חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על תאונות דרכים ודרכי המשפט הישראלי

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה-1975 יצר לראשונה הפרדה בין תביעות פיצויים עקב נזקי גוף שמקורם בתאונות דרכים לבין דיני הנזיקין בכללותם. עד לחקיקתו של חוק זה היו מטופלות תביעות פיצויים עקב תאונות דרכים כמו תביעות נזיקין אחרות כגון- תביעות נזיקין עקב רשלנות רפואית בה קיים צורך להוכיח כי הנזק נגרם עקב התרשלות. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד להבטיח שכל הנפגעים בתאונות דרכים יזכו לפיצויים והוא עושה זאת דרך הטלת אחריות מלאה כלפי הנפגעים וחובת ביטוח בגין אותה אחריות פוטנציאלית. כך למעשה יצר החוק מצב בו לחברת הביטוח אחריות מלאה לתשלום הפיצויים בעקבות תאונות דרכים ללא הוכחת אשמה והבטיח כי זכאים לפיצויים בעקבות תאונות דרכים יוכלו להבטיח את קבלת הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כוללים גם - פיצויים בעבור נזק ממוני וגם פיצויים בעבור נזק שאינו ממוני. הנזק הממוני כולל, בין היתר, פיצויים בגין אובדן השתכרות ואובדן כושר השתכרות עתידי עפ"י שכרו  של הנפגע עד לתקרה של  פי 3 מהשכר הממוצע במשק. כמו-כן הוא כולל את ההוצאות הרפואיות בעקבות התאונה, הוצאות סיעודיות, הוצאות עבור עזרת צד ג' והוצאות נוספות בהתאם לנסיבות המקרה. הפיצויים בעבור נזק שאינו ממוני כוללים פיצויים בגין כאב וסבל של נפגעי תאונות דרכים. אלו משתנים בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לנפגע, גילו ומשך האשפוז. עם זאת, תקרת הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נמוכה יותר מתקרת הפיצויים בתביעות נזיקין אחרות. לדוגמא, אדם שנגרמו לו נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים עשוי לקבל פיצוי נמוך משהיה מקבל לו אותו הנזק בדיוק היה נגרם לו עקב רשלנות רפואית.

לסיכום, ניתן לומר שדרכי המשפט הישראלי מכירות בצורך של נפגעי תאונות דרכים להבטיח את קבלת הפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו להם בשל תאונת הדרכים שבה נפגעו.

המידע במאמר זה הוא כללי וראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי וכיוצ"ב  ו/או כתחליף לייעוץ משפטי וכיוצ"ב לכל מקרה ונסיבותיו הדברים נכונים למועד כתיבתם ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין אדליה סולברג - נזקי גוף, רשלנות רפואית, תאונות דרכים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדליה סולברג עו"ד

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית23/03/091249 צפיות
נזקי גוף כוללים כל נזק אשר נגרם לגופו של אדם, לרבות מחלה, ליקוי גופני או שכלי ומוות. תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף הם תחום משפטי רחב ביותר, הכולל בין היתר נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, מתאונות עבודה או כתוצאה מרשלנות רפואית. תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף הן תביעות מורכבות, ומטרתן להשיג "הטבת נזקי גוף", כלומר - פיצויים כספיים או אחרים, המיועדים להשיב את מצבו של הניזוק לקדמותו באופן חלקי או מלא או להקל על סבלו.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית18/03/091129 צפיות
תאונות דרכים מתרחשות במדינת ישראל בתדירות גבוהה ומעורבות בתאונת דרכים היא אירוע מטלטל אשר בנסיבות מסוימות עלול להשפיע רבות על מהלך החיים. בין אם כתוצאה מהתאונה נותרת נכות כלשהי ובין אם הנזקים הרפואיים שנגרמו בעקבותיה ניתנים לטיפול מלא, מדובר לעיתים בטיפולים רפואיים הכרוכים בזמן רב, בסבל גופני ונפשי ובתקופת החלמה שעשויה להיות ארוכה.

מאת: אדליה סולברג עו"דדיני תעבורה18/03/091092 צפיות
תאונות דרכים גובות קורבנות רבים בארץ ובעולם ומדי שנה ישנם מיליוני פצועים מתאונות דרכים בעולם. היפגעות בתאונת דרכים מצריכה טיפול רפואי מיידי לצורך מזעור הפגיעות המשניות אך מחייבת גם הגשה של תביעת פיצויים לכיסוי כלל ההוצאות שנגרמו בעטיה. תביעות פיצויים עקב נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונות דרכים או עקב נזקי גוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית הם תחומים המצריכים ידע משפטי מקיף וניסיון. חשוב לחבור לעורך דין המתמחה בתחום זה כבר בשלבים הראשונים של הגשת התביעה ולהקפיד על טיפול נכון אשר ישיג מקסימום תועלת לכל אורך הדרך.

מאת: אדליה סולברג עו"דנזיקין18/03/091148 צפיות
בשנים האחרונות חלה עליה חדה בתביעות לפיצויים בגין רשלנות רפואית עקב ההכרה כי גם המערכת הרפואית חשופה לביקורת מקצועית. אנשים מסוימים אשר נפגעו מרשלנות רפואית, בין אם באבחון, בטיפול רפואי, בהריון או לידה או בניתוחים, חוששים לעיתים להתחיל בהליך של תביעת רשלנות רפואית עקב חשש ממורכבות התביעה והקשיים בהם עשוי התובע להיתקל בדרך. לפניכם תשובות לשאלות נפוצות בתחום המשפטי הסבוך של רשלנות רפואית.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית17/03/091060 צפיות
תביעות רשלנות רפואית נמצאות במגמת עליה בשנים האחרונות בארץ ובעולם ומספרן גדל והולך בעשורים האחרונים. בארצות הברית מוגשות יחסית מספר גדול של תביעות בתחום הרשלנות רפואית מדי שנה. העליה במספר התביעות של רשלנות רפואית בארץ ובעולם, ככל הנראה, היא תולדה של מגמה כלל עולמית המכירה בצורך לבקר את העוסקים במלאכה באופן אובייקטיבי ובחסות מערכת המשפט וכי זוהי טובתו של הציבור בכללותו ושל העוסקים ברפואה בפרט. זאת בניגוד לטענות שהועלו בעבר כנגד תביעות רשלנות רפואית הגורסות כי הן קשות להוכחה ונמשכות תקופה ארוכה.

מאת: אדליה סולברג עו"דנזיקין17/03/091153 צפיות
תאונות דרכים הן אירוע פתאומי שתוצאותיו קשות ולעתים קרובות בלתי הפיכות. על ההתנהגות לאחר תאונות דרכים השפעה גדולה על הסיכויים לזכות בפיצויים ראויים בעקבות התאונה וההתנהגות מיד לאחר תאונות דרכים חשובה על-מנת להבטיח טיפול נכון ויעיל ככל האפשר וכן על-מנת להכשיר את הקרקע לקראת תביעת הפיצויים העתידית.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית17/03/091116 צפיות
תביעות לפיצויים עקב רשלנות רפואית הן לרוב תביעות סבוכות ומורכבות המצריכות הסתייעות באנשי מקצוע. עם זאת, בניגוד למחשבה כי תביעות רשלנות רפואית הן קשות ביותר להוכחה ובעלות סיכויי זכייה נמוכים, ניתן על-ידי הסתייעות באנשי מקצוע מתאימים להשיג פיצויים ההולמים את מכלול הנזקים שנגרמו לך.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152776 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica