חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קשיים ברישום סימן מסחר

מאת: שירה אלהקנין רוחני18/08/20101214 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לשכת הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר היא המנהלת את פנקסי סימני המסחר. סימן מסחר נרשם כאשר מוגשת בקשה מתאימה לכך ובתנאי כי סימן המסחר כשיר לרישום.

הליך הרישום של סימן מסחר אורך לרוב כשנה, מלבד מקרים בהם מוגשת בקשה דחופה לרישום סימן מסחר. למותר לציין, כי בקשה דחופה צריכה לכלול נימוקים מבוססים ביותר המצדיקים את דחיפות הטיפול בבקשה.

לעיתים קרובות, ישנם קשיים ברישום סימן מסחר והמרכזיים שבהם הם כשירותו של הסימן לרישום והתנגדות לבקשת הרישום.

סימן מסחר כשיר לרישום הוא סימן מסחר אשר איננו זהה או דומה לסימני מסחר אחרים הרשומים בפנקס סימני המסחר. האם כל דמיון בין סימן מסחר אחד לאחר, פוסל את רישומו? התשובה לשאלה זו היא בשלילה. יש צורך בדמיון אשר עלול להטעות את הציבור.

מתי עלולה להיווצר הטעייה? כאשר שני סימני המסחר דומים והשימוש בהם הוא לגבי אותו מוצר או סוג מוצרים. ישנם פרמטרים נוספים לבדיקה, עליהם יורחב בהמשך. 

מהי משמעותו של סימן המסחר? כיצד ייקבע סימן מסחר כבלתי כשיר לרישום? מהם שיקוליו של רשם הפטנטים בבואו להכריע בהתנגדות?

מהי משמעותו של סימן מסחר

סימן מסחר משמש לזיהוי של מוצר מסוים. כאשר הציבור מבקש לרכוש את המוצר, הוא מזהה אותו על ידי סימן המסחר. לפיכך, כאשר אדם אחר עושה שימוש בסימן מסחר רשום, הוא מטעה את הציבור אשר עלול לרכוש את מוצריו, בעודו סבור כי אלו הם מוצריו של בעל הסימן.

המשמעות הישירה של שימוש בסימן מסחר של אחר שלא ברשות, היא נזק כספי גדול לבעל הסימן. המפר, למעשה גונב לא רק את המוניטין של בעל הסימן, אלא גם את לקוחותיו. מדובר באובדן כלכלי מהותי.

רישומו של סימן מסחר, מקנה לבעל הסימן זכות שימוש ייחודית ומאפשר לו לתבוע את המפר, ללא שיידרש להוכיח כי הציבור הוטעה בפועל. עצם קיומו של פוטנציאל להטעיה, מקנה לבעל הסימן, זכות לפיצוי כספי. 

סימן מסחר בלתי כשיר

הקושי המרכזי ברישום סימן מסחר הוא כשירותו של הסימן לרישום.  קושי נוסף הוא ההתנגדות לבקשה, עליה יורחב בהמשך. לשם רישומו של סימן מסחר, עליו לעמוד במבחן "אי הדמיון". משמעותו היא כי לא קיים בפנקס סימני המסחר, סימן מסחר אחר אשר הינו זהה או דומה, עד כדי הטעייה, לסימן המסחר, אותו מבקשים לרשום.

כיצד בוחנת הלשכה האם קיים דמיון מטעה בין סימני מסחר?

1. סוג המוצר או השירות : כאשר קיים דמיון בין שני סימני מסחר אך הם אינם מאותו תחום, הרי שסכנת ההטעיה, קטנה באופן משמעותי. למשל, אם סימן המסחר הרשום נרשם לגבי הנעלה ואילו סימן מסחר שבבקשת הרישום, מתבקש לגבי מוצר מזון, הרי שאין סכנה כי הציבור יבלבל בין שני המוצרים, על אף הדמיון בסימני המסחר.

2. סוג הדמיון – סימן מסחר נבדק על פי מראהו, על פי הצליל וכולי. דמיון בין שני סימני מסחר יכול להיות עקב צבעים דומים עד כדי הטעייה, צליל דומה ועוד. ייתכן כי דמיון במראה, יהיה מטעה יותר מאשר דמיון בצליל.

3. צורת הרכישה – דמיון בין סימני מסחר, לא יפסול בהכרח את הכשרות לרישום אם מדובר בצורת רכישה שונה של המוצרים. צורת רכישה שונה יכולה להסיר את סכנת ההטעיה. למשל, כאשר מוצר אחד נרכש באופן יומיומי ואילו מוצר אחר, נרכש רק לאחר בדיקה מקיפה.

התנגדות לבקשת רישום

הקושי המרכזי ברישום סימן מסחר הוא נושא הכשירות, כפי שפורט לעיל. כאשר סימן מסחר נמצא כשיר לרישום, קרי, לא נמצא כל דמיון מטעה בינו לבין סימני מסחר אחרים, מפרסמת לשכת הפטנטים, הודעה בדבר הבקשה לרישום סימן מסחר, על מנת לאפשר לציבור להתנגד לבקשה.

רשם הפטנטים הוא זה אשר דן בהתנגדויות המוגשות לבקשת רישום סימן מסחר וכאשר בקשת התנגדות מתקבלת, תידחה בקשת הרישום.

בבואו להכריע האם לקבל את ההתנגדות או אם לאו, שוקל הרשם את האינטרס של בעל הסימן וכן את האינטרס הציבורי.

האינטרס של בעל הסימן הוא כי ציבור לקוחותיו ידע להבחין בין מוצריו, הנושאים את סימן המסחר שלו, לבין מוצרי המתחרה. אם ישנו דמיון קרוב דיו בין סימן המסחר שלו ובין סימן המסחר שבבקשת הרישום, הרי שהדבר יקשה על הציבור להבחין בין שני המתחרים.

האינטרס הציבורי, גם הוא, אינו תומך בקבלת בקשת רישום, היכן שיש דמיון בין סימני המסחר. הציבור מזהה מוצר על פי סימן מסחר שלו ואין הוא רוצה לזהות סימן מסחר שלא עם המוצר הנכון. 

רישומו של סימן מסחר הוא בעל חשיבות גדולה להגנתו. הגנה על סימן מסחר, פירושה הגנה על יכולתו של הציבור לקשר בין מוצר מסוים ובין סימן המסחר שלו. המשמעות הישירה לכך היא שמירה על קהל הלקוחות של בעל הסימן. ישנם שני קשיים מרכזיים ברישום סימן מסחר והם אי כשירותו של הסימן לרישום והתנגדות לבקשה. 

למאמרים נוספים  אודות זכויות יוצרים >>

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118195 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112554 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111334 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111645 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111636 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112401 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא קנין רוחני

מאת: tiloniקנין רוחני09/05/171678 צפיות
תשלום עבור רישום סימן מסחר מושפע מכמות האגרות ומסוג האגרות שיש לשלם, ממקרים לא צפויים של התנגדויות, מהיקף ההשקעה הנדרשת מעורך הבקשה ועוד. לאור כל זאת ניתן להבין כי עלות רישום סימן מסחר לא יכולה להיקבע מראש וכי היא יכולה להשתנות ממקרה למקרה ובכל מצב

מאת: ניב אבןקנין רוחני13/02/171609 צפיות
איזה רעיון טוב יש לכם הבוקר? משהו מהפכני שיכול להציע שינוי מרענן לדרך שבה כל אדם בעולם המודרני או אפילו אנשים ממדינות העולם השלישי יכולים לנצל בצורה תדירה? לפני שאתם הופכים את הרעיון לכדי פטנט רשום קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: רוני הכהןקנין רוחני06/02/171665 צפיות
הרבה לפני שפטנט מתקדם אל עבר שלבים מורכבים של פיתוח, תמיד ראוי שיתבצע חיפוש מקיף שלפיו יהיה ברור עד כמה הוא חדש ומקורי.

מאת: שרון צרפתיקנין רוחני23/11/161763 צפיות
תהליכים מאוד מורכבים שכן כדי שהמצאה תהפוך להיות פטנט רשום ומוצלח צריכים סוללה שלמה של בעלי מקצוע בתחום. מה כולל צוות מנצח להעמדת פטנט?

מאת: אופירקנין רוחני30/12/151877 צפיות
לעתים, נוטריון צריך לנסח אישורים המעידים כי הכתוב בהם – אכן נכון. ישנם כל מיני מסמכים שבלעדיהם לא ניתן לקדם תהליכים בארץ ובעולם. כך, למשל, אישור שאדם מסוים חי הוא אחד מאותם אישורי נוטריון המעידים כי האדם נותר בחיים.

מאת: ראובן ברמןקנין רוחני14/07/152147 צפיות
עורך הפטנטים ראובן ברמן מחברת אדיסון עורכי פטנטים www.epal.co.il מסביר בצורה פשוטה מהו פטנט, התנאים לרישום פטנט, תהליך הרישום, ועוד.

מאת: רוני אילןקנין רוחני07/02/148082 צפיות
המילה "מקוריות" היא מילה מרכזית ביותר בכל הקשור לדיני זכויות יוצרים. רוני אילן מסביר כי המשמעות שלה היא שהמקור של היצירה, בין אם מדובר בשיר, סיפור או פסל קינטי, הוא ביוצר שלה, כלומר שהיצירה תהיה הקניין הרוחני שלו ורק שלו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica