חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גידול במספר עבירות בתחום המיסוי הפלילי

עקב, מחנק האשראי במשק שהסתיים לפני חודשים מספר, צפויה גדילה במספר העבירות בתחום המיסוי הפלילי, בגלל עבירות טכניות בעיקר, ולהביא כתוצאה מכך לגידול של כ-30% לערך בכתבי אישום שיוגשו כנגד אישומים.

אפשר ללמוד מניסיון של משברים כלכליים אחרים, שבמקרי משבר, בעיקר כזה המאופיין במצוקת אשראי, בעלי עסקים רבים לעבירות בתחום המיסוי. יחד עם זאת, המשבר האחרון חריף במיוחד בתחום האשראי, בגלל סירובם של בנקים להגדיל אשראי ללקוחות והיעדר אשראי זמין אחר. למצוקת האשראי יש קשר ישיר לעבירות בתחום המיסוי, כיוון ונוכח היעדר מזומנים אנשים רבים בוחרים בדרך, הנראית קלה, של אי הגשת דוחות בזמן ואי תשלום מיסים, אך הם אינם מודעים לחומרת הענישה.

עבירות המיסוי מתחלקות לשני סוגים - עבירות מטריאליות (מהותיות) ועבירות טכניות. העבירות המטריאליות הן עבירות שקיים בהן רכיב של כוונה להתחמק ולהשתמט מתשלום מס. הענישה על-פי החוק בגין כל עבירה מהותית הינה עד חמש שנות מאסר בפועל, ובנסיבות מחמירות עד שבע שנות מאסר בפועל. כיום אף ישנה נטייה הולכת וגוברת של החמרה ברף הענישה שעשוי להגיע למספר שנות מאסר בפועל.

בניגוד לכך, העבירות הטכניות הן עבירות אחריות קפידה, כלומר, עבירות שאינן מצריכות רכיב של כוונה להתחמק ממס. למשל, אי הגשת דוח מע"מ במועד, אי הגשת דוח אישי ו/או דוח חברה במועד ואי העברת ניכויים במועד. על פי חוק, העונש על עבירה טכנית הוא  עד שנת מאסר בפועל.

יש לציין כי המשבר הכלכלי צפוי להוביל בעיקר לגידול ניכר במספר כתבי אישום בתחום העבירות הטכניות, הואיל ולרוב מדובר בעוסקים, או בעלי חברות, שנאלצים להאבק על קיומם ונקלעים לקשיים בגלל איחור בתשלום של לקוחות, או מתוך מצוקת אשראי, וצריכים להחליט בין לשלם לעובדים, לספקים, לבנקים או להגיש ולשלם את דוחות המע"מ, או אם להעביר ניכויים למס הכנסה. פעמים רבות, בעל העסק אינו מודע להשלכות מרחיקות הלכת האפשריות על-פי החוק ולכן בוחר באפשרות הפשוטה ביותר, לכאורה, ואינו מגיש את הדוחות למס הכנסה במועד או אינו משלם את המע"מ במועד, או אינו מעביר את הניכויים במועד.

קרן זרקו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קרן זרקו זמיר, משרד עורכי הדין | עבירות מיסוי , עבירות מיסים ,עבירות צווארון לבן
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין קרן זרקו זמיר

מאת: עורך דין קרן זרקו זמירייעוץ משפטי02/08/101400 צפיות
מאז ומעולם הגדרתו הבסיסית של מושג הכופר היא כפרה על מעשה; זה גם הדבר שעומד מאחורי המרת האישום בכופר מס כשמדובר בעבירות מס.

מאת: עורך דין קרן זרקו זמירדיני מיסים14/07/101110 צפיות
לא קיים בעל העסק שלא חשב כיצד הוא יכול להימנע מהתשלומים לרשויות המס או להקטין אותם באופן משמעותי. הגבול שבין תכנון מס פלילי, שנחשב להונאה של רשויות המס, לבין תכנון לגיטימי, דק ביותר, ולא אחת קורה שבעלי עסקים חוצים אותו, בכוונה או בשגגה.

מאת: עורך דין קרן זרקו זמירדיני מיסים20/05/101033 צפיות
אי ניהול ספר לקוחות יכול להיות סיבה לפסילת ספרי הנהלת החשבונות של העסק על ידי מס הכנסה או מע"מ, ובשל כך הנישום עלול להיענש בכל הסנקציות הנובעות מכך.

מאת: עורך דין קרן זרקו זמירדיני מיסים20/05/101264 צפיות
ישראל נחשבה במשך שנים רבות כגן עדן למלביני הון. ללא חוק מאורגן בנושא, גם כאשר היו בידי הרשויות הוכחות מוצקות כי התקיימה הלבנת הון, לא ניתן היה לתפוס את הכסף או את הרכוש הבלתי חוקי, אלא אם היתה עדות כי הפשע המהווה את מקור ההון התרחש בישראל.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201183 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191561 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161928 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica