חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נשירת שיער מסיבות מוכרות

נשירת שיער התקרחות ומה שבעצם קורה על הראש שלנו?

המחקרים הנוגעים להתקרחות, נשירת שיער ולפתרונות מניעתן מתרחשים כל הזמן ובקצב מסחרר. השיער, ככל הנראה, הוא חלק מהזהות שלנו, הוא בונה את הדימוי ואת הביטחון העצמי שלנו. כשהוא נושר, נושרים גם אלה יחד איתו. זו הסיבה שרבים מנסים למנוע התקרחות ולמעשה, לשנות את המהלך הטבעי הקורה בשיער.

מחזור חייה של שערה

משך חייה של שערה הוא כשלוש שנים. על ראש שעיר גדלות בין 100 ל- 150 אלף שיערות המצטופפות ביחס של 300 שיערות לסנטימטר רבוע. בכל יום, אנו מאבדים 100 שערות ומגדלים מאה שערות. בממוצע, כל ארבע שנים מתחלף השיער שעל ראשנו. במצב אידיאלי, נחליף את שיערות ראשנו 20 פעם במהלך החיים.

שלושה מושגים עלינו להכיר הקשורים בצמיחת השיערות:

- אנאגן – שלב הגדילה של השיערה. התחדשות וחוזק.
- קטאגן – שלב המנוחה, השיערה אינה גדלה אך מחוברת לזקיק בחוזקה.
- טלוגאן – השיערה נהיית חלשה והזקיק המחזיק אותה מתנוון ומת. השיערה נושרת.

במצב רצוי, האיזון בין הקטאגן לטלוגאן עומד על הפרש ניכר לטובת הקטאגן. יחד עם זאת כשאחוז הטלוגאן עולה באופן ניכר, מתחילה נשירת שיער המובילה, בסופו של תהליך, להתקרחות מלאה.

נשירת שיער – נשים וילדים

בעוד אצל גברים תופעת נשירת השיער והתקרחות היא שכיחה ברמות של מעל לחמישים אחוזים, אצל נשים וילדים המצב קצת שונה.

נשים אינן מתקרחות אלא משירות שיער. בניגוד לגברים, סיבות נשירת השיער אצל נשים אינן גנטיות אלא בריאותיות, סביבתיות ומנטליות. חוסר איזון בוויטמינים ומינרלים, מחלה ממושכת, לידה או מצב נפשי רעוע גורמות לתהליך של נשירת שיער. במצב זה השיער מידלדל באופן שווה לאורך ולרוחב כל הקרקפת.

במרבית המקרים, תקופה זו נמשכת כמה חודשים ולאחריה השיער חוזר לגדול ולחדש את עצמו.

אצל ילדים המצב אחר לגמרי. ילדים לא מתקרחים מפני שהשיערות שלהם עדיין נמצאות במצב של גדילה והתחדשות. לכן, ילדים משירים את שיערם רק עקב מחסור חמור בוויטמינים כמו ברזל או במחלות ילדים מיוחדות כמו פטרייה המשפיעה על זקיקי הקרקפת.

ברפואה נודעו גם כמה מקרים שטראומה נפשית זירזה תהליך של נשירת שיער אצל ילדים. כמובן שבעקבות טיפול בבעיה הרפואית, השיערות חוזרות לגדול באופן נורמלי.

שיטות טיפול – טריקולוגיה

כאשר מתחילה נשירת שיער אצל ילדים, גברים או נשים רצוי לפנות לטריקולוג. טריקולוג הוא מומחה שיער אשר עבר הכשרה רפואית מתאימה. מרפאות טריקולוגיה כמו במכון היירקליניק נותנות מענה מקצועי לבעיית נשירת השיער. הבדיקה חשובה לא רק ברמת הטיפול אלא גם ברמת המניעה והסתכלות עתידית על בריאות הקרקפת והשיער.

לעתים, עיסוי קרקפת פשוט או השלמת וויטמינים יכולים לפתור את בעיית נשירת השיער אחת ולתמיד. אך גם במקרים קשים יותר, המדע המפותח של הטריקולוגיה יכול לתת מענה והצעות טיפול יעילות במיוחד. חבל להסס ולפתח דימוי עצמי נמוך. גשו למרפאת טריקולוגיה וגלו את צפונת שיערכם.

בואו לקרוא עוד על התקרחות ונשירת שיער של גברים וכמובן, אל תהססו לפנות אל המומחים של הייר קליניק בכל שאלה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

צריכה קוסמטיקאית?אצלנו  באתר תמצאי מידע מקצועי ומקיף בנושא טיפולים קוסמטיים, הסרת שיער, צלוליט ועוד. הכנסי כבר עכשיו לאתר http://www.helga.co.il/ ותוכלי להתעדכן בכל מה שחשוב לדעת בנושא קוסמטיקה וטיפוח.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קוסמטיקאית ברשת

מאת: קוסמטיקאית ברשתתוספי מזון27/01/111511 צפיות
מה כדאי לכם לדעת על העלמת כתמים וויטמין C - רוצה שהעור שלך יראה טוב ובריא יותר? הרבה יותר?

מאת: קוסמטיקאית ברשתשיער12/10/102401 צפיות
בואו לקרוא כמה עובדות מעניינות על נשירת שיער בעונת הסתו ובכלל...

מאת: קוסמטיקאית ברשתנשירת שיער05/10/101701 צפיות
כמה שיטות מומלצות לטפל בתופעות נשירת שיער לקראת בו הסתיו...

מאת: קוסמטיקאית ברשתיופי וטיפוח - כללי28/07/102955 צפיות
צלוליט היא תופעה שכולנו מנסות למנוע - גבשושיות מצטברות ממש מתחת לעור וחוסמות את זרימת הדם לאיזורים בהם יש צלוליט. מה שנראה כמו "עור ברווז" הן למעשה בצקות קטנות שנוצרו עקב כך. קראו עוד על התופעה וגלו האם גם אתן סובלות מצלוליט.

מאת: קוסמטיקאית ברשתטיפול בעור15/07/101441 צפיות
כולנו מגיעות לגיל שבו כל משטר האימונים והדיאטה כבר לא עוזר והעור מתחיל לתת את אותותיו. הפתרון המוצלח ביותר על מנת לתקוף את בעיית העור הוא יציאה ל"מבצע צבאי" של ממש - טיפול בעור מן הפנים ומן החוץ!

מאת: קוסמטיקאית ברשתקוסמטיקה15/07/101334 צפיות
כולנו מגיעות לגיל שבו כל משטר האימונים והדיאטה כבר לא עוזר והעור מתחיל לתת את אותותיו. הפתרון המוצלח ביותר על מנת לתקוף את בעיית העור הוא יציאה ל"מבצע צבאי" של ממש - טיפול בעור מן הפנים ומן החוץ!

מאת: קוסמטיקאית ברשתטיפול בעור01/07/101624 צפיות
טיפולי אנטי אייג'ינג מועילים בחידוש העור ומניעת התקמטות, אך רבים שוכחים את המשמעות של תוספי תזונה וויטמינים במלחמה בזמן. תוספי התזונה מסייעים בחידוש רקמת הקולוגן, איזון הורמונלי של העור ומלחמה ברדיקלים חופשיים. איך תבחרו תוספי תזונה מתאימים? קראו בכתבה.

מאמרים נוספים בנושא נשירת שיער

מאת: nirנשירת שיער18/08/191935 צפיות
אין צורך להיבהל כששערותיך מתחילות להיתפס במברשת או במסרק, או סותמות את הביוב לאחר שחפפת את שערך . כל אדם מאבד בממוצע בין 50 ל-100 שערות ביום. אך תחת כל שערה שנושרת צומחת מאותו זקיק שערה חדשה.

מאת: nirנשירת שיער18/08/191628 צפיות
בכל רגע נתון כ-10% מסך השערות נמצאים במצב מנוחה. לאחר כ-2-3 חודשים, השיער הנמצא במנוחה נושר ושיער חדש מתחיל לצמוח במקומו. משך צמיחה זה 2-6 שנים. כל שיערה צומחת כ-1 ס"מ לחודש במהלך שלב זה. כ- 90% של שיער הגולגולת נמצא בשלב צמיחה בכל רגע נתון.

מאת: orya peryנשירת שיער06/08/181616 צפיות
ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בהקרחת שיער, מדענים טוענים שאין סיבה נראית לעין וכנראה שרק העניין הגנטי הוא זה שקובע את מסלול חיינו אך עם ההתקדמות הטכנולוגית והמחירים הזולים בטורקיה כנראה שהפתרון הטוב ביותר הוא השתלת שיער. במאמר זה נתייחס לטכנולוגיה שפתרה את הסבל הנמשך של הקרחים והמקריחים. אז אם גם אתה סובל מנשירת שיער כדי לך לקרוא את המאמר.

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181348 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: webetterנשירת שיער31/01/161633 צפיות
איך להיפטר מהשיער המיותר בקלות, ובטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש

מאת: ורדנשירת שיער21/01/152254 צפיות
בערכת איי רולר יש מספר מוצרים שיחד נותנים את הפתרון היעיל ביותר להחייאת והצמחת שיער מחדש.

מאת: ורדנשירת שיער21/01/151614 צפיות
התקרחות היא תכונה גנטית נרכשת מסב לאב ולבן וכו', ונגרמת בשל קיומו של הורמון בשם דהידרו-טסטוסטרון DHT, שהוא הורמון "הבן" של הורמון הטסטסטורון הגברי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica