חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על תאונות ופיצויים – עצות לנפגעי תאונות דרכים

מאת: אדליה סולברג עו"דנזיקין17/03/20091153 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תאונות דרכים הן אירוע פתאומי שתוצאותיו קשות ולעתים קרובות בלתי הפיכות. על ההתנהגות לאחר תאונות דרכים השפעה גדולה על הסיכויים לזכות בפיצויים ראויים בעקבות התאונה וההתנהגות מיד לאחר תאונות דרכים חשובה על-מנת להבטיח טיפול נכון ויעיל ככל האפשר וכן על-מנת להכשיר את הקרקע לקראת תביעת הפיצויים העתידית.

לפניכם מספר עצות חשובות לנפגעי תאונות דרכים אשר הקפדה יתרה עליהן תוכל לשרת את הנפגע בהמשך-

1.      תיעוד התאונה במקום- צילום של זירת התאונה ושל הרכבים המעורבים בתאונה ושל הפצועים יכול לעזור  לאחר מכן. כיום ניתן למצוא מצלמה כמעט בכל מכשיר סלולארי, דבר אשר הופך את הצילום לנגיש מאי פעם.

2.      פניה מיידית לחדר המיון- חשוב לפנות לחדר המיון סמוך ככל האפשר לאחר תאונות דרכים . נזקים שאינם נראים או מורגשים בשטח יכולים לתת את אותותיהם מאוחר יותר. באם פוניתם ע"י אמבולנס הקפידו לקבל לידיכם העתק מטופס הטיפול ובכל מקרה דווחו לבית החולים כי אתם נפגעי תאונות דרכים והקפידו כי הדבר ירשם בטופס הטיפול.

3.      דיווח למשטרה - מומלץ לדווח למשטרה על התאונה בסמוך לאחר התאונה  יש למלא במשטרה טופס ובו כל הפרטים הנדרשים במקרי תאונות דרכים לרבות פרטי הרכבים המעורבים, הנהגים, עדים למקרה וכל פרט חשוב אחר ולקבל העתק. 

4.      שמירה על רצף טיפולי מתועד- חשוב להקפיד ולטפל בכל הנזקים הגופניים שנוצרו בעקבות התאונה, לרבות פניה לרופאים מומחים ובדיקות מעקב, וכן לתעד את כלל הבדיקות והטיפולים ולשמור אותם להמשך.

5.      תיעוד ההוצאות הנוספות- באם בעקבות תאונות דרכים נוצר צורך בהוצאות נוספות, כגון-  הוצאות רפואיות , הוצאות נסיעה, הוצאות עבור עזרת צד ג ' וכד' חשוב לשמור קבלות והוכחות לכך על-מנת שניתן יהיה לכלול הוצאות אלו בתביעת הפיצויים.

בנוסף לכל האמור מומלץ כי נפגעי תאונות דרכים יעזרו בעורך-דין המתמחה בתביעות פיצויים בעקבות תאונות דרכים, יציגו בפניו את כלל החומר שנאסף ויתיעצו  עימו בדבר המשך הטיפול.

המידע במאמר זה הוא כללי וראשוני בלבד ואינו מיועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי וכיוצ"ב ו/או כתחליף לייעוץ משפטי וכיוצ"ב לכל מקרה ונסיבותיו הדברים נכונים למועד כתיבתם ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד עורכי דין אדליה סולברג - נזקי גוף, רשלנות רפואית, תאונות דרכים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אדליה סולברג עו"ד

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית23/03/091249 צפיות
נזקי גוף כוללים כל נזק אשר נגרם לגופו של אדם, לרבות מחלה, ליקוי גופני או שכלי ומוות. תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף הם תחום משפטי רחב ביותר, הכולל בין היתר נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מתאונות דרכים, מתאונות עבודה או כתוצאה מרשלנות רפואית. תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף הן תביעות מורכבות, ומטרתן להשיג "הטבת נזקי גוף", כלומר - פיצויים כספיים או אחרים, המיועדים להשיב את מצבו של הניזוק לקדמותו באופן חלקי או מלא או להקל על סבלו.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית18/03/091129 צפיות
תאונות דרכים מתרחשות במדינת ישראל בתדירות גבוהה ומעורבות בתאונת דרכים היא אירוע מטלטל אשר בנסיבות מסוימות עלול להשפיע רבות על מהלך החיים. בין אם כתוצאה מהתאונה נותרת נכות כלשהי ובין אם הנזקים הרפואיים שנגרמו בעקבותיה ניתנים לטיפול מלא, מדובר לעיתים בטיפולים רפואיים הכרוכים בזמן רב, בסבל גופני ונפשי ובתקופת החלמה שעשויה להיות ארוכה.

מאת: אדליה סולברג עו"דדיני תעבורה18/03/091092 צפיות
תאונות דרכים גובות קורבנות רבים בארץ ובעולם ומדי שנה ישנם מיליוני פצועים מתאונות דרכים בעולם. היפגעות בתאונת דרכים מצריכה טיפול רפואי מיידי לצורך מזעור הפגיעות המשניות אך מחייבת גם הגשה של תביעת פיצויים לכיסוי כלל ההוצאות שנגרמו בעטיה. תביעות פיצויים עקב נזקי גוף שנגרמו בעקבות תאונות דרכים או עקב נזקי גוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית הם תחומים המצריכים ידע משפטי מקיף וניסיון. חשוב לחבור לעורך דין המתמחה בתחום זה כבר בשלבים הראשונים של הגשת התביעה ולהקפיד על טיפול נכון אשר ישיג מקסימום תועלת לכל אורך הדרך.

מאת: אדליה סולברג עו"דנזיקין18/03/091149 צפיות
בשנים האחרונות חלה עליה חדה בתביעות לפיצויים בגין רשלנות רפואית עקב ההכרה כי גם המערכת הרפואית חשופה לביקורת מקצועית. אנשים מסוימים אשר נפגעו מרשלנות רפואית, בין אם באבחון, בטיפול רפואי, בהריון או לידה או בניתוחים, חוששים לעיתים להתחיל בהליך של תביעת רשלנות רפואית עקב חשש ממורכבות התביעה והקשיים בהם עשוי התובע להיתקל בדרך. לפניכם תשובות לשאלות נפוצות בתחום המשפטי הסבוך של רשלנות רפואית.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית17/03/091060 צפיות
תביעות רשלנות רפואית נמצאות במגמת עליה בשנים האחרונות בארץ ובעולם ומספרן גדל והולך בעשורים האחרונים. בארצות הברית מוגשות יחסית מספר גדול של תביעות בתחום הרשלנות רפואית מדי שנה. העליה במספר התביעות של רשלנות רפואית בארץ ובעולם, ככל הנראה, היא תולדה של מגמה כלל עולמית המכירה בצורך לבקר את העוסקים במלאכה באופן אובייקטיבי ובחסות מערכת המשפט וכי זוהי טובתו של הציבור בכללותו ושל העוסקים ברפואה בפרט. זאת בניגוד לטענות שהועלו בעבר כנגד תביעות רשלנות רפואית הגורסות כי הן קשות להוכחה ונמשכות תקופה ארוכה.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית17/03/091048 צפיות
חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה-1975 יצר לראשונה הפרדה בין תביעות פיצויים עקב נזקי גוף שמקורם בתאונות דרכים לבין דיני הנזיקין בכללותם. עד לחקיקתו של חוק זה היו מטופלות תביעות פיצויים עקב תאונות דרכים כמו תביעות נזיקין אחרות כגון- תביעות נזיקין עקב רשלנות רפואית בה קיים צורך להוכיח כי הנזק נגרם עקב התרשלות. חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד להבטיח שכל הנפגעים בתאונות דרכים יזכו לפיצויים והוא עושה זאת דרך הטלת אחריות מלאה כלפי הנפגעים וחובת ביטוח בגין אותה אחריות פוטנציאלית.

מאת: אדליה סולברג עו"דרשלנות רפואית17/03/091116 צפיות
תביעות לפיצויים עקב רשלנות רפואית הן לרוב תביעות סבוכות ומורכבות המצריכות הסתייעות באנשי מקצוע. עם זאת, בניגוד למחשבה כי תביעות רשלנות רפואית הן קשות ביותר להוכחה ובעלות סיכויי זכייה נמוכים, ניתן על-ידי הסתייעות באנשי מקצוע מתאימים להשיג פיצויים ההולמים את מכלול הנזקים שנגרמו לך.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192395 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192480 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192579 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192321 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193117 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182210 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica