חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קניין רוחני

מאת: יערה דניאלקנין רוחני28/06/20101171 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המשמעות של הגנה על קניין רוחני היא שאדם שהמציא או יצר משהו, זכותו לקצור את הפירות הכלכליים מאותו מוצר. כדי להבטיח שאף אחד לא יעשה שימוש פסול בקניין רוחני של מישהו אחר, מבצעים רישום פטנטים. רישום פטנטים זה תהליך חשוב ומורכב מבחינה משפטית. הוא מערב הסתמכות על החוק הפנימי ועל אמנות בינלאומיות. יש לבצע רישום פטנטים לא רק בארצו של האיש שהמציא את הפטנט אלא בכל העולם. כך למשל, אם ישראלי המציא כלי מטבח חדש, המאפשר חיסכון בזמן בישול, סיני לא יכול להשתמש בהמצאה הזו כדי להתעשר. זכויות קניין רוחני אינן ניתנות לכל החיים או עד קץ הימים, אלא לתקופה של כמה עשרות שנים. אחרי תקופה זו כל אחד יכול לעשות שימוש ברעיון לכל צורך שהוא.

קניין רוחני מתייחס לאומנות, לענף תרופות, להמצאות של מתקנים ואביזרים שונים, ובעצם לכל מה שניתן לשווק ולהרוויח ממנו.

קניין רוחני באומנות:

כולנו מכירים את הפרסומת שיש לפני כל סרט שכור, על גניבות שמתבצעות. ואז הפרסומת "שואלת" אותנו, האם אתם הייתם מתנהגים ככה? למשמע השאלה אנחנו מצטמררים, ברור שלא הינו גונבים רכב! הפרסומת נראית לנו ממש מוגזמת, מה זה כבר להוריד סרט? זה לא שאתה ממש גונב מכונית ממישהו. למעשה, גניבה של קניין רוחני זה דבר גרוע בהרבה מגניבה של רכב, שכן כשאנחנו מורידים סרט באינטרנט, המשמעות היא שיוצרי הסרט לא יקבלו עליו את הרווחים המגיעים להם. אין ספק שזה מאוד מתסכל, ומדינות רבות פועלות בנחישות נגד הורדת סרטים באינטרנט והעתקות אחרות, כי זה פוגע משמעותית בקניין הרוחני של היוצרים והאומנים. המשמעות של פגיעה בקניין רוחני היא פגיעה בהכנסות של האומן, וזה מאוד לא הוגן.

קניין רוחני בתחום תעשיית התרופות:

ייצור של תרופה זה השקעה כלכלית גדולה מאוד עבור חברת התרופות. יחד עם זאת, תרופה בלעדית בשוק לבעיה כלשהי מבטיחה הכנסה גבוהה, שתכסה את עלויות המחקר ותאפשר לחברה להרוויח הרבה כסף.

אחרי שהתרופה נוצרה, קל מאוד ליצור תרופה דומה שתעשה את אותו הדבר ותימכר במחירים זולים יותר, כי מחיר המחקר לא מגולם בעלות התרופה השנייה. במקרה כזה, החברה שפיתחה את התרופה הראשונה תפסיד בצורה משמעותית מאוד. ללא הגנה על קניין רוחני ורישום פטנטים, שום חברת תרופות לא הייתה לוקחת על עצמה פיתוח של תרופות חדשות, ועולם התרופות היה קופא על שמריו.

קניין רוחני וחשיבותו עבור המדענים:

ישנם מדענים השוקדים שנים רבות על מחקרים והמצאות. אחרי שהם עושים תגלית שאפשר להרוויח ממנה כסף, הם דואגים לקניין הרוחני שלהם ומבצעים רישום פטנטים. בלי רישום פטנטים אין טעם לפירות העבודה שלהם, כי כל אחד יכול להשתמש ברעיון שלו לצרכים כלכליים ולהתעשר מזה. אין ספק שזה לא הוגן, ואם לא היו חוקים השומרים על קניין רוחני, אף אחד לא היה טורח לשקוד על המצאות חדשות המקדמות את העולם שלנו.

לנושא של הגנה על קניין רוחני יש מקום מרכזי בקידום העולם הטכנולוגי והתרבותי שלנו. אנשים מוכשרים מקדישים זמן רב כדי ליצור סרטים חדשים, מוזיקה יפה או המצאות שונות בכל מיני תחומים, כי הם יודעים שהם יוכלו להרוויח מכך כלכלית. ללא הגנה על קניין רוחני, האנושות תקפא על שמריה ולא תתקדם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יערה דניאל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יערה דניאל

מאת: יערה דניאלאבטחת הבית11/08/111358 צפיות
מערכות כיבוי אש הן אביזר חיוני בכל מבנה. מערכות אלו, כדוגמת הספרינקלרים, מספקות מענה ראשוני לכל שריפה, מיד כשהיא פורצת וגם אם איש עדיין לא הבחין בקיומה

מאת: יערה דניאלפרופילי חברות11/08/111776 צפיות
אוטובוסים בדרך כלל מזכירים לנו את תקופת הילדות. אז, לפני שהיה בידינו רישיון נהיגה או חברים בעלי רישיון נהיגה, אבל כשהיינו כבר מספיק גדולים כדי להגיע ממקום למקום באופן עצמאי, אוטובוסים היו כלי התחבורה שבאמצעותו התניידנו. מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלנשים - כללי11/08/112152 צפיות
המראה שלנו והטיפוח הם חלק חשוב בחיינו בשנים אלו. מדברים הרבה על קוסמטיקה- במאמר הבא 5 דברים שאומרים על קוסמטיקה, והאמת מאחוריהם.

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי09/08/111506 צפיות
הובלות מנוף כשמן כן הן – הובלות אשר לשם ביצוען יש להשתמש במנוף. לא בכל הובלה נדרש השימוש בכלי המכאני, אולם ישנם מצבים המחייבים שימוש בו על מנת שההעברה תצלח - מאמר בנושא

מאת: יערה דניאלרהיטים08/08/111313 צפיות
כל מי שיש לו דירה עם גינה או עם מרפסת יודע, שאין כמו ריהוט גן איכותי כדי להפוך את הישיבה בחוץ לנעימה במיוחד. המאמר הבא יעזור לכם לבחור ריהוט לגינתכם בצורה הנכונה.

מאת: יערה דניאלבית חכם26/07/111415 צפיות
כמדי שנה, גם הקיץ, בשלהי חודש יולי, אנו מתבשרים באמצעי התקשורת על שיאי חום חדשים. וכמדי שנה, גם הקיץ חברת החשמל משמיעה את איומיה הקבועים על הפסקות חשמל יזומות, כדי שתוכל לעמוד בביקושים העצומים לחשמל

מאת: יערה דניאלבניין ואחזקה - כללי26/07/111698 צפיות
כל חברת בנייה עושה שימוש בכלים מכאניים ובחומרים אשר שמם הכולל הוא "ציוד לבניין". על מנת שהתוצאות בשטח תהיינה טובות ויעילות, חשוב שהחברות יעשו שימוש בכלים חזקים ובחומרים באיכות טובה, שיאפשרו בנייה חזקה ויציבה.

מאמרים נוספים בנושא קנין רוחני

מאת: tiloniקנין רוחני09/05/171679 צפיות
תשלום עבור רישום סימן מסחר מושפע מכמות האגרות ומסוג האגרות שיש לשלם, ממקרים לא צפויים של התנגדויות, מהיקף ההשקעה הנדרשת מעורך הבקשה ועוד. לאור כל זאת ניתן להבין כי עלות רישום סימן מסחר לא יכולה להיקבע מראש וכי היא יכולה להשתנות ממקרה למקרה ובכל מצב

מאת: ניב אבןקנין רוחני13/02/171610 צפיות
איזה רעיון טוב יש לכם הבוקר? משהו מהפכני שיכול להציע שינוי מרענן לדרך שבה כל אדם בעולם המודרני או אפילו אנשים ממדינות העולם השלישי יכולים לנצל בצורה תדירה? לפני שאתם הופכים את הרעיון לכדי פטנט רשום קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: רוני הכהןקנין רוחני06/02/171665 צפיות
הרבה לפני שפטנט מתקדם אל עבר שלבים מורכבים של פיתוח, תמיד ראוי שיתבצע חיפוש מקיף שלפיו יהיה ברור עד כמה הוא חדש ומקורי.

מאת: שרון צרפתיקנין רוחני23/11/161763 צפיות
תהליכים מאוד מורכבים שכן כדי שהמצאה תהפוך להיות פטנט רשום ומוצלח צריכים סוללה שלמה של בעלי מקצוע בתחום. מה כולל צוות מנצח להעמדת פטנט?

מאת: אופירקנין רוחני30/12/151877 צפיות
לעתים, נוטריון צריך לנסח אישורים המעידים כי הכתוב בהם – אכן נכון. ישנם כל מיני מסמכים שבלעדיהם לא ניתן לקדם תהליכים בארץ ובעולם. כך, למשל, אישור שאדם מסוים חי הוא אחד מאותם אישורי נוטריון המעידים כי האדם נותר בחיים.

מאת: ראובן ברמןקנין רוחני14/07/152147 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים www.epal.co.il מסביר בצורה פשוטה מהו פטנט, התנאים לרישום פטנט, תהליך הרישום, ועוד.

מאת: רוני אילןקנין רוחני07/02/148082 צפיות
המילה "מקוריות" היא מילה מרכזית ביותר בכל הקשור לדיני זכויות יוצרים. רוני אילן מסביר כי המשמעות שלה היא שהמקור של היצירה, בין אם מדובר בשיר, סיפור או פסל קינטי, הוא ביוצר שלה, כלומר שהיצירה תהיה הקניין הרוחני שלו ורק שלו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica