חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מנועי חיפוש עובדים ?

מאת: רועי בן עמישיווק באינטרנט31/10/20101402 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בכדי להצליח לשלוט בתוצאות החיפוש, או לפחות לעסוק בטקטיקות הטובות ביותר במטרה לשלוט בהם, צריך להבין איך מנוע חיפוש עובד, מההתחלה ועד הסוף. בהרבה מקרים אנימופתע מנגד החוסר ידע שקיים בעולם על מנועי חיפוש ואם מאמר קצר זה יתפרסם, עם שיווק באינטרנט נכון כמו שצריך, ייתכן שיהיה ביכולתי לגרום למצב זה להשתנות.

רשת אינטרגלקטית שמקושרת ביחד

כדי שמנוע חיפוש יוכל להחזיר תוצאות לחיפוש מסויים עליו להיות בעל אינדקס גדול של דפים שממנו הוא בוחר מה להציג, ובשביל בניית האינדקס הזהמנוע החיפוש משתמש ברובוט (Googlebot, Yahoo slurp, MSNbot) שתפקידו לסרוק את האינטרנט ולשמור עותקים שלו על כמות נרחבת של כוננים קשיחים ושרתים ששיכים לחברה שמריצה את מנוע החיפוש. בדרך זו מנוע החיפוש מגיע למצב שיש ברשותו את כלהאינטרנט שמור במטמון.

באיזה אופן סורקים הרובוטים את כל האינטרנט?

נסו לדמיין את האינטרנט כמו מיקום גאוגרפי. מקומות גאוגרפים יכולים להיות ממש רחוקים אחד מהשני אבל תמיד נוכל להגיע ממקום אחד למקום אחר בעזרת הדרכים. ככה גם האינטרנט עובד, רק שבאינטרנט כל האתרים מחוברים באמצעות קישורים ולא כבישים.

הזחלן (רובוט) נוחת באתר כלשהו, שםהוא מבצע את פעולות האינדוקס שלו ושומר את הדף במטמון של מנוע החיפוש,לאחר שהוא ביצע את זה הזחלן מתפצל דרך הקישורים שנמצאים באתר ונוחת בדפים שהדף הקודם קישר אליהם (אם היו 20 קישורים אז עכשיו מתוך אחד יש  20זחלנים ב20 הדפים המקושרים).

באותה דרך הזחלן ממשיך לזחול דרךהקישורים של הדפים ולאנדקס אותם, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת לכל מנוע חיפוש קיים עותק של כל האינטרנט מאוחסן וכך יש באפשרותו לדעת מה להחזיר כשמתבצע חיפוש.

מה קורה כשמתבצע חיפוש

כשאדם כלשהו מקיש חיפוש מסויים, על המנוע לבצע 3 מטלות:

1. להחזיר רשימה של כל הדפים באינדקס שמכילים את ביטוי החיפוש.
2. לארגן את תוצאות החיפוש לפי רלוונטיות, חשיבות וכו'...
3. להגיש את התוצאות לגולש.

בפעם הבאה שתחפשו בגוגל, תוכלו לראות שהם יכולים לבצע את כל הפעולות האלו בעשירית שנייה. עובדה שמדהימה אותי כל פעם מחדש.

מה נחשב רלוונטי בשביל גוגל?

שאלה מסקרנת, אם הייתה לי את התשובה לשאלה הזו כנראה שהייתי מליונר.גוגל שומרים את האלגוריתם שלהם קרוב מאוד לחזה, האלגוריתם שלגוגל הוא אחד הסודיים ביותר ואין למה להתאמץ ולנסות לפענח אותו.

אבל בהחלט יש דברים אחרים שבעזרת הרבה בדיקות וניסיויים ידוע שיש להם השפעה רבה על תוצאות החיפוש.

תוכן איכותי - גוגל קורא את העמוד שאותו הוא סורק וברגע שמתבצע חיפוש הוא כביכול מנסה לתת "הערכה אנושית" של איכות ורלוונטיות התוכן לשאילתתה חיפוש, זאת הוא עושה בעזרת חיפוש מילות מפתח בוריאציות מסויימות במקומות מסויימים בכמות מסויימת ועוד הרבה... בקיצור, תזכורו כשאתם כותבים תוכן שימו דגש לגרום לו להיות כמה שיותר קריא למנוע החיפוש.

קישורים נכנסים - קישורים, חוץ מזה שהם כמו כבישים לזחלנים, מהווים הצבעות אמון.חלק גדול מהאלגוריתם מבוסס על זה שאם אתר מקשר לאתר אחר, הוא כביכול ממליץ עליו. ובאמצעות ההמלצות האלו המנוע מחליט עד כמה אותו אתר איכותי ורלוונטי לשאילתת חיפוש. לדוגמה: אתר שעוסק בלוטרות מים ומקושר מהרבה אתרים שעוסקים בלוטרות מים אזי האתר הוא רציני ובעל תוכן איכותי שהגולש ישמח לגלוש בו אם הוא חיפש וריאציות של הביטוי "לוטרות מים".

זהו, לסיכום.

אני מקווה מאוד שהמאמר הקצר שלי הצליח להעשיר אתכם עוד טיפה בהבנת דרכי הפעולה של מנוע החיפוש והזחלנים שלהם. בכל מקרה מומלץ לזכור, המפתח למיקומים טובים הוא תמיד: תוכן טוב וקישורים איכותיים.

אם תצליחו להשיג את אלו אין מה שיעצור בעדכם, בהצלחה...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי בן עמי, פיתוח אינטרנטי ושיווק במנועי חיפוש
בניית אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי בן עמי

מאת: רועי בן עמיהודעות לעיתונות - כללי05/04/1614603 צפיות
ב-2002 עשו על מני נחמן כתבה כלבוטק. בה התוכנית שפטה את האופן בה הוא נתן שירותים לחברת אקווהנט שהיה אז הבעלים שלה. האמת היא שהתוכנית טענה שמהירויות האינטרנט נמוכות יותר בפועל מאשר מה שצויין בחבילה.

מאת: רועי בן עמיגינון07/02/121448 צפיות
אפשר לראות שגינות פרטיות קיבלו תאוצה מטורפת בזמן האחרון בהרבה מאוד בתים שונים ברחבי הארץ. בעלי בתים רבים מבינים כיום, שהמראה החיצוני של הבית או הבניין שלהם חשוב לא פחות מהמראה הפנימי שלו הרבה פעמים גינה פרטית גם מוסיפה הרבה מאוד לערך הכספי שיש לנכס ועוזרת מאוד למכור אותו. יש הרבה מאוד סוגים שונים של גינות פרטיות ובמאמר הזה אני אנסה לבחון את הסוגים הפופולריים ביותר...

מאת: רועי בן עמישיפוצים06/02/121302 צפיות
גג של רעפים הוא מושג בסיסי שמתאר גג של בית או בניין (בד"כ בית) שעשוי מרעפים. אריחי הרעפים עשויים מחומר מאוד חזק ובעלי עמידות גבוהה מאוד – האריחים יכולים בקלות לעמוד במצב טוב למשך 100 שנים ואפילו יותר. בנוסף לאריחי הטרה קוטה המאוד נפוצים, במיוחד באירופה, אפשר גם בקלות למצוא אריחי "צפחה" או שעשויים מאבן, אפשר גם למצוא אריחים מקרמיקה וגם כאלו מבטון. כמו כן, יש לא מעט חברות המתמחות בשימוש בחומרים ממוחזרים עבור גגות רעפים, חומרים שונים כמו בטון (ממוחזר) מה שהופך את כל העניין ליותר ידידותי לסביבה...

מאת: רועי בן עמישיפוצים20/12/111340 צפיות
לא חסר דרכים שונות ומשונות, יעילות ופחות יעילות לעשות שיפוצים לבית, אולם ללא ספק, השדרוג המועדף ביותר בתהליך השיפוץ הוא בניית בריכות שחיה ביתיות. בריכות השחייה שנמצאות מאחורי הבית ממש יכולות לתת הרגשת יוקרה וחמימות לבית וגם להוסיף אטרקציה מאוד מעניינת ולשפר את הפופולריות של הבית בקרב בני משפחה, משפחה מורחבת וחברים (במיוחד של הילדים).

מאת: רועי בן עמיביטוח אופנועים06/09/118910 צפיות
עשרה טיפים כיצד לנהוג בצורה בטוחה יותר על הקטנועים או האופנועים שלכם.

מאת: רועי בן עמיבניית אתרים23/08/111420 צפיות
בימים אלו יש טרנד חדש של מכירות דרך האינטרנט. החברה כמובן צריכה להקים אתר אינטרנט. הרי רוב החיפושים היום מתרחשים באינטרנט ולא בחוברות של דפי זהב כמו פעם... אז אם אין לכם אתר אינטרנט, כיצד ידעו שאתם קיימים?

מאת: רועי בן עמיאימון עסקי16/08/111506 צפיות
תחשוב שברשותך חברה המייצרת כסאות גינה וכסאות מחשב. מתחתיך כ40 שכירים, שמונים אחוז מהם, הם עובדים במפעל לייצור הכסאות ועוד עשרה אחוז מהם כצוות לשכה איתך במשרד. בכך, יש לך קבוצה מגוונת של עובדים, כל אחד עם העבודה שלו, עם החששות השונים שלו, והצרכים שלו. השאלה הגדולה היא: איך להניע את כל האנשים האלה?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213559 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184497 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172618 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162433 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163294 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153266 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153378 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica