חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו יומן ביוץ?

מאת: מיכל גילהריון ולידה01/11/20101407 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבור נשים אשר רוצות להיכנס להריון חשוב לדעת לעקוב אחר השינויים הגלויים והסמויים המתרחשים בגופן במהלך המחזור ההורמונאלי החודשי. גוף האישה מגיב בסימנים פיסיולוגיים לשינויים ברמות ההורמונים השונים המשתחררים במהלך מחזור הפוריות. הנתון החשוב ביותר שמנסים למצוא ולזהות הוא מועד ביוץ. מכיוון שביוץ הכרחי לכניסה להריון חשוב לדעת מתי הוא מתרחש על מנת לתזמן את קיום יחסי המין לימים אלו.

יומן ביוץ הוא למעשה מעקב אחר שינויים שונים המתרחשים לפני, בזמן ואחרי ביוץ. שינויים אלו כוללים מספר מאפיינים שניתן לזהות ולתעד בטבלה למשל. אחד השינויים החיצוניים הללו הוא עלייה בטמפרטורת הגוף בזמן ביוץ. הורמון המשתחרר כשאת מבייצת מעלה כבחצי מעלה את חום גופך. מדידה של החום במהלך כל מחזור הפוריות מאפשר לראות מתי מגיע ביוץ. יומן ביוץ משמש בין השאר לצורך רישום זה. מכיוון שחום הגוף מושפע מגורמים חיצוניים חשוב למדוד אותו דבר ראשון על הבוקר. מכאן שמה הידוע של השיטה – מדידת חום השחר. ברמה הפשוטה ביותר יומן ביוץ עוקב אחר התאריכים בהם מתחילה ומסתיימת כל ווסת ותאריכי הביוץ.

תסמינים נוספים של ביוץ הם עלייה בהורמון ה – LH. את רמת ההורמון ניתן למדוד על ידי בדיקת דם או בדיקת שתן ביתית. בדיקת שתן מתבצעת באותה הדרך כמו בדיקת הריון ביתית. רישום הופעת ההורמון בשתן יחסית לימי הווסת יעזור לחזות מועדי ביוץ עתידיים. מועד ביוץ אצל נשים שמחזור הווסת אצלן סדיר נוטה להיות סדיר גם כן, לכן מעקב אחר רמות ה LH בגוף הוא אפקטיבי גם כמבקשים לחזות מועדי ביוץ עתידיים.

דרך נוספת לבדוק ביוץ אשר גם כן ניתן לתעד ביומן ביוץ היא מדידת כמות האלקטרוליטיים ברוק. בזמן ביוץ עולה רמת האלקטרוליטיים ברוק הפה וישנם מכשירים המיועדים למדוד את רמתם. המכשירים פשוטים ונוחים ובהחלט נעימים יותר לשימוש מבדיקת שתן למשל. יומן ביוץ ישמש במקרה זה למעקב אחר תוצאות המכשיר. גם כאן, אצל נשים שמחזור הווסת אצלן סדיר, ניתן לאחר כמה חודשים לחזות את מועד הביוץ.

מעבר לכך, מכיוון שרירית צוואר הרחם מפרישה הפרשות משתנות במהלך מחזור הפוריות ניתן לעקוב אחר השינויים ולזהות את מועדו של ביוץ. כמה ימים לפני הופעתו של ביוץ רירית צוואר הרחם מפרישה אל הנרתיק ריר בהיר, בעל צמיגות נמוכה ונטול ריח כמעט לחלוטין.הפרשה זו מכונה הפרשה פורייה שכן היא עוזרת לזירעונים להגיע אל הרחם ואל הביצית על מנת להפרותם. לאחר סיומו של ביוץ ההפרשה הופכת לצמיגית יותר, חומצתית ומעט יותר כהה, הפרשה זו למעשה יוצרת סביבה עוינת עבור הזירעונים ואינה מאפשרת את כניסתם לרחם. מעקב אחר טבען של הפרשות אלו ביומן ביוץ יעזור לך לגלות את מועד הביוץ שלך.

על מנת לדעת ביתר ביטחון מתי את מבייצת כדי להשתמש ביותר מדרך אחת לבדוק ביוץ. למשל, שילוב של מעקב עצמי אחר הפרשות רירית הרחם ושימוש בשירותיו של מחשבון ביוץ. מחשבון ביוץ יוכל לחזות עבורך את מועדו של ביוץ בהסתמך על נתוני הווסת בשלושת החודשים האחרונים. תוכלי לוודא שגופך אכן עובר תהליך של ביוץ על ידי בדיקת ההפרשות. אם את רוצה להיות בטוחה אפילו יותר תוכלי להיעזר גם בבדיקת שתן יום או יומיים לפני מועד הביוץ שניתן לך על ידי מחשבון ביוץ.

ללא ספק, אם ברצונך להעלות את הסיכוי להריון חשוב לנהל רישום מסודר של הפרמטרים שמאפשרים לך לדעת מתי את מבייצת. יומן ביוץ יעזור לך לשמור את כל הנתונים בצורה מסודרת. שימוש ביומן ביוץ יאפשר לך לתזמן את קיום יחסי המין לימים הפוריים שלך וכך להעלות בצורה משמעותית את אחוזי ההצלחה להריון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כל הזכויות שמורות@ הורוסקופ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל גיל

מאת: מיכל גילהורוסקופ24/10/128495 צפיות
בשבוע שעבר ציינתי כי הכוכב סטורן המוכר גם בשמו המורה הגדול נכנס למזל עקרב וישפיע עליו ועל המזלות השונים משבוע זה ועד לחודש ספטמבר 15.

מאת: מיכל גילהורוסקופ24/10/128622 צפיות
לפני כשנתיים כבר התחלתי להתוודע לתופעה... חבר, שגם מבין בכוכבים (מן הזווית האסטרונומית) שאל אותי שאלה פשוטה: "קרני, איך זה יכול להיות שאת כותבת בתחזית שלך שיופיטר נמצא בשור, אבל בעצם כשמסתכלים בשמיים הוא נמצא במזל טלה???"

מאת: מיכל גילאסטרולוגיה24/10/121441 צפיות
השנה נפתחת במערך כוכבים מעניין במיוחד , עובדה שמצביעה על כך שחיינו ימשיכו להיות מאותגרים על ידי שפע של שינויים והתפתחויות במישורים השונים. מבחינה נומרולוגית מספר הגורל של המדינה הינו 5, ספרה שבאנרגיה שלה מתארת מדינה הבונה את עצמה תוך כדי תנועה מתמדת, כמעט תזזיתית. אין יום דומה למישנהו ומערכת העצבים נמצאת תמיד על סף גירוי גבוה בגלל אירוע זה או אחר.

מאת: מיכל גילהריון ולידה15/03/112151 צפיות
דילמת הכניסה להריון בגיל מבוגר יחסית הופכת לנפוצה יותר ויותר בקרב נשים בישראל ובעולם. הקידמה הטכנולוגית במדע וברפואה מאפשרת לנשים רבות בגילאים אוחרים יחסית להביא ילדים לעולם בטיפולי הפריה גם כשנדמה היה להן כי הדבר הזה לעולם לא יקרה להן.

מאת: מיכל גילפוריות15/12/102327 צפיות
תסמונת שחלות פוליציסטיות קשורה בקשר חזק עם סגנון ואיכות החיים, והיא עשויה לקבל תשובה הולמת בעזרת רפואה נטורופתית. נשים הסובלות מתסמונת שחלות פולציסטיות ורוצות לחוות הריון, הטיפול בהן יתמקד בלעודד השראת ביוץ ותמיכה דרושה לגוף לקראת הכניסה להריון. טיפול נטורופתי יכול גם ללות ולתמוך בנשים אשר פנו לטיפולי הפרייה מערביים וקונבנציונלים.

מאת: מיכל גילהריון ולידה28/11/1015765 צפיות
איך עושים בן או בת? זו שאלה שרבים מחפשים את התשובה לה. יש שיטות שונות שמתימרות להצליח להשפיע על הפיזיולוגיה. כמובן יש לקחת אותן בערבון מוגבל. אבל...גם לא מזיק לנסות.

מאת: מיכל גילהריון ולידה28/11/102211 צפיות
שאלון ביוץ : 10 סימנים מובהקים לכך שיש לך ביוץ! השלימי את השאלון וגלי אם את בשלב פעיל של ביוץ.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214423 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201469 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192033 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182407 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181622 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181578 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172297 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica