חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קופות גמל וריכוזיות

מאת: דוד גרינברגקופות גמל27/07/20108699 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעבר היינו נכנסים אל הבנק בו החשבון שלנו היה מנוהל עד לפרטי פרטים,שם כל מה שרצינו היה ניתן להשגה אך ורק דרך הבנקאי בסניף והוא בהחלט היה שש לדחוף אל בין ידינו שלל מוצרים פיננסיים המועילים לבנק, ואולי , מידי פעם בפעם פחות יעילים עבורנו בתור לקוחות צרכניים,אולם מוצרים אלה היו נלקחים ולא ממש נבחרים בשל חוסר ברירה או חוסר במבחר ראוי של מוצרים מתחרים.

בעשור האחרון חלו שינויים רבים בשוק ההון אותם הנהיגה המדינה על מנת למנוע את ריכוזיות היתר שיש לבנקים ואת הכוח אשר דבר זה נותן להם בשוק ואצל לקוחות הבנקים.

כך למשל,שלושת הבנקים הכי חזקים היו בעלי שליטה בשלושת קופות גמל הגדולות, בזמנו, גדיש, תמר ועוצמה.

כמובן שאותם בנקים היו מנהליה של קופות גמל נוספות .

אותה שליטה של מספר גורמים קטן בהיצע של מוצר, במקרה זה, קופות גמל,הביא לחוסר שכלול בשוק של ההיצע והביקוש באותו תחום.

דבר זה התבטא בקיום תחרות מינימאלית בדמי הניהול אשר נגבים וכן ברמת השירות אשר הוצעה עבור הלקוחות של אותן קופות גמל.

אחד משינויים אלה היה הוצאת השליטה של קופות הגמל מידי הבנקים והעברתם לניהול על ידי חברות פרטיות שונות, בכך תיוולד תחרות בריאה בשוק קופות הגמל עם תוצאות שאינן מאחרות לבוא עבור הלקוחות.

הוצאת הקופות מידי הבנקים לשוק הפרטי הביא לרמת ניידות גבוהה יותר מבעבר בשל המוטיבציה הגבוהה מצד נהלי קופות הגמל וניהול תחרות על דמי הניהול אשר נגבים ועל טיב הביצועים של קופות הגמל אותה הם מנהלים.

בנוסף, מניעת ריכוזיות היתר חשובה ביותר כדי לשמר את הפעילות התקינה של שוק ההון.

היקף ההשקעות של קופות הגמל בכל אחד מהמגזרים בשוק ההון הינו בעל השפעה רבה על פעילות השוק.

פיזור הקופות על פני ידיים רבות יותר ויצירת תחרות בין מנהלי הקופות יוצר השקעות משוכללות יותר וגיוון בהשקעות בשוק ההון.

עצם מניעת הריכוזיות יש בה כדי לקדם קיומם של תמריצי שוק נכונים אשר מוציאים לפועל כללי היצע וביקוש תקינים.

זאת ביחסים בין מנהלי קופות הגמל כנגד העמיתים שלהן , וכן בפעילות של שוק ההון ובמערכת הבנקאית בכללה.

 



תגיות המאמר: קופות גמל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד גרינברג

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132318 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: דוד גרינברגבר ובת מצווה17/03/131582 צפיות
בר המצווה הוא אירוע בלתי נשכח בחיי כולנו. המשפחה כולה נרגשת לקראת האירוע, חודשים רבים חושבים ומתכננים איך להפיק אירוע בר מצווה בלתי נשכח. המאמר שלפניכם יתן לכם את עשרת האטרקציות המובילות לאירועי בר מצווה

מאת: דוד גרינברגבניין ואחזקה - כללי15/09/111591 צפיות
מהי עלות וועד בית, מהי עלות הארנונה עבור שטח הדירה וכדומה. יכול להיות שתגלו שהעלות השוטפת, יחד עם תשלומי משכנתא, הינה גבוהה מידי לטעמכם ותחליטו למצוא דירה בעלויות נמוכות יותר.

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111567 צפיות
לא אחת מבקש מבוטח מקופת החולים שלו לקבל טיפול רפואי מסוים וזו מסרבת. בבואנו לבחון את זכאותו של מטופל לקבלת טיפול רפואי זה או אחר, עלינו לבחון את תכליתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ועל מעמדה של קופת החולים לאור תכליות אלו. על כל אלו עמד בית המשפט בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגפסקי דין29/08/111746 צפיות
מבוטח אשר מבקש לקבל טיפול שאינו כלול בסל הבריאות, מופנה לוועדת החריגים. הפסיקה קבעה כי על ועדת החריגים לקיים דיון לאור כללי הצדק הטבעי של המשפט המנהלי. כיצד הדבר בא לידי ביטוי בפועל? שאלה זו נדונה בע"ע 1091/00 שטרית – קופת חולים מאוחדת (ניתן ביום: 21.09.2000).

מאת: דוד גרינברגשיפוצים04/07/111871 צפיות
הסיבה העיקרית לכך הינה העלויות הנמוכות בהחלט בהשוואה לעלויות של דירות מכל פרויקט נדלן קיים כיום. אומנם אל עלויות אלה יש להוסיף את העלות של השיפוצים ולכך יש לשים לב במיוחד, אבל אם נעבוד בצורה חכמה כך גם נקצור פירות ורווח עבור השבחתו של הנכס למכירה אם נהיה מעוניינים בכך בעתיד.

מאת: דוד גרינברגביטוח רכב30/05/111676 צפיות
למרות הכל יהיו כאלה אשר יעדיפו לגשת אל סוכן הביטוח ה"משפחתי" ולבצע ממנו את הרכישה של מוצר ביטוחי זה , בדיוק כמו כל ביטוח אחר שהם רוכשים דרכו בלב שלם , תוך שיקול של שירות אדיב ומעין תחושה של נאמנות לאורך שנים לאותה חברה.

מאמרים נוספים בנושא קופות גמל

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161339 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: שלום כהןקופות גמל22/11/161297 צפיות
בעקבות החלטת הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח במשרד האוצר, יחלו גופי החיסכון הגדולים בישראל בשיווקו של מוצר חיסכון חדש בשם – קופת גמל להשקעה. בהתחשב במאפייניהם הספציפיים של קופות גמל להשקעה, עולה השאלה- מיהו קהל היעד הרלוונטי למוצר חיסכון פנסיוני זה?

מאת: דניאל seoקופות גמל19/09/132300 צפיות
בדרך כלל, כאשר תגיעו לבנק לבקש משכנתא, יושיבו אתכם מול יועצת משכנתאות שתדבר איתכם על נושאים שלא הכרתם בעבר. נושא משכנתאות הינו תחום מפותח ורווי שמשתנה בכל שנה ויוצר עניין עבור רבים מאלו שמבקשים לרכוש את הבית הראשון עבור התא המשפחתי החדש שלהם. אחת משיחות המסדרון הנפוצות ביותר במקום העבודה שלי נע סביב נושא המשכנתאות.

מאת: רוני נויקופות גמל03/02/131593 צפיות
גדולות שלהם. לשמחתכם חברות הביטוח בישראל הן גופים גדולים,שמרניים שמנוהלים ממש לא במשך שנים ממש ארוכות העובדה שלא נרשמה אף התמוטטות של חברת ביטוח כמו במדינות אחרות.

מאת: דן גולקופות גמל30/12/128351 צפיות
גם אחרי שהפכתם להיות עמיתים באחת מקרנות הפנסיה או לחילופין רכשתם קופת גמל, כדאי שתעקבו אחרי הנעשה בתחום, כדאי שתכירו את כל השינויים בתחום. בייחוד בימים אלו כשמדובר על פנסיה יש לא מעט שינויים שמתרחשים בשוק

מאת: אסףקופות גמל19/02/128585 צפיות
בארצנו הקטנטנה כמו גם בעולם ישנו אפיק חיסכון אליו מפרישים המועסקים והמעסיקים חלק יחסי מהכנסתם החודשית, זאת לשם שימוש בכסף שנחסך בגיל מאוחר יותר בדומה מאוד לפנסיה. סוג זה של חיסכון מוכר בשם קופת גמל, קיימות קופות גמל רבות בהם ניתן להשקיע את כספנו החודשי בכפוף לרצון שלנו להיחשף יותר או פחות למסחר בשוק ההון ובהשקעה במניות.

מאת: פיננסיםקופות גמל10/10/108721 צפיות
במאמר זה נסביר מהן קופות גמל, למי מיועד השימוש בהן וכיצד בוחרים קופה רווחית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica