

עילות לתביעת רשלנות רפואית בגין כשלון ניתוח נגד נחירות

1.    הפניה לניתוח שלא לצורך - ביצוע ניתוח רלוונטי במקרים ספציפיים של חסימה אפית ורקמה עודפת בחך הרך ובענבל. בקרב ילדים נכון לנתח בנסיבות דום נשימה בשינה מלווה בנחירות חזקות, שמקורם לרוב בשקדים מוגדלים.

2.    אי לקיחת אנמנזה מעמיקה והתחקות אחר הבעיה הפרטנית של הנוחר - היות ומקום ההיצרות בנתיב האוויר משתנה ממטופל אחד למשנהו, קיימת חשיבות רבה לקיום הערכת מצב טרם קבלת החלטה על ביצוע ניתוח. כחלק מכך, נהוג להפנות את המטופל לבדיקה במעבדת שינה, במטרה לעמוד על טיב ההפרעה וגורמיה. במהלך הבדיקה נבחנים שלבי השינה וכן כמות ותדירות הפסקות הנשימה. בהפסקות, המלוות בירידה בריווי החמצן בדם, מדורגת חומרת דום הנשימה על פי מדדים מנחים בתחום. ממצאי בדיקת השינה מהווים בסיס לבחירה בתוכנית הטיפול המתאימה. עבור נוחרים קלים, יועילו הפחתת משקל, שינוי תנוחה במהלך השינה או טיפול באמצעות גלי רדיו, ללא צורך בהתערבות כירורגית.

3.    הפרת דרישת הסכמה מדעת טרם ביצוע הניתוח - כנגזרת מחוק זכויות החולה ובכלל זה הצגת הסיכונים והסיכויים, הכרוכים בביצוע הניתוח לצד חלופות טיפול אחרות.

4.    אי מתן הנחיות טרם ביצוע הניתוח - דוגמת הימצאות בצום מהלילה שלפני ההליך. 

5.    ביצוע הניתוח בחוסר מיומנות ומקצועיות, תוך הפרת חובת הזהירות, הנדרשת מהמנתח וחריגה מאמות המידה, המצופות ממנו במסגרת מבחן הרופא הסביר. לדוגמא: בחירה בגישה ניתוחית בלתי מתאימה למקרה; עשיית שימוש במכשור רפואי בלתי תקין; חיתוך רקמה עודפת מהאף ומהלוע באמצעות סכין - עשויים לגרום לדימום וכאבים לאחר הניתוח; בדום שינה חמור מבוצעים ניתוחי כריתת שקדים וחלק מהחך הרך תחת הרדמה כללית - על הסיכונים הכרוכים בכך; בניתוח מערות ומחיצת האף - כשלים בכריתת חלקי העצם והסחוס ולעיתים גם של קונכיות האף, המפריעים לנשימה.

6.    אי השגחה אחר המטופל בסיום הניתוח - בתום ניתוח מערות האף למשל, נדרש מעקב צמוד אחר מדדי לחץ דם, דופק, נשימה ומידת הדימום מהאף.

7.    חוסר מתן הנחיות מתאימות לתקופת ההחלמה - לרבות מזון פושר ורך לאחר ניתוח מערות אף; הוראות להתאוששות בבית - החלפת תחבושות לספיגת הדימום, נטילת משככי כאבים, הימנעות ממאמץ פיזי חורג ומחשיפה לשמש בתקופה, שלאחר הניתוח וחזרה לביקורת  בחלוף מספר ימים ממועד ביצוע ההליך.

עוד דוגמאות למקרי רשלנות רפואית באתר הבית של עורך הדין עופר סולר. הנכם מוזמנים להעלות שאלות באתר malpractice במסגרת פורום רשלנות רפואית המנוהל על ידי מומחים רפואיים ואנשי מקצוע נוספים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר Malpractice הנו מאגר המידע הגדול בעולם בנושא רשלנות רפואית. באתר פורום מומחים המנוהל על ידי עורכי דין בכירים המתמחים בייצוג נפגעי רשלנותרפואית. עוד באתר, מילון מונחים רפואיים ומדריך לנפגעים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רשלנות רפואית

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית11/04/111822 צפיות
ערעור על פסק דין בתביעת רשלנות רפואית - נזק נוירולוגי שנגרם למערערת בגין טיפול רפואי רשלני שקיבלה בבית החולים הדסה בירושלים...

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית11/04/111707 צפיות
ערעור על פסק דין שנתן בית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעת רשלנות רפואית - מאמר חובה לעוסקים בתחום...

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית05/12/102100 צפיות
תקציר פסק דין של בית משפט השלום, שעסק בתביעת רשלנות רפואית. בואו לקרוא ולהבין יותר על מקרי רשלנות רפואית, במיוחד מקרים שבהם בית המשפט לא קיבל את טענות התובע ודחה את התביעה!

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית18/11/101776 צפיות
מה אנו המערערים לטענות המשיבים? מה היתה גישתו של בית המשפט העליון לטענות הצדדים בערעור?

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית18/11/101436 צפיות
מה היו טענות המשיבות במסגרת הערעור בבית המשפט העליון? באילו נושאים התרכזו עיקר טענותיהם ומדוע?

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית18/11/101236 צפיות
מה טענו המערערים בפני בית המשפט העליון, שדן בערעורם על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בנושא רשלנות רפואית?

מאת: רשלנות רפואיתרשלנות רפואית18/11/101362 צפיות
לפני הערעור לבית המשפט העליון, נדונה תביעת רשלנות רפואית זאת בבית המשפט המחוזי, שנתן את פסק דינו...

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152776 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica