חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חניית ביניים בדרך לארץ המובטחת

בימים הקרובים אנו עומדים להתארח ולארח בסוכות שבנינו כחלק מהמורשת המציינת את ישיבת בני ישראל במקום מגורים ארעי, בדרכם ממצריים לישראל – הארץ המובטחת.

כאשר אני מתבונן על חג הסוכות מתוך הקשר אימוני, ברור לי שחשובות לנו החניות בדרך, בהן נוכל לחוש בבית, להיטען באנרגיות חדשות לקראת המשך המסע לעבר  כל מה שמהווה את ארץ המובטחת עבורנו.

השאלה המתבקשת היא מהי הארץ מובטחת  האישית שלך?

האם זו הצלחה?

הגדרה המילונית של הצלחה היא: שגשוג, הישג, הצטיינות, מצוינות, הגעה להישגים, השגת תוצאה טובה. אך האם זה כל מה שאנו רוצים, או רק סממנים חיצוניים של משהו עמוק יותר?

שימו לב שבהגדרה זו אין התייחסות למציאת משמעות, סיפוק, אושר וקשרים בין אישיים מתמשכים. אין שום אזכור לתחושת החיוניות שפועמת בכם כשאתם עוסקים במה שחשוב לכם. אין התייחסות ליצירת מורשת שנועדה לשרת את העולם. אך דווקא אנשים מצליחים ובאופן מתמשך, ציינו שהיבטים אלו הם החשובים להם ביותר.

לפי ג'רי פוראס, ממחברי רב המכר "לנצח נבנו", ההגדרה האמיתית של הצלחה היא: "חיים ועבודה שמביעים עימם סיפוק אישי ומערכות יחסים בנות קיימא, המחוללת שינוי בעל משמעות בעולם שבו אנו חיים."

הגדרה זו של הצלחה משרטטת רק חלק מתמונת הנוף של הארץ המובטחת עבורנו, ניתן כמובן להמשיך ולחדדה על ידי הגדרת החזון שלנו או ציור תמונת העתיד הרצויה עבורנו.

חזון

לחזון יש הגדרות רבות ומגוונות, הינה הגדרה שאני מתחבר אליה במיוחד:

"חזון הוא תמונה בתודעתנו של איך אנו רוצים להיות, להיראות, לפעול, להשיג ולהיות במגע עם סביבתנו – בתאריך מסוים בעתיד. חזון הוא יותר מאשר תמונה, הוא כולל שמיעה , תחושה, הרגשה והוויה. ככל שנחוש בקרביים שלנו יותר את המצוינות שאנו רודפים, כך יגבר הסיכוי שנשיג אותה. אותו עתיד אינו משהו שמחכה לנו אלא משהו שאנו יוצרים. אם אנו יוצרים את העתיד שלנו כמעט תמיד נתחיל בחלום, שמגיע ראשון כשהמציאות רודפת אותו על מנת להגשימו." פרדריק מ. הדסון

נראה שהחזון בהחלט משלים את התמונה. אך מה ישמור עלינו בדרך שלא נאבד, ויזכיר לנו תדיר מי עלינו להיות כדי לממש את חזוננו?

ייעוד

מה שיכול לשמש עבורנו ככוכב צפון אישי בדרך להגשמת חזוננו, הוא הייעוד שלנו.

לפי הדסון: הייעוד הוא מקור עמוק של משמעות. הייעוד הוא הסיבה לקיומנו הייחודי. הייעוד מייצר אנרגיה וכיוון בחיים, מעניק איכות חשובה ביותר לחיי היום יום ומספק תשוקה ואנרגיה חיובית.

הייעוד עונה לשאלה למה? למה אתה פה? מי אתה אמור להיות ומה אתה אמור לעשות? כאשר איננו פועלים על פי ייעודנו, אנו נחוש בזיוף שעשוי לבוא לידי ביטוי בתחושות כגון: עייפות, שעמום, ריקנות, דאגה, תסכול, חרדה, קוצר רוח, שיפוטיות, העדר יצירתיות ומשמעות. מה שעלינו לעשות הוא לשוב ולבחור על פי ייעודינו, לחזור לפעול מתוך דיוק, סנכרון ומאמץ מזערי.

הגדרת "השנה המובטחת"

עד שתבחרו לגלות את ייעודכם, וליצור את חזונכם, אני מציע לכם לצייר את תמונת העתיד שאתם בוחרים ולהגדיר את השנה הקרובה כשנה המושלמת עבורכם.

לפי בנג'מין זנדר (המנצח של התזמורת הפילהרמונית של בוסטון) יש לנו את ההזדמנות לתת לעצמנו את הציון 10 עבור השנה הקרובה – כבר מראש.

לשם כך אתם מוזמנים לשנס את מותניכם ולכתוב לעצמכם מכתב – עם התאריך של ראש השנה הבא,  שיתחיל במילים:

קיבלתי ציון 10 עבור השנה שעברה כיוון ש.... במכתב עליכם לתאר בפירוט רב ככל האפשר את כל מה שיקרה לכם עד לספטמבר הבא שיסביר את הציון המעולה הזה.

עליכם להציב את עצמכם בעתיד, להביט לאחור ולדווח על התובנות שרכשתם ועל ציוני הדרך של הישגיכם בשנה שחלפה כאילו שהם היו כבר בעבר. הכל חייב להיכתב בזמן עבר. אסור להשתמש בביטויים כמו "אני מקווה" , "אני מתכוון" או "אני אעשה". אם אתם רוצים, אתם יכולים להזכיר יעדים מסוימים שהושגו או הצלחות לאורך הדרך. אבל – אני מתעניין במיוחד לדעת איזה אדם תהיו בספטמבר הבא. מעניינות אותי הגישה, התחושות והשקפת העולם של אותו אדם שעשה את כל מה שהוא ייחל לו או נעשה מי שרצה להיות. אני רוצה שתתאהבו נואשות באדם שאתם מתארים במכתבכם.

אתם מוזמנים לשוב ולעיין במכתב זה במהלך  חניות הביניים לאורך השנה, ולהשתמש בו כמקור של אנרגיה וכיוון, בייחוד כשתחושו בודדים במרחבים העצומים של המדבר, כשהדרך לא תהיה ברורה.  כדאי לכם להסתכל במכתב גם בחג סוכות הבא, לטפוח לעצמכם על השכם, ולהודות על כברת הדרך שעברתם, ההגשמות, ההצלחות והלמידה שהפקתם במהלך השנה.

חג שמח ושנה מרגשת שתקדם אותנו צעד נוסף לעבר המנוחה והנחלה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 

ערן אוליניק M.A. C.S.C PCC

מאמן עסקי ואישי, מנחה תוכניות פיתוח, אימון ןחניכה בארגונים.

נציג בית הספר הבינלאומי לאימון - Success Unlimited Network 

סלולרי - 054-7543533

eran@successandbeyond.co.il

www.successandbeyond.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן אוליניק

מאת: ערן אוליניקאימון אישי - כללי12/12/111249 צפיות
משבר יכול להוות זרז עוצמתי לשינוי, או לפעולה מתוך הקשר חדש שיכולים בהחלט לשנות את קו המגמה של ההתנהלות היומיומית של עסקים כרגיל. בדיעבד, ניתן לומר כי משברים גדולים טמנו בחובם הזדמנויות למידה והתפתחות נדירות עבורנו שהיוו הזדמנויות גדולות. השאלה הנשאלת היא האם ניצלנו את ההזדמנויות הללו אם לאו? קחו רגע להרהר על שלושת המשברים הגדולים בחייכם. מה למדתם מהתנסויות אלה? הסיכויים הם שהמשברים הפכו לכמה מהשיעורים בעלי הערך הרב ביותר שלמדתם בחייכם?

מאת: ערן אוליניקאימון אישי - כללי21/08/111112 צפיות
ברור לכם שסביבת חיינו, איכותם ורמתם בנקודת זמן זו, מבוססת על הבחירות והפעולות בהן נקטנו בעבר. אי לכך, הבחירות שנבחר היום יעצבו את המציאות שלנו מחר. בשל חשיבות זו של בחירותינו, אני מזמין אותנו לבחון מהם ההקשרים, הקריטריונים, האמונות והנחות העבודה שעומדים בבסיסן. בעקבות בחינה זו, נוכל לבחור באופן מודע ומושכל יותר.

מאת: ערן אוליניקאימון אישי - כללי31/12/101307 צפיות
כאזרחי מדינת ישראל, יש לכולנו תעודות זהות, המגדירות את מעמדנו כאזרחי המדינה. השאלה שמעניינת אותי כמאמן, היא מהו מעמדנו בעיני עצמנו? מהי הזהות הפנימית שגיבשנו שמשפיעה כל כך על הדרך שבה אנו חווים את חיינו.

מאת: ערן אוליניקאימון אישי - כללי31/12/101082 צפיות
כאזרחי מדינת ישראל, יש לכולנו תעודות זהות, המגדירות את מעמדנו כאזרחי המדינה. השאלה שמעניינת אותי כמאמן, היא מהו מעמדנו בעיני עצמנו? מהי הזהות הפנימית שגיבשנו שמשפיעה כל כך על הדרך שבה אנו חווים את חיינו.

מאת: ערן אוליניקאימון עסקי22/12/101503 צפיות
מניסיוני כמאמן, מכשיר מאמנים ומנחה סדנאות אימון בארגונים, אימון הוא הרבה יותר מכלי תומך או מלווה של תוכניות הדרכה שונות. מבחינתי הדרכה מתוך ההקשר של אימון מהווה שילוב מנצח המביא ללמידה ברמות הגבוהות ביותר. בתוכניות מסוג זה המשתתפים פועלים ומפיקים תוצאות שנותנות ערך ברור לארגון והופכות את התוכנית מהוצאה להשקעה המספקת ערך רב ומדיד. להצלחה של שילוב זה סיבות רבות, להלן כמה מהן:

מאת: ערן אוליניקאימון אישי26/09/101056 צפיות
ראש השנה מהווה הזדמנות מצוינת לכינוס משפחתי, לארוחה טובה, לטיול בטבע, או למפגש עם חברים. חג זה מעניק לנו גם מאפשר לנו לבחון ולסכם את ההתנהלות שלנו בשנה שחלפה ולהיערך לקראת השנה שבפתח. מנקודת ציון לנקודת בריאה ניתן להתייחס לחג זה כתאריך שרירותי בזמן, עוד נקודת ציון למעבר בין סוף להתחלה. אך ביהדות ראש השנה הוא גם יום הבריאה המהווה ראשית והתחלה של פרק זמן חדש, המסמל כעין בריאה מחודשת של העולם...

מאת: ערן אוליניקייעוץ עסקי26/09/101598 צפיות
כמי שמלווה הנהלות של ארגונים ומנהלים בדרכם ליצור את העתיד שהם מבקשים לחברתם, מעסיקה אותי השאלה מה מבדיל בין אותם מנהלים שמצליחים וסוחפים את הארגונים או הצוותים שלהם לתוצאות יוצאות מן הכלל לבין האחרים. האם יש מרכיב כלשהו או תכונה ייחודית שעושה את ההבדל? מה מלבה את הרוח במפרשי המחויבות שלהם? מה שומר על המוטיבציה שלהם ושל עובדיהם ומה מאפשר להם לרתום ולגייס את סביבתם למען מטרות גדולות ונועזות? מה מאפשר לאותם מנהלים מצוינים להנהיג ולהוביל ומשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלהם ושל ארגוניהם?

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205512 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196068 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194046 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173133 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173126 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162642 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162372 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica