חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקולים בתהליך דיאטה

מאת: אלעד ריץדיאטה19/08/2010869 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחר שהחלטנו לא לדחות למחר, ולהוריד במשקל מהיום, אנו מתכננים אסטרטגיה שתנחה אותנו כיצד לפעול בתהליך דיאטה זה. אחד מהשיקולים מיני רבים שאנו מבצעים הוא אם לבחור להיעזר בשירותי דיאטנית קלינית (תזונאי/ת קלינית)  או לסמוך על ההבנה שלנו בתחום התזונה. הדיאטן הקליני, למעשה, יכול לסייע ליורדים במשקל בבניית תפריט דיאטה המתאים והייחודי להם, לפי צרכיו והעדפותיו האישיים. אף על פי שכיום את רוב המידע על תפריטי דיאטה ניתן למצוא באופן אינדיבידואלי באמצעות רשת האינטרנט או בספרים, ישנם יתרונות רבים בהיוועצות בדיאטן. הדיאטן הקליני, לאמיתו של דבר, הוא אדם שסיים תואר במדעי התזונה ובנוסף התמחות של 6 חודשים המתקיימות לרוב בבתי חולים ובמוסדות רפואיים נוספים. בתום התהליך, הדיאטן הקליני, מקבל הסמכה על ידי משרד הבריאות. לכן, הוא בהחלט יכול לתרום לנו בניסוח תפריד דיאטה מתאים לנו, על סמך הכלים שקיבל.

כיום ישנם גם דיאטנים המומחים בתחומים מסוימים יותר תוך לקיחה בחשבון את המגבלות של אותו תחום. למשל, התאמת תפריט דיאטה לחולי צליאק שמנועים מתזונה של חלבון גליאדין (המרכיב את הגלוטן), התאמת תפריט דיאטה לאנשים המחרימים מוצרים מן החי (צמחונים או טבעונים), התאמת תפריט דיאטה לאנשים בעלי עודף כולסטרול והתאמת תפריט דיאטה לנשים לאחר היריון.

במקרה והחלטנו לא להסתפק במידע שהאינטרנט והספרות מספקים לנו על בניית דיאטה מותאמת אישית, ולהיוועץ עם דיאטן מקצועי מוסמך, ישנם מספר מאפיינים שעשויים לתרום לנו בבחירת הדיאטן המתאים לנו.

ראשית, מבחינת נוחות, עדיף לבחור בדיאטן הנמצא קרוב למקום מגורינו. זאת משום שסביר ותהליך דיאטה זה עשוי להיות אינטנסיבי והדוק, ואם נגלה עצלנות כלפי ההגעה אל הדיאטן, הדבר עלול לשבש ולחבל בתוצאות הפוטנציאליות של ההרזיה. יש הממליצים להמשיך להיוועץ בדיאטן גם לאחר ההפחתה בכמות הקילוגרמים, זאת על מנת להמשיך לשמור על המשקל הקיים ולא להעלותו שוב מחדש. למעשה, אנשים רבים שהתנסו בתהליכי דיאטה שונים, סוברים כי השלב השני של שמירה על משקל הגוף הוא הקשה ביותר, לעומת הראשון, ההפחתה במשקל, שהוא קל יותר. לכן בחירת מיקום הדיאטן היא משמעותית ביותר!

כמו כן, משום שכיום מבחר הדיאטנים רב, ורבים מהם מתמחים בתחומים ספציפיים, מומלץ לנצל את הדבר לטובתנו, ולבחור בדיאטן שאכן בעל ניסיון בתחום המסוים לו אנו משתייכים. למשל, ישנם דיאטנים המניחים, מתוך חוסר ניסיון, שצמחונות וטבעונות הן אידיאולוגיות העשויות להשפיע לרעה על התזונה והבריאות שלנו. לעומתם, ישנם דיאטנים המתמחים ומעורים בתחום, שיודעים שאין הדבר כך, וניתן להיות צמחונים וטבעונים בריאים באם נדע כיצד לבנות תפריט דיאטה מיוחד עבורנו, הכולל את כל אבות המזון.

לא זאת ועוד, רצוי לקבל המלצות על הדיאטן שנבחר, על מנת שנוכל להאמין בו ולסמוך עליו. כלומר, עלינו לבדוק אם הוא מתעדכן מידי פעם על מחקרים שהתבצעו בתחום, אם הוא אכפתי ומעניק יחס אישי, אם הוא אכן מקצועי ותחום ועוד. בנוסף, חשוב לברר את עלות התשלום ולתאם מראש ציפיות על אופן תהליך דיאטה זה. כיום ישנם דיאטנים רבים המעניקים בנוסף שירות מענה באינטרנט באמצעות דואר אלקטרוני, חינם אין כסף.

לסיכום, כאשר אנו בוחנים תהליך אסטרטגי לתכנון דיאטה, רצוי לשקול את האפשרות להנחיה קבועה של תזונאי קליני. רבים יאמרו כי הסיכויים להצלחת תהליך דיאטה זה גדולים יותר בעקבות הידע התיאורטי הנרחב של אותו דיאטן, והניסיון שלו בתחום. כמובן שחשוב שהדיאטן ימשיך ללוות את היורד במשקל גם לאחר ההפחתה בקילוגרמים, לשם ביקורת ושימור תוצאות דיאטה זו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סטודיו עיצוב אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד ריץ

מאת: אלעד ריץניתוחים פלסטיים12/05/111121 צפיות
האם בחברה כה שמרנית מתבצעים ניתוחים פלסטיים, אילו חלקי גוף מנותחים הכי הרבה ומה מוביל לכך?

מאת: אלעד ריץניתוחים פלסטיים05/05/111150 צפיות
ניתוחים פלסטיים וניתוח להגדלת חזה בפרט אלו ניתוחים שתוצאותיהם בעלות משמעות לטווח הרחוק. בחירה מוקפדת של מנתח פלסטי עשויה להבטיח את הצלחת הניתוח. על כך במאמר שלהלן.

מאת: אלעד ריץניתוחים פלסטיים02/05/111110 צפיות
ניתוחים פלסטיים ובייחוד ניתוחי פנים הם אינם דבר של מה בכך. הפנים הם כרטיס הביקור הראשוני שלנו ולכן אין להקל ראש בבחירת המנתח הפלסטי ובקבלת ההחלטות בנושא.

מאת: אלעד ריץניתוחים פלסטיים21/04/111137 צפיות
מהי הקטנת חזה, אילו נתונים צריכים להיות לאישה המעוניינת בניתוח זה, כיצד לבחור מנתח פלסטי ואיך מומלץ להיערך לניתוח? מדריך העצות המלא לקראת ניתוח פלסטי של הקטנת חזה

מאת: אלעד ריץניתוחים פלסטיים20/04/111350 צפיות
מהי מתיחת בטן, מה חשוב לדעת לפני שמבצעים ניתוח כזה, איך לבחור מנתח פלסטי וכיצד להיערך לניתוח? מדריך הטיפים המלא לקראת ניתוח פלסטי של מתיחת בטן

מאת: אלעד ריץהסרת שיער14/04/111278 צפיות
הסרת שיער בלייזר הפכה לשיטה הרווחת ביותר כיום. על יתרונותיה וחסרונותיה במאמר שלהלן.

מאת: אלעד ריץניתוחים פלסטיים14/04/111055 צפיות
הדלדול בידיים צורם לך בעין? הצמיגים בבטן נמאסו עליך? החלטת סוף סוף לעבור ניתוח לשאיבת שומן? קיימות מספר שיטות לעשות זאת ולכן חשוב להיוועץ במנתח פלסטי על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה

מאת: אבי דוידידיאטה21/05/196637 צפיות
המלצות וטיפים לקראת דיאטה מהירה לגברים שמתחתנים בקרוב.

מאת: אבי דוידידיאטה08/01/196990 צפיות
עצות שימושיות לגברים שמחפשים דיאטה מהירה ללא תחושת רעב וללא הימנעות ממסעדות.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/183536 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך להוריד במשקל ולהישאר רזה, עכשיו גם אתם תוכלו להכיר את השיטה החדשה לירידה במשקל אשר הצליחה להטריף אלפי ישראלים הודות לתוצאות היפות אשר הצליחה להציג עבור כל אלו אשר התחילו להשתמש בה.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/182774 צפיות
האם נמצאה שיטה חדשה לירידה במשקל אשר הצליחה לעזור לאלפי ישראלים לרדת במשקל בדרך הטבעית? עכשיו גם אתם יכולים לדעת איך מורידים במשקל בלי דיאטה וספורט.

מאת: SEOMANדיאטה15/01/181749 צפיות
מהי הדרך הטבעית לירידה במשקל ואיך גם אתם יכולים להתחיל להוריד במשקל 3-5 קילוגרם בחודש מבלי ללכת לחדר הכושר ולהרעיב את עצמכם במשך ימים שלמים? הכירו את שיטת ההרזיה ששיגעה את המדינה. נטור דיאט היא מעל לכל ספק אחת מהדיאטות החמות ביותר אשר הצליחה גם להגיע לידם של הסלבס ולקבל פידבקים רבים על הצלחתם של אלו אשר הצליחו לרדת במשקל בדרך הטבעית.

מאת: SEOMANדיאטה09/01/181565 צפיות
מהי הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי ואיך השימוש במוצרי הרזיה ודיאטות שונות יכולים להשפיע עלינו בטווח הקצר ובטווח הארוך? האם קיים פתרון אחד שיוכל להתאים לכל אחד? קיבלנו שאלות רבות בנוגע לאנשים אשר מחפשים את הפתרון הטוב ביותר אשר יעזור להם גם להוריד במשקל וגם לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן. אין ספק כי אלו הן רק חלק מהשאלות העתיקות ביותר אשר מניחות את דעתם של אלו החפצים בשינוי אמתי ומשמעותי בחייהם.

מאת: SEOMANדיאטה09/01/181469 צפיות
כמה זמן אתם כבר מנסים להוריד במשקל ולשמור על אורח חיים בריא? אם גם אתם חשבתם שניסיתם כבר הכל, חשוב שוב. כעת הדיאטה החדשה שהספיקה כבר לשגע את המדינה, יכולה להיות גם ברשותכם. דיאטת התרסיס או דיאטת הסלבס של נטור דיאט מציעה דרך חדשה להתמודד עם בעיית עודף המשקל. הודות לתרסיס ההרזיה והשימוש היומיומי בקפסולות, תוכלו גם אתם להוריד ממשקלכם באופן טבעי לאחר שתתחילו לאבד תיאבון ותרגישו תחושה של שובע ומלאות. אם כן, מה כדאי לדעת לפני שמתחילים ואיך זה עובד? הטיפים לירידה במשקל שיעזרו לכם להתחיל לחיות טוב יותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica