חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכל על תוכנית המתאר לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה

מאת: רעות בן דורנדל"ן ומקרקעין03/11/20101047 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשל החשש המשמעותי מפני רעידת אדמה גדולה בישראל, החליטה המדינה בשנת 2005 על תמא 38 - תוכנית מתאר ארצית לחיזוק בניינים מפני רעידות אדמה. תמא 38 מאפשרת לחזק בנייני מגורים שאינם עומדים בתקנים נגד רעידות האדמה, ובתמורה דיירי הבניין ייהנו מתמריצים כלכליים שיאפשרו לחזק את המבנה. התמריצים הם זכויות בנייה לצורכי מגורים על גג הבניין או בקומת העמודים המפולשת. את הזכויות הללו הדיירים ימכרו ליזם שמבצע את החיזוק, ובתמורה הוא גם ישדרג את הבניין ויישא בכל העלויות הנדרשות.

כדי לממש את תמא 38 גם בבניין מגוריכם לא די בהתקשרות עם יזם שיבצע את עבודות החיזוק והשדרוג. בשל מורכבות התהליך, כדאי ואף רצוי שכל בניין מגורים יתקשר גם עם משרד עורכי דין המתמחה בתמא 38. משרד עורכי דין שכזה יסייע לכם לכל אורך התהליך, משלב ארגון הדיירים והשגת הסכמתם ועד להשלמת הפרויקט.

ליווי של משרד עורכי דין  - הדרך הבטוחה למימוש תמא 38

המציאות מלמדת שלא כולם יודעים בדיוק מה זה תמא 38 ומה המשמעות של בניין שלא עומד בתקנים נגד רעידות אדמה. דיירים שאינם מכירים את מהותה של תמא 38 ואת הסכנות הטמונות באי חיזוק הבניין עלולים להתנגד לפרויקט, להקשות, לעכב או לעצור אותו לחלוטין. משרד עורכי דין יכול להסביר לכל דיירי הבניין את מהות תמא 38, על כלל משמעויותיה: מהן זכויותיהם, מה הם יקבלו בתמורה למכירת הזכויות על הגג בתמורה לחיזוק ועוד. כך ניתן יהיה לנטרל התנגדויות מצד דיירים בבניין ולהריץ את הפרויקט קדימה.

לאחר שקיבלתם הסכמה עקרונית של כלל הדיירים להיכנס לתהליך תמא 38, עליכם לבחור ועד לנושא, שירכז את כל התהליך. תפקידו של הוועד הוא לבחון הצעות של יזמים שונים ולשכור את שירותיהם של אנשי המקצוע שילוו את הדיירים לאורך הפרויקט. כדי שדיירי הבניין יוכלו להשיג את השדרוג המקסימלי לנכס שלהם, וכדי שינהלו מו"מ עם היזם כשידם על העליונה, כדאי ואף חיוני להיעזר בסיוע משפטי של משרד עורכי דין. משרד עורכי דין יכול גם לסייע לדיירים לבחור את היזם שיבצע את הפרויקט.

משנבחר היזם שיבצע את החיזוק והשדרוג במסגרת תמא 38 בבניינכם, עליכם לעמוד על כך שטיוטת ההסכם מולו תיערך על ידי משרד עורכי הדין ששכרו. שלב החלפת הטיוטות וקביעת מהות המפרט הינה מהותית ביותר, שכן במסגרת זו הדיירים מבטיחים את התנאים החשובים ביותר עבורם בפרויקט: הביטחונות של היזם (שמבטיחים שהוא לא יפשוט את הרגל במהלך הפרויקט), לוח הזמנים, אחריות, ביטוח ועוד.

לאחר שההסכם נחתם בין הצדדים, היזם מכין את תוכניות הבנייה על ישי אנשי מקצוע מטעמו ומגישן לרשות המקומית לצורך קבלת היתר בנייה. בטרם ההגשה, חשוב שמפקח מטעם הדיירים יבחן את התוכניות כדי לוודא שאין הבדלים מהותיים בין התוכניות לבין מה שסוכם עם היזם. גם במהלך ביצוע תמא 38 חשוב שמפקח מטעם הדיירים יפקח על ביצוע העבודות על פי המפרט והיתר הבנייה.

לסיכום, תמא 38 מאפשרת לכם לחזק את ביתכם ולמגנו מפני רעידות אדמה, מבלי שתצטרכו לשלם על כך מכיסכם. תמא 38 גם מאפשרת לכם להעלות את ערך הנכס שלכם בעשרות אחוזים. אולם כדי להבטיח שמימוש תמא 38 בבניינכם יתנהל בצורה האופטימלית, אל תוותרו על סיוע משפטי של משרד עורכי דין המתמחה בנושא.

 



תגיות המאמר: משרד עורכי דין, תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רעות בן דור

מאת: רעות בן דורתכשיטים13/12/101480 צפיות
עיצוב בדים ובגדים שונים באמצעות אבני סברובסקי

מאת: רעות בן דורעסקים - כללי13/12/101346 צפיות
כיצד שומרים על ניקיון בבית דירות?

מאת: רעות בן דוריופי וטיפוח - כללי13/12/101281 צפיות
על תהליך בניית ציפורניים על ידי קוסמטיקאית מקצועית

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי13/12/101713 צפיות
בטון מוחלק הוא שיטה של ריצוף שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות.

מאת: רעות בן דורחוק ומשפט - כללי06/12/101312 צפיות
העובדות המעניינות והפרטים החשובים על תמא 38

מאת: רעות בן דורבניין ואחזקה - כללי06/12/101704 צפיות
החורף היא העונה החמה של טכנאי דודי שמש. מדוע וכיצד ניתן להיערך בהתאם?

מאת: רעות בן דורקוסמטיקה05/12/101379 צפיות
קוסמטיקאית טובה קשה למצוא, ומה לגבי קוסמטיקאית טובה בתל אביב?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica