חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חטאים נגד הטבע - שיטת ד"ר מאייר לירידה במשקל וניקוי הגוף מרעלים

השמנת יתר היא מחלה כרונית קשה, האחראית לתחלואה רבה וממיתה. רוב המחלות כמו יתר לחץ דם, סוכרת , מחלות לב, כאבי גב,כאבי ראש וגם מחלות סרטן תלויות באופן ישיר ועקיף בהשמנת יתר.

אחת הסיבות העיקריות להשמנת היתר היא הטיפול המוטעה בהשמנה. אי אפשר ואסור לטפל בהשמנה בשיטת הזבנג וגמרנו, דיאטות למיניהן, אינן הדרך לירידה במשקל, לא ניתן לחסל מחלה כרונית קשה במבצע טיפולי קצר -טיפול שכזה יוצר בטווח הארוך נזק מצטבר בגוף ובחילוף החומרים שלו והמטופל הולך ועולה בהדרגה במשקל.

הגורמים העיקריים האחראים להשמנה הם אורח חיים לקוי והרגלי אכילה לקויים. הרגלים אלה כוללים אכילה רבה מדי, אכילה לעיתים קרובות מדי, לעיסה לא מספקת ובזמנים לא נכונים וחוסר בפעילות גופנית. טיפול נכון הוא שינוי מוחלט של כל ההרגלים הלקויים, שינוי זה דורש למידה, מעקב והתמדה. רק שינוי הרגלי אכילה, שתייה ופעילות גופנית יביא לירידה במשקל ולשמירת המשקל החדש לאורך זמן. סבלנות ולימוד הדרגתי הם המפתח להצלחה, זה לא קל אבל כאן אין פתרונות מהירים. רק סבלנות ועבודה קשה יניבו תוצאות לאורך זמן.

שום מזון "בריא" לא יעזור להבראת הגוף שהמעיים שלו חולים. הסיבה העיקרית למחלה במעיים, היא הרגלי אכילה לקויים, המתחילים כבר בגיל צעיר. השגיאות העיקריות הן:

אוכלים יותר מדי – התינוק נולד עם אינסטינקט השובע, אלא שאמא, אבא, או סבתא, ממהרים לדכאו, משום שהם מפרשים כל בכי של התינוק כרצון לאוכל. כשהילד משאיר אוכל בצלחת, אמו תזרוק הכל לפיה, במקום לפח. ובמסעדה, כשאשה מתקשה לסיים את המנה שלה, בעלה יחסל את הנותר.

אוכלים מהר מדי – מגיל צעיר אנו מתרגלים לאכול מהר, וכבר בבית הספר, כשמקציבים 10 דקות להפסקה, והזמן אף מתקצר, כשהמורה לא משחררת בזמן. הבעיה ממשיכה גם במקום העבודה. כבר מגיל צעיר, עורכים בכל משפחה תחרות, מי מסיים את האוכל ראשון.

לא לועסים מספיק – אנשים נוהגים לאכול בעמידה, בהליכה ובנסיעה. לא יושבים ליד שולחן, קוראים עיתון, או מאזינים לרדיו אגב אכילה. הם אוכלים במהירות, נוגסים ובולעים בלי ללעוס. בכך הם מעמיסים על החלקים האחרים של מערכת העיכול. בנוסף, גם שותים בזמן האוכל, ובכך מדללים את מיצי הקיבה.

אוכלים בזמנים לא נכונים – לא מקפידים על מרווחים קבועים בין ארוחות, אוכלים ארוחת ערב מאוחרת.

איך מטפלים במעיים חולים?

בתחילת המאה ה-20, זיהה ד"ר פרנץ מאייר האוסטרי, שהיה הרופא באתר המרפא הידוע בקרלובי וארי (קרלסבאד) בצ'כיה, כי הרגלי האכילה הלקויים הם הגורם המרכזי להצטברות רעלים בגוף וכי מקורן של חלק גדול מאוד מהמחלות הוא במעיים חולים. הוא הבין, כי הבראת המעיים על ידי ניקוי הגוף והקניית הרגלי אכילה נכונים יביאו לריפוי חוליים ומחלות שונות.

ניקוי הגוף מרעלים באמצעות שיטת ד"ר מאייר מבוסס על צמצום כמות המזון הנאכל והגדלת כמות הפסולת הנפלטת, תוך תקופה קצרה. המטרה מושגת באחת משתי דרכים:

צום מבוסס נוזלים - שתייה של תה צמחים עם דבש ומי מרק ירקות. הצום יכול להימשך יום-יומיים, כשהוא נעשה בבית, או תקופה ארוכה יותר, של 15 או 20 ימים, בבית מרפא תחת השגחה רפואית.

תוכנית חלקית ("חצי טיפול") – מבוססת על אכילת מוצרים דלי שאריות, כמו חלב ומוצריו ולחם לבן. התוכנית היא הדרגתית, מותאמת לכל מטופל בנפרד ומתבצעת בבית כחלק מהפעילות הרגילה שלו, במשך שבועיים-שלושה.

ניקוי רעלים: בנוסף, מבצעים פעולות שיגבירו את הניקוז מהגוף: הוספת מלח אנגלי לשיפור העיכול והבטחת יציאות סדירות, שתייה מרובה להגברת השתן, מסז' מיוחד של הבטן, וכן הברשת העור במברשת משיער טבעי וביצוע מקלחת חמה-קרה לסירוגין לפתיחת הנקבוביות בעור.

הידרותרפיה - הידועה גם בשמה העממי חוקן. הידרותרפיה הינה שיטה מתקדמת לשטיפת המעי הגס במים וניקוי מערכת העיכול באמצעות מכשיר קולוניק הידרותרפיה (טיפול חוקן מים), במקביל לשינוי בהרגלי האכילה והשתייה (שיטת ד"ר מאייר). הידרותרפיה עוזרת להחזיר את שיווי המשקל בין החומצה לבסיס במעי ומסייעת לחיידקים הטובים להתפתח שוב על חשבון החיידקים מחוללי המחלות.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר יוסף דיין- מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מנהל "מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת" שהוקם ב-1986. מרכז מומחים דר' דיין לרפואה משולבת המשלב בין רפואה קונבנציונלית ושיטות שונות של רפואה משלימה במטרה להביא להבראה מלאה של המטופל תוך הענקת טיפול יסודי, מעמיק ויחס אישי.ב-2009 הקים ד"ר דיין בשיתוף עם דניאלה שפי, מרפאה טבעית עם 20 שנות ניסיון ומומחית לקנדידה, את מרכז קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון מוסמך לטיפול בקנדידה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבת

דלקת בערמונית או פרוסטטיטיס, היא דלקת כרונית בבלוטת הערמונית, בלוטה הנמצאת מתחת לשלפוחית השתן הגברית, אשר מייצרת את נוזל הזרע. מכשיר הפועל בטכנולוגיה היפר תרמית (חימום יתר) בגלי מיקרו לטיפול בדלקת הערמונית.

מחלת קרוהן היא מחלה התוקפת את המעי הדק. קרוהן היא מחלה דלקתית החודרת לכל שכבות דופן המעי ויכולה להופיע בכל חלקי מערכת העיכול, מהפה ועד לפי הטבעת. מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ע"י אינפוזיות ויטמינים ומינרלים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת.

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה08/05/112541 צפיות
כיב פפטי הוא פצע הנוצר בדופן הקיבה או בדופן התריסריון. כיב פפטי נוצר לרוב בשל הימצאות החיידק הליקובקטור פילורי. טיפול יעיל באולקוס יכלול תוכנית תזונתית מקיפה לשינוי הרגלי התזונה והאכילה של המטופל. כאשר הגורם לאולקוס הוא חיידקי, ניתן לטפל בבעיה באמצעות מי כסף בשילוב עם חיידקים ידידותיים לסילוק החיידק המזיק, וכן באמצעות תכשירים טבעיים לטיפול בכיב וחידוש רקמת דופן המעיים. כמו כן, ניתן לחזק את המצב התזונתי והמערכת החיסונית של הגוף באמצעות עירויי ויטמינים ומינרלים שמסייעים להחזרת האיזון לגוף.

רפואה סינית מטפלת בכאב גב תחתון באמצעות דיקור סיני. דיקור סיני נועד לשפר ולתקן את המקור לכאבי הגב ולהניע את אברי הגוף לפעילות משופרת.

כאב ראש, הינו בסיס לתלונה אשר מופיע בחייו של כל אדם מפעם לפעם, קיימות סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש וקיימים סוגים רבים ומאפיינים שונים. לרפואה הסינית, גישה ייחודית לטיפול בכאבי ראש והצלחות טיפוליות בלתי מבוטלות.

קנדידה הנה פטריית שמרים השוכנת באופן קבוע בגופנו ונחשבת לחלק אורגני מהמעי הגס. במצב תקין הקנדידה היא תחת שליטתה של מערכת החיסון, הבעיות מתחילות כאשר מסיבות מסוימות מתחילה הקנדידה לנדוד ל קומות אחרים, כאשר המקום המועדף עליה הוא נרתיק האישה, בשל קרבתו לפי הטבעת

מאת: מרכז ד"ר דיין לרפואה שלמה ומשולבתרפואה23/12/102021 צפיות
עצירות מופיעה אצל חלק מן האנשים בתקופות מסוימות ולפרקי זמן מוגבלים בעוד אצל אוכלוסיות אחרות, בעיקר אנשים מבוגרים, חווים אותה כעצירות כרונית, אשר מהווה חלק משגרת חייהם. חשוב לציין כי העצירות אינה מחלה בפני עצמה כי אם תסמין אשר מעיד על בעיה תזונתית, שרירית או בעיה אחרת בתפקוד מערכת העיכול.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189689 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica