חפש מאמרים:
שלום אורח
31.03.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לראות את האור / אמילי עמרוסי

מאת: צו פיוסדת ומדינה06/12/2010839 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אור

לסוד השרידות היהודי קוראים דוד חטואל.
חמש מצבות רצופות בבית העלמין באשקלון סוגרות על חייו הקודמים. אשתו טלי באמצע, איתה העובר שנשאה - חוט חייו נגדע בטרם יצא אל אוויר העולם - ומשני צידיה הבנות: הילה בת 11, הדר בת 9, רוני בת 7, מירב בת שנתיים. לפני שש שנים וחצי, ברגע אחד, הפכו חיות טרף מהלכות על שתיים ונושאות נשק אוטומטי את דוד חטואל מראש משפחה, בעל מאושר, אב לארבע בנות יפהפיות המצפה ללידת בנו - לאיוב. שנה אחרי הרצח הנורא נפלו גם הקירות הפיזיים של הבית: ביתו במושב קטיף נחרב, יחד עם המושב כולו.

אבל כעוף החול הקם מן האפר הוא בחר בחיים. לא ברור מאין הכוח ששאב להקים משפחה חדשה. שנה וחצי אחרי האסון הוא נישא מחדש והיום הוא אב לשלושה ילדים, בת ושני בנים, בונה את ביתו במושב אמציה שבחבל לכיש, נלחם בזיכרונות. תמונה של טלי והבנות נמצאת בבית החדש. הילדים עדיין לא שואלים, אך יבוא יום ויצטרכו לספר להם את סיפור המשפחה הקודמת של אבא.

"הייתי עץ איתן בשיא הפריחה שנגדע באחת", אמר באזכרה במלאת שש שנים לאובדן המחומש, "זכיתי, והעץ משתקם וחוזר לפרוח". זכינו כולנו, דוד, שיש בקרבנו אנשים כמותך: פרוז'קטור של תעצומות נפש, מגדלור של אמונה. אלומת האור שלך מניסה את החושך הגדול ונותנת תקווה לכולנו.

חושך

שש בבוקר, ואור חזק מציף את העיניים שלי. מישהו שלא היה קיים עד לפני שלוש שנים מסיט בחדווה את הוילון, מרים את התריס, וקופץ לי על האף. נרי, אימא רוצה לישון עוד קצת, אני מתחננת, ממששת את האף, אבל הוא כבר הביא למיטה חרבות ודינוזאורים, ומגיש לי טושים ודפים, שאצייר לו מפלצות. אני מסתובבת לצד השני, אבל האור בוקע מהחלון ומעיר אותי: סחרחורת החיים בבית עם ילדים גדושת אור. אור היה שם גם בחצות הלילה, כשאחיו הגדול התעורר ועבר למיטה שלי. כשהעובר בעט לי בבטן. כל תלאות האמהות הן אור.
אבל א', חברתי, אהובת נפשי, מתעוררת בחדר חשוך ובו תריס מוגף תמיד. מסע ארוך ומייסר היא עוברת בדרך אל האמהות. בינתיים, כשאין מי שיכניס אור לחייה בשעה מוקדמת מדי של הבוקר, ואין מי שילכלך את שמלת השבת הבהירה שלה, ואין מי שימלא את ידיה – היא מתפללת וממתינה. נשבעת שבחנוכה הבא זה כבר יקרה. קוראת לילד בזעקה אילמת שיבוא כבר, שירווה את הרחם הצחיחה, ימלאה במים חמימים.
א' חשוכת הילדים שרויה בחושך. המסע מייגע, הציפייה קורעת. שנה ועוד שנה והם עדיין לבד. אין כאן שום עוול חברתי או צדק שראוי שייעשה. אין פשע, אין משפט. מעיה הומים, היא בוכה באפלה ואין את מי להאשים. רק להתפלל איתה.


 אמילי עמרוסי היא סופרת ועיתונאית ישראל היום


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צו פיוס

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי16/04/12829 צפיות
כנגד ארבעת הבנים הישראלים דיברה תורה חכם, מה הוא אומר – "מה העדות החוקים והמשפטים, אשר ציווה אלוקינו אתכם": הוא המתחזק צמא הידע. הוא חוקר ודורש לדעת כל תג יהודי. הוא לא מבקר בלי הרף על "תורה ועבודה", תוך הבאת ציטטות בלתי נגמרות..

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי23/02/12932 צפיות
אז אחרי ההצעה, ההתרגשות, האירוסין, והזמן שלקח לי לעכל את זה שאני מתחתנת, הגיעה גם השאלה החשובה והגדולה: איפה נגור?

מאת: צו פיוסדתות17/01/127408 צפיות
התמונה של עת הרצון בשעת נעילת שערי שמיים הייתה נפלאה. עם ישראל על נשיו וילדיו עומדים זקופים בבגדים לבנים כשעיניהם חתומות בקרקע אך לבם פונה כלפי שמיא בתחינה ובבקשה למחילה וכפרה. עם קול תרועת השופר בצאת הצום, הלכה התמונה והתרוקנה והשאירה את היכל הקודש יתום מאנשים שחזרו לשגרת חייהם לפחות עד החג הבא.

מאת: צו פיוסצדק חברתי21/12/111075 צפיות
כשאני באה לכתוב על חיינו כחרדים אני רוצה לעשות סדר בדברים למי שלא ממש מכיר ולא יודע להבדיל בין הסוגים השונים שבין חובשי הכיפות. לחלוני המתבונן מן הצד כולם נראים פחות או יותר אותו הדבר, הוא יכול להצביע על הבדלים קלים ותו לא. אבל לחרדי ההבדלים האלו הם תהומיים, כמעט כמו חילוני-חרדי. אז בואו נעשה סדר בדברים:

מאת: צו פיוסדתות15/12/117238 צפיות
בישראל 2011 תלמידים אתיופים לא נכנסים לכיתות לימוד בבתי ספר. ולא חלילה בפריפריה, שמה תנוח דעתנו על משכבה ונקבל חצי נחמה... ”כי זה קרה בפריפריה, זה מערב פרוע שמה הם תקועים במאה ה-19 לא פלא. מזל שבעירנו הנאורה לעולם לא יקרה דבר שכזה.”

מאת: צו פיוסדתות30/11/112714 צפיות
אלול הוא חודש המכונה במסורת היהודית "חודש הרחמים והסליחות", מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום כיפור. הביטוי הכי נפוץ בחודש זה הוא "שנה טובה", ביטוי העולה בכל מפגש משפחתי, חברתי, בשיחות עם חברות האינטרנט והסלולאר שנזכרות גם הם לעשות את השנה ליותר טובה ומציעות לך דילים "משתלמים במיוחד", קבלת אסמסים מהקאנטרי שלך המברך אותך לשנה טובה ולא שוכח לצרף הודעת תזכורת "המנוי שלך נגמר בעוד... תגיע לחדשו",

מאת: צו פיוסדת ומדינה09/11/111006 צפיות
הגיעה השעה להוציא את היהדות משליטת החרדים. כאשר היהדות נשלטת על ידי חרדים אלו שלא אוהבים אותם חשים עצמם פטורים מערכי היהדות. וממש לא בצדק. הערבות ההדדית לדוגמה.

מאמרים נוספים בנושא דת ומדינה

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדת ומדינה09/02/17875 צפיות
כבוד הבריות בפרשנות הרמ"א / עו"ד נועם קוריס

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה30/12/16733 צפיות
מדוע נקבע חג רק לנס חנוכה, ולא לנס של הניצחון על גוליית? במה שונה נס חנוכה מניסים אחרים שנעשו לעם ישראל? למה דווקא עבורו קבעו חג? על האור שיורד לעולם דווקא בימי החנוכה!! נסים רבים ארעו לעם ישראל בתולדותיו. על חלקם אנו יכולים לקרוא בתנ"ך. בכל זאת, מעניין שעל רוב הניסים לא נקבע שום חג לזכר הנס!!

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה18/07/161386 צפיות
כמה סכנות יש היום בדרכים, תאונות דרכים, תקלות ברכב, מחסלים, טעויות אנוש כמה נוסעים וכמה לא חוזרים לבית? מה עושים כדי ךהשמר ולהתברך בדרך ולחזרה לשלום ? לחסידי ברסלב יש תפילה ודבר תורה לומר לכם לפני שאתם יוצאים לדרך !

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה15/06/161427 צפיות
נר מצוה ותורה אור. וקרמיז לן קרא שבקיום המצוות יש לעשותם בבחי' "בהעלותך", דהיינו באש ובהתלהבות (שקורים ברע"ן בלע"ז), והוא יסוד החסידות ועיקר שבח ומעלת עבודת ה' ועשיית רצונו יתברך, כשהדבר נעשה מתוך שלהבת י"ה וברע"ן, באש ההתלהבות והחשק) הוא יסוד גדול בחסידות ובברסלב בפרט...

מאת: ברסלב מאירדת ומדינה07/06/161170 צפיות
תגידו הכל בסדר אצלכם ? כשיש סדר, וכל דבר יש לו מקום וכל דבר נמצא במקומו – הכל יפה והכל עובד ופועל כראוי. אבל כשאין סדר, כשאין לחפצים מקום מוגדר, ואפילו יש להם מקום, אבל לא שמים אותם על מקומם, (והאי סדר בלאגן בלעז חוגג, והבילבול שולט, ודברים חשובים הולכים לאיבוד, ודברים לא זמינים בעת שצריכים אותם. והסדר – הוא אחד מרזי ההצלחה, כי הסדר הוא - בחינת יישוב הדעת, והיפך הסדר – הוא חגיגת החוסר יישוב הדעת. אז איך זוכים שהכל יהיה בסדר ??

מאת: אבי דוידידת ומדינה16/11/151608 צפיות
כיום, בית המשפט מתייחס למספר גורמים בעל ההחלטה לגבי משמורת ילדים: ראשית, אם הילד הנו בר דעת, שואלים אותו לגבי רצונו הפרטי, כאשר ככל שהילד גדול יותר - כך ניתן משקל רב יותר לרצונו. שנית, בית המשפט מבקש לבדוק את מידת הבגרות הנפשית של הילד, והאם היא תואמת את בני גילו. שלישית, בית המשפט ייטה שלא לשבור את רצונו של הילד, אם הוא הובהר והוסבר במידה המספקת.

מאת: אבינועםדת ומדינה30/07/151520 צפיות
זהו שיר לבני הדור ואשמור דרך פה ,גם עולם יבוא וישמע קול וישירה עימנו לדרור רוח ,רוח דברי עימי חמלתך בשובי לשיר שלום תפילתי על חירותי בזו אהבתי ציון שלי אני נושא דמעה בדרך אהובה ושיר תהילה על שפתותי דברתי לשלום ציון ישראל שלי ועולם עוד יבוא השלום קולי שמעתי אלי ,קולי האזנתי מלכי לי זו עת לשירה לאהבה בא ציון חמדה למשמרתה ציון תמתי לא אשכך לעולם ואל אתרחק ממך עולם ואם אשכך יום בי אז תשכח ימיני ובושתי ונכלמתי ברוחי נפשי הומייה פה בדרך ארץ אנוע בצילך למשמרתך אהובה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica