חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוקי ועד בית מקובלים – מהם?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין10/11/20102787 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לכל בניין משותף קיים ועד בית, אשר אחראי על ניהול הבית המשותף, על כל פניו. כיצד הוא עושה זאת? על ידי חוקי ועד בית.

ועד הבית צריך לדאוג לשימור הרכוש המשותף של בעלי הדירות ועל חיי שכנות טובים. אם בעלי הדירות בבניין לא יכבדו זה את זה, לא ניתן יהיה לנהל חיים תקינים.  תפקידו של ועד הבית אפוא, אינו רק כלכלי אלא גם חברתי.

בשנים האחרונות, קיבל ועד הבית, תפקיד נוסף, בעל חשיבות גדולה מאוד והוא לרכז ולארגן את כל הנושא של יישום תמ"א 38 על בניין המגורים.

ייעוץ משפטי מקצועי בנושאי תמ"א 38, מומלץ לקבל בפורום תמ"א 38>>

פרויקט תמ"א 38 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית וביטחונית עצומה היות שמטרתו היא להכין את המדינה לקראת התרחשותה של רעידת אדמה. תמ"א 38 פונה לבעלי דירות החיים בבית משותף שאיננו עמיד דיו בפני רעידות אדמה.

כאן נכנסים לתמונה חוקי ועד בית, אשר מאפשרים לוועד הבית לכנס את בעלי הדירות בבניין, לקבל את הסכמתם להצטרף לתמ"א 38 ולנקוט בכל הפעולות הדרושות ליישום התוכנית.

תפקידם של חוקי ועד בית

הבניין המשותף דורש אחזקה וטיפול  של חדר המדרגות, הלובי, הגג כולי. אלו כמובן שייכים לכלל הדיירים וזהו הרכוש המשותף שלהם. אחד מן התפקידים של חוקי ועד בית הוא גביית כספים הדרושים לאחזקת הרכוש המשותף.

ישנן הוצאות שוטפות  וישנן הוצאות אחרות אשר לגביהן יידרש ועד הבית, להשיג הסכמה נפרדת מן הדיירים. ההחלטה לגבי סכום התשלום של ועד בית,  מתקבלת על פי הצעת הרוב. האם כל הדיירים ישלמו את אותו סכום? לא בהכרח. הסכום נקבע על פי שטח רצפת הדירה, כך שלרוב, בעלי דירה גדולה יותר, ישלמו סכום גבוה יותר לוועד הבית.

יישום תמ"א 38 למשל, איננו הוצאה רגילה ושגרתית ולכן, לשם הצטרפות הבניין לתוכנית, יש לקבל את כל הסכמת הדיירים.

חוקי ועד בית מקובלים

ועד הבית פועל מכוחו של חוק המקרקעין, שם ישנו פרק מיוחד המוקדש כולו לבתים משותפים.  החוק קובע כי בתים משותפים יתנהלו על פי תקנון אשר יכול להיערך על ידי בעלי הדירות עצמם או שניתן לאמץ את התקנון המופיע בתוספת לחוק המקרקעין.

יודגש כי היכן שלא יצרו בעלי הדירות תקנון מוסכם, יחול התקנון שבחוק המקרקעין.

התקנון למעשה מכיל את חוקי ועד בית ואלו הם אשר יחולו על כלל דיירי הבניין המשותף. בחלק נכבד מן הבניינים המשותפים, מאמצים את התקנון המצוי בחוק המקרקעין, אם באופן מלא ואם באופן חלקי. על כן, חוקי ועד בית מקובלים, הם אלו המופיעים בתקנון שבחוק, כאשר כל ועד בית יכול לעשות את השינוי המתאים לו, על פי הסכמת הדיירים.

מהם חוקי ועד בית המקובלים:

1. שינוי ברכוש : בעל דירה אינו יכול לעשות שינוי בדירתו, אשר יפגע ברכוש המשותף אלא אם קיבל את הסכמת הדיירים. כאשר מדברים על חוקי ועד בית, זהו החוק הבסיסי ביותר, אשר מאזן בין זכותו של בעל דירה לעשות שינוי כלשהו בנכס שלו לבין חובתו שלא לפגוע ברכוש המשותף.

2. אסיפת דיירים : חוקי ועד בית מקובלים, קובעים כי אחת לשנה, לפחות, תתקיים אסיפה כללית של בעלי הדירות, לשם קביעת כללים לניהול הרכוש המשותף.

3. אופן קבלת החלטות : כל תקנון צריך לקבוע את אופן קבלת ההחלטות. בדרך כלל, ההחלטות מתקבלות ברוב דעות של הדיירים אך ניתן לקבוע בתקנון כי החלטות מסוג מסוים, יידרשו אחוזי הסכמה אחרים.

למשל, כאשר מחליטים הדיירים להצטרף לתוכנית תמ"א 38, כדאי מאוד לקבל את הסכמת כל הדיירים לפרויקט, הן מן הפן החוקי והן מן הפן הפרקטי, של הוצאתו לפועל של הפרויקט.

מה בין ועד בית ובין תמ"א 38

חוקי ועד בית הקבועים בתקנון של הבניין המשותף, קיבלו בשנים האחרונות חשיבות גדולה מתמיד, לאור הצורך להגיע להחלטות מוסכמות באשר לפרויקט תמ"א 38. אין ספק כי  ההחלטה להצטרף לפרויקט זה, אינה החלטה של מה בכך.

כל הדיירים צריכים להכיר היטב את פרטי התוכנית על מנת לתת את הסכמתם אך כאשר ישנם חוקי ועד בית מסודרים, קל ליותר לרכז את הפרויקט, לקבל את הסכמת כל הדיירים ולהתחיל בפעולות הנדרשות כדי ליישם את התוכנית על הבניין.

בכל הנוגע אל תמ"א 38, חוקי ועד בית הופכים למשמעותיים יותר מתמיד ומידת הציות של הדיירים לחוקים אלו, משתקפת היטב ביכולת להוציא אל הפועל את הפרויקט, אם בצורה יעילה ומסודרת ואם תוך קשיים ומחלוקות.

חוקי ועד בית נועדו לשמירה על הסדר בחיי הבית המשותף והם קבועים בתקנון הבית המשותף. התקנון יכול להיות פרי יצירת הדיירים וניתן גם לאמץ את התקנון הקבוע בחוק המקרקעין. חוקי ועד בית מקובלים קובעים את אופן ההתנהלות של הבית המשותף. מידת הציות לחוקים אלו, נבחנת היטב כאשר הבית המשותף מבקש להצטרף אל תמ"א 38.

למאמר מקוון נוסף ראה/י :  חוקי ועד בית מומלצים – לבניין המשותף >>

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118343 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112562 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111342 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111654 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111645 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112410 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111575 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211706 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201328 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201524 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201318 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201605 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201011 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20967 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica