חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ כלכלי למשכנתאות בראי ההוראה החדשה

מאת: עזרא שמירמשכנתא26/05/2010810 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייעוץ כלכלי למשכנתאות בראי ההוראה החדשה

הודעת נגיד בנק ישראל, בדבר הגבלת מתן משכנתאות לצעירים ובכלל, עשויה להביא תועלת רבה למשפחות בישראל ומהווה פריצת דרך שפויה בכל הנוגע לרכישת דירה בארץ. עזרא שמיר מחברת הון משפחתי, העוסקת במתן ייעוץ כלכלי למשפחות ויחידים, לעסקים ולפרטיים, פורס את משנתו:

ייעוץ כלכלי לנגיד, אני הייתי אף מקשיח את הקו ומקטין את התנאי למתן משכנתא להון עצמי של 50% ולא 40%.

הנימוקים:

1. שיעור המשכנתא גדל בשנים האחרונות לממדים מפחידים שעלולים לסבך את לוקחי המשכנתאות ובעיקר את הצעירים שביניהם, כאשר הריבית במשק תתחיל לטפס.

2. זוגות צעירים, בעשר שנות נישואיהם הראשונות, צריכים להתרכז בעיקר בדברים הבאים – א. ייצוב מקום העבודה. ב. תשומת לב בגידול הילדים. ג. השקעה בלימודים או בהשלמת ילדים. ד. ייצוב המערכת הזוגית.

ייעוץ כלכלי הוגן

בעשר השנים הראשונות על בני הזוג לקבל החלטה לגבי מקום מגורי הקבע שלהם ולא לרכוש דירה, לקבוע עובדה ואחר כך לשנות החלטות של שינוי במקומות עבודה וכ"ו. רכישת הדירה ולקיחת המשכנתא צריכות להגיע רק לאחר גיבוש כל הדברים שנאמרו לעיל.

זה נורא שזוג בתחילת דרכו ירכוש דירה במקום לשכור דירה ויעמיס על עצמו משכנתא ועול תשלומים קבוע שאי אפשר לשנותו בטווח הקצר.

ייעוץ כלכלי – האם כדאי לשכור או לקנות?

אומרים ששכר דירה הוא זריקת כסף לריק לעומת תשלום המשכנתא, שסופה בדירה, אבל מי שהיה בייעוץ כלכלי יודע שלקיחת משכנתא גוררת תשלומי ריבית שהם כפול ויותר מהקרן שנלקחה. למשל, משכנתא בסך 500,000 ₪ ל-20 שנה בריבית שוק, תוחזר בתום ה-20 שנה למעלה מ-900,000 ₪. אותה משכנתא באותה ריבית ל-30 שנה, ההחזר יהיה ההחזר יהיה 1,172,000 ₪. זו בריבית של מדד +3-4% ריאלית בלבד. אם הריבית תעלה ל-10%, ההחזרים כבר יהיו במשכנתא ל-30 שנה 1,500,000 ול-20 שנה 1,250,000.כלומר, תשלום השכירות היא בעצם לא זריקת כסף לריק אלא הימנעות מתשלומי ריבית לבנק.

החזרים חודשיים ונקודות

כלל ברזל בניהול המשכנתא צריך להיות הון עצמי: עד 50% והחזר חודשי שלא יעלה על 25% מההכנסה של המשפחה. כל החזר גבוה מזה מכביד על ההתנהלות הכלכלית השוטפת, גורם לכניסת ההחזר למינוס בחשבון, ולתשלומי ריבית נוספים בגין האוברדראפט, כך שבפועל זוג שאינו עומד בתשלומיו, משלם ריבית כפולה – הן למשכנתא והן למינוס בחשבון.

לסיכום וייעוץ כלכלי, זוגות צעירים כן יכולים לרכוש דירה, אבל בעיתוי הנכון ולא מייד לאחר החתונה.יואילו הזוגות הצעירים לנהל את 10 השנים הראשונות על פי דפוסי חיים שקולים ובהתאם למערכת ההכנסות שלהם ולא להיכנס להתחייבויות מיותרות שיעמיסו עול מיותר בהמשך הדרך.לכן טוב עשה הנגיד שמנע מאיתנו מצב כמו זה שקרה בארה"ב, כשהעלייה בריבית הביאה למפולת שלגים.

הכותב הינו עזרא שמיר מחברת הון משפחתי, העוסקת במתן ייעוץ כלכלי לעסקים ולפרטיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עזרא שמיר

הון משפחתי בע"מ

ארלוזורוב 1, רמת גן

www.familyfortune.co.il

03-6739433

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עזרא שמיר

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 17/01/111220 צפיות
התאמה של יועץ כלכלי לעסק מצריכה יחסי אמון הדדיים בצידם של יכולות אנליטיות וצפי כלכלי מצד היועץ מול שיתוף פעולה ומוכנות לקבלת ההמלצות מצד החברה.

מאת: עזרא שמיראימון לכסף10/01/111722 צפיות
כל מי שפתח תיק השקעות בוודאי יודע שמדובר בלקיחת סיכונים. לא בכדי, תיק השקעות הוא כלי שמיועד לאנשים שלא מפחדים להסתכן. יחד עם זאת, ההבדל בין אומץ לטיפשות תלוי על חוט השערה – ולכן, כשמדובר בניהול סיכונים עבור תיק ההשקעות שלך, כדאי מאוד שתדע מה אתה עושה ושיהיה לך יועץ חיצוני שיכוון אותך. לא כולם יודעים כיצד יש לנהל תיק השקעות – חושים טובים, ידע כללי "ומידע פנימי" הם לא תמיד מספיקים בשביל שההשקעה שלך תישא פרי. מה כן כדאי לדעת בסיכונים הנלקחים בפתיחת תיק השקעות ובניהולו?

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 24/12/101099 צפיות
מזל טוב! תינוק חדש נוסף למשפחה. תינוק מביא איתו הרבה אור למשפחה, אך גם מביא איתו את הצורך להתארגן מחדש, פיזית, רגשית וכלכלית, בשל תוספת הצרכים למשפחה. במה יתרום לכם ייעוץ כלכלי לאחר הולדת תינוק חדש?

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 08/12/101142 צפיות
העולם עובר טלטלה כלכלית, מרגישים את זה בכל מקום. משברים כלכליים גדולים מפילים מדינות שלמות. האחריות הכבדה המוטלת על הממשלות בעצירת המשבר היא ברורה ואיננה מוטלת בספק, אך כיצד ניתן בקן המשפחתי להתנהל בכל זאת בעולם בו התנודות של הדולר משתנות כמעט כמו הגלים בים? ייעוץ כלכלי למשפחות הוא בהחלט פתרון.

מאת: עזרא שמיריעוץ פנסיוני30/11/101439 צפיות
המתקשים העיקריים בהתמודדות עם קשיי העידן המודרני הם הישישים שביננו. מהירות הארועים, עומס האינפורמציה, התפתחות הטכנולוגיה המואצת – כל אלה מקשים על אנשי גיל הזהב להתנהל ולנהל עצמם. כחלק מהשינוי שהעולם עובר, כך גם הכלכלה וההשלכות שלה גם על גיל הזהב הן מיידיות וישירות. ייעוץ כלכלי לגיל הזהב יכול לתת את הפתרון הנכון והמתאים לכל מי שכבר מרגיש שאיבד שליטה בים האינפורמציה והתקנות.

מאת: עזרא שמירכלכלת משק בית22/11/101064 צפיות
ייעוץ כלכלי הוא אמנם שירות בתשלום אבל החינוך והערכים שהוא מקנה לעתיד המשפחה הם ללא מחיר. ייעוץ כלכלי טוב ואמין יכול לסייע להרבה אנשים להכיר בחולשות שלהם ולנסות לשפר את ההתנהלות שלהם.

מאת: עזרא שמירפיננסים וכספים - כללי 09/11/101149 צפיות
כולם מכירים את משל השועל והעורב, נכון? בואו נדמיין רגע שאתם העורב, בפיכם יש גבינה טעימה, ומתחתיכם עומדת שורה של שועלים: שועל הבנק, שועלת המשכנתא, שועל כרטיס האשראי, שועל שכר הדירה, שועל הפסיכולוג, שועל הקניות בסופר וכדומה. כל אחד מהשועלים הללו מנסה לגרום לך, העורב, לשיר – כלומר, הוא מפעיל עליך את קסמיו השיווקיים על מנת שאתה תוכל לתת לואת הגבינה (הכסף) שבפיך. מה תעשה?

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222623 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222617 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222594 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222612 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222895 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222936 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222953 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica