חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק באינטרנט עם האתר שלך בעזרת אופטימיזצייה לתמונות

מאת: רועי בן עמיקידום אתרים17/11/20101012 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לתמונות יש חלק חשוב ביותר באופטימיזציה של האתר. הרבה מאוד מחקרים (בלוג שיווק באינטרנט אחד הראה מחקר מעניין) הראושדפים שמכילים עזרים ויזואלים חוץ מהטקסט (לרוב תמונות) הן ידידותיותלמשתמשוהגולשים כמעט תמידיעדיפו דפים עם תמונות מאשר רק טקסט.

ככהשבמאמץ להציגלמשתמשים שלהם את התוצאות הרלוונטיות ביותר מנועי החיפושמחוייבים להתייחס לקשרבין התמונה לנושא ולביטוי שהוקלד בחיפוש. על מקדמיאתרים מוטלת החובה להשקיע ולהציג את התוצאות בצורהאופטימלית למנועי חיפושולביטויים אותם הם מקדמים.

במאמר הקצר הזה יש ברצוני להציג אפשרויות שונות לשימוש בתמונות בשביללקדםאתרים בצורה איכותית, האפשרויות מתחלקות ל2 קטגוריות-פרמטריםמוכרים וידועים כבעלי חשיבות באלגוריתם של גוגל ופרמטריםשקשה לדעת אם הםבעלי חשיבות, אבלמומלץ כן להתחשב בהם ברמה היותר תאורטית.

-פרמטרים בטוחים

Alt-Text - טקסט חלופי

זהו תגשמופיע בקוד התמונהותפקידו להחליף את התמונה במקרה שאי אפשרלהציג אותה אם יש בעיה בדפדפן,בשרת או בכל מקום אחר שמונע מהמשתמש לראות את התמונה, הוא יראהאת הטקסטהחלופי, ה-Alt Text.

הטקסט החלופי הוא לפידעתי אחד הפרמטרים היותרחשובים בקביעת הרלוונטיות שלתמונה למילת מפתח. מובן מאליו שהטקסטהחלופי של התמונה יהיהבדיוק מה שהיא אמורה להעביר רק בטקסט, מנועי החיפושחושבים ככה גם ויעניקו לתמונה משקל טקסטואלידומה לזה שכתוב ב alt text.

File Name - שם הקובץ

השם של קובץ התמונה הוא גם פרמטרהמתאר אתהתמונה, אפשר להניח שמישהו שירצה להציג תמונה של תפוחים הוא יקראלתמונהapples.jpg או משהו דומה.

יחד עם זאת,הדבר הזה לא קורהלעיתים תכופות מדי בפועל ככה שאני חושב שהמשקל שלו הרבה יותרקטן מזה שלהטקסט החלופי. אבל כדי שיהיה יתרון על שאר התחריםבקידום האתר על ביטוימסויים, הייתי משתמש בכל מה שעומדלרשותי כך שרצוי בהחלטלהשתמש במילתהמפתח בשם התמונה.

הטקסט מסביב לתמונה

כאשר מוצג לנו מידע בדף כלשהו בתוספתתמונה בשביל ללהעביר את התוכן בצורה טובהיותר, סביר שמסביב לתמונה יהיהטקסטשהיא אמורה להעביר יותר טוב לגולש. הטקסט שנמצא מעלהטקסט שקייםמעלהתמונה ומתחתיה יהיה רלוונטי למה התמונה עצמה אמורה להעביר וככה גם מנועיהחיפוש מתייחסים לזה. מה שנותן לנו עוד דבר להתייחסאליו כשעושיםאופטימיזציה לדף בבשביל לקדם אותו.

פרמטרים תאורטיים

ניתוח הצבעים - Color Analysis.

יש פעמים בהם נושאמסויים מופיע בתיאום עם צבע מסויים,או קבוצת צבעים מסויימת. לגוגל כמושאנו יודעים ישאת הטכנולוגיה ללערוך ניתוח צבעים לתמונה נתונה מכיוון שהםנותנים לנו את האופציית חיפוש הזאת בחיפוש התמונות שלהם (GoogleImageSearch). מה שנותן לנו להגיע למסקנה שהםמשתמשים בטכנולוגיה הזאת כדילהוסיף לציוןהרלוונטיות של תמונה לביטוי חיפוש.

גודל הקובץ / סוג הקובץ

סוג הקובץ - יש הרבה שמועות שכאשרמשתמשים בתמונות מסוגJPEG יש יתרון מסויים אצל מנועי החיפוש. ייתכן שזהנכון מכיוון שתמונות PNG או GIF נוטות לפעמיםלהיות קשורות לעיצוב התבניתשל האתר ולתמונות JPEG נוטות להיות קשורות לתוכן הדף.

אני חושבשהשמועות הללו לא מבוססות יותר מדי ולא הייתימטריד את עצמי עם שינוי סוגי הקבצי תמונות באתר שלי. עם זאת, יש קורס שיווק באינטרנט שאני מעביר שכן עובר עליו ברפרוף.

תמונות אחרות בדף

אם דףאינטרנט צריך לדבר על נושאמסויים,כנראה שהתמונות בו ידברו על אותו רעיון.אם בדף קיימות מס' רב שלתמונות יש סיכוי גדול שהן קשורות אחתלשנייה במהות ובמה שהן אמורותלהעביר לקורא. ככה שהאופטימיזציה שלכל תמונה באתר עלולה להשפיע אחת עלהשנייה, יש להייחס לנקודה זו.

לסיכום
לא ייאמן כמה אנשים לא לא עושים שימוש באופטימיזציית תמונות.כמעט לא נדרשת השקעה והתמורה היאגדולה מאוד, אני מאוד ממליץ לעקוב אחריההמלצותשלי פה ועוד המלצות אחרות שתמצאו בכדי לשפר את מיקומי הדפים שלכםבמנועי החיפוש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רועי בן עמי, פיתוח אינטרנטי ושיווק במנועי חיפוש
בניית אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי בן עמי

מאת: רועי בן עמיהודעות לעיתונות - כללי05/04/1614635 צפיות
ב-2002 עשו על מני נחמן כתבה כלבוטק. בה התוכנית שפטה את האופן בה הוא נתן שירותים לחברת אקווהנט שהיה אז הבעלים שלה. האמת היא שהתוכנית טענה שמהירויות האינטרנט נמוכות יותר בפועל מאשר מה שצויין בחבילה.

מאת: רועי בן עמיגינון07/02/121449 צפיות
אפשר לראות שגינות פרטיות קיבלו תאוצה מטורפת בזמן האחרון בהרבה מאוד בתים שונים ברחבי הארץ. בעלי בתים רבים מבינים כיום, שהמראה החיצוני של הבית או הבניין שלהם חשוב לא פחות מהמראה הפנימי שלו הרבה פעמים גינה פרטית גם מוסיפה הרבה מאוד לערך הכספי שיש לנכס ועוזרת מאוד למכור אותו. יש הרבה מאוד סוגים שונים של גינות פרטיות ובמאמר הזה אני אנסה לבחון את הסוגים הפופולריים ביותר...

מאת: רועי בן עמישיפוצים06/02/121303 צפיות
גג של רעפים הוא מושג בסיסי שמתאר גג של בית או בניין (בד"כ בית) שעשוי מרעפים. אריחי הרעפים עשויים מחומר מאוד חזק ובעלי עמידות גבוהה מאוד – האריחים יכולים בקלות לעמוד במצב טוב למשך 100 שנים ואפילו יותר. בנוסף לאריחי הטרה קוטה המאוד נפוצים, במיוחד באירופה, אפשר גם בקלות למצוא אריחי "צפחה" או שעשויים מאבן, אפשר גם למצוא אריחים מקרמיקה וגם כאלו מבטון. כמו כן, יש לא מעט חברות המתמחות בשימוש בחומרים ממוחזרים עבור גגות רעפים, חומרים שונים כמו בטון (ממוחזר) מה שהופך את כל העניין ליותר ידידותי לסביבה...

מאת: רועי בן עמישיפוצים20/12/111341 צפיות
לא חסר דרכים שונות ומשונות, יעילות ופחות יעילות לעשות שיפוצים לבית, אולם ללא ספק, השדרוג המועדף ביותר בתהליך השיפוץ הוא בניית בריכות שחיה ביתיות. בריכות השחייה שנמצאות מאחורי הבית ממש יכולות לתת הרגשת יוקרה וחמימות לבית וגם להוסיף אטרקציה מאוד מעניינת ולשפר את הפופולריות של הבית בקרב בני משפחה, משפחה מורחבת וחברים (במיוחד של הילדים).

מאת: רועי בן עמיביטוח אופנועים06/09/118910 צפיות
עשרה טיפים כיצד לנהוג בצורה בטוחה יותר על הקטנועים או האופנועים שלכם.

מאת: רועי בן עמיבניית אתרים23/08/111421 צפיות
בימים אלו יש טרנד חדש של מכירות דרך האינטרנט. החברה כמובן צריכה להקים אתר אינטרנט. הרי רוב החיפושים היום מתרחשים באינטרנט ולא בחוברות של דפי זהב כמו פעם... אז אם אין לכם אתר אינטרנט, כיצד ידעו שאתם קיימים?

מאת: רועי בן עמיאימון עסקי16/08/111507 צפיות
תחשוב שברשותך חברה המייצרת כסאות גינה וכסאות מחשב. מתחתיך כ40 שכירים, שמונים אחוז מהם, הם עובדים במפעל לייצור הכסאות ועוד עשרה אחוז מהם כצוות לשכה איתך במשרד. בכך, יש לך קבוצה מגוונת של עובדים, כל אחד עם העבודה שלו, עם החששות השונים שלו, והצרכים שלו. השאלה הגדולה היא: איך להניע את כל האנשים האלה?

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213448 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211718 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183564 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172907 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172650 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172490 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172533 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica