חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים - באיזו שפת תכנות לבחור?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים15/12/20101203 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניית אתרים היא עולם ומלואו ובשוק קיימות הרבה שפות תכנות המסוגלות להתמודד עם המשימה.

החל משפת ה HTML הישנה, הפשוטה והטובה, דרך PHP, CSS ועד לפלאש ו HTML5 אשר מעשירות את חווית הגלישה בצורה משמעותית.

בחירת שפת התכנות הנכונה לבניית האתר שלכם היא משימה די מסובכת, בעיקר לאור העובדה שלרוב האנשים אין מספיק ידע בנושא, וזה אף אינו מעניין אותם... אף על פי זאת, כדי להשקיע מעט מחשבה ולמידה (מעט - לא יותר) על מנת להתכוונן על השפה הנכונה ביותר לכם.

כוונתי במאמר זה אינה ללמד אתכם את תורת כל שפה ושפה אך לתת מספר הדגשים בנוגע להבדלים, החסרונות והיתרונות של שפות התכנות השונות.

אתחיל דווקא מדוגמא:

אתם מעוניינים בבניית אתר לעסק החדש שלכם, חנות אונליין בה אתם מוכרים מוצרי אופנה עכשוויים.

בניית אתרים מסוג זה מאופיינת במרכיב בסיסי ועיקרי: היותם מלאים בטקסט והצורך בדחיפות עדכון אתר האינטרנט. על מנת להמשיך בבחירת השפה הנכונה חשוב להחליט מה יהיה אופי האתר: האם אתם מעוניינים באתר כרוב האתרים, פשוט בעיצובו, "ישר ולעניין" (כגון האתר וואלה שופס לדוגמא), או האם תרצו לחדש לגולשים ולבחור באתר אינטראקטיבי ומעניין יותר, אשר מעבר להיותו אתר מכירות יהיה גם אתר בו כיף יותר לגלוש ולהישאר. באם תחפצו בבניית אתר דרך האופציה הראשונה, שפות התכנות הטובות ביותר יהיה אלו מבוססות הטקסט: PHP, HTML וחבריהן. בניית אתרים על ידי אלו מאפשרת ניהול פשוט של תוכן האתר ועדכונו, תמיכה מצוינת בעברית וטעינת אתר מהירה. שפות אלו לוקות בחסר בכל מה שקשור לנושא הוויזואלי – זה אמנם יכול להיות מספק ואף יפה, אך מוגבל באפשרויות הטמונות בו, מה שמקשר אותי לאופציה השנייה:

בניית אתר אשר עיקרו ביצירת "אימפקט" ויזואלי מרשים, הפעלה אקטיבית של הגולש ושימוש עשיר במולטימדיה ידרוש שימוש בשפות תכנות אחרות: פלאש לדוגמא.

בניית אתרים בפלאש, אם נעשית כראוי כמובן, תניב לכם אתר מרשים ביופיו בו ירצה המבקר להישאר כמה שיותר. אתרים הנבנים בפלאש עולים בכמה וכמה רמות על אתרים מבוססי טקסט בכל מה שקשור לאספקט הוויזואלי: ההבדל ברור מיד גם לעין הבלתי מנוסה וללא ספק יעשה את עבודתו נאמנה.

עם זאת, בניית אתרי פלאש לוקה בחסר בחלק הטקסטואלי שבה, היכן ששפות התכנות המוזכרות קודם לכן מצליחות ללא שום בעיה.

אז מה עושים אם אתם עדיין מעוניינים באתר מרשים כלפי חוץ ללא פשרות, אך צריכים לעדכן אותו ברמה היומית ובקלות, כמו גם שיהיה ידידותי למנועי החיפוש (אשר אוהבים אתרי אינטרנט מבוססי טקסט)? ישנן מספר פתרונות:

הפתרון הראשון יהיה לוותר. ללכת על בניית אתרים מבוססי טקסט או אתר פלאש ולהתפשר. לא מומלץ!

פתרון שני יהיה לשלב אלמנטים שנבנו בפלאש בתוך אתר המתוכנת כולו בשפה מבוססת טקסט.

בצורה זו תשלבו בין שני העולמות. פתרון זה מציג חסרון עיקרי אחד: מדובר אך ורק באלמנטים בודדים מרשימים בתוך מעטפת גדולה הרבה פחות מרשימה – המעבר בין הדפים השונים באתר יהיה עדיין פשוט כמו גם הרושם המתקבל בכל דף ודף.

פתרון אחרון חביב, בו אני דוגל אישית, יהיה ללכת על בניית אתר בפלאש מ-ת-ק-ד-ם.

התכנות בפלאש יכול להיעשות בצורה אחרת, חכמה יותר, אשר משלבת פרוטוקולים נוספים המחפים על חסרונות התכנות בפלאש ואף הופכים אותו ליתרון משמעותי! על מנת להשתמש כראוי באופציה זו חפשו חברות בניית אתרים אשר מתמחות בתחום מתקדם זה. אלו מעטות אך ההשקעה בחיפושן תשתלם לכם עד מאוד והתוצאה תהיה בדיוק זו שחיפשתן!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי ויסמן

www.luminalweb.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי ויסמן

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים26/01/111026 צפיות
מדובר בנושא החם ביותר היום המהווה גורם התלבטות מרכזי: האם ללכת על בניית אתרים מקורית או דף פייסבוק במקום?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים14/01/11907 צפיות
עולם האינטרנט הולך ומתקדם וכך גם התפקיד אשר תופס הפלאש באתרים השונים. עד כמה כדאי באמת להשתמש בו והאם בניית אתרים יכולה להסתדר גם בלעדיו?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים13/01/11944 צפיות
להפתעתכם, נושא די מוזר זה תופס חלק די נכבד בקבלת ההחלטות בתהליך בניית אתרים אצל אנשים רבים. כמובן שעובדה זו מסוכנת ועלולה להביא לכישלון האתר. להלן כל הפרטים.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים10/01/111030 צפיות
בניית אתרים אינה מסתכמת בשלב טעינת האתר לשרת. מהר מאוד נדרשים עדכונים באתר והאופציה לעדכון עצמאי מתבררת כלא פחות מחיונית. כל הפרטים במאמר זה.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים25/12/101035 צפיות
ניתן להקביל בניית אתר באינטרנט לבניית בית: ישנן מספר רב של דרכים וצורות לעשות אותה אך בו בזמן קיימות טעויות נפוצות רבות אשר יכולות להכשיל אותה. מהן טעויות אלו וכיצד נמנעים מהן?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים24/12/10901 צפיות
מאמר זה עוסק במה עושים לאחר שבונים אתר אינטרנט, כיצד מתחזקים אותו כראוי ובאיזו דרך הופכים אותו למנצח לטווח הארוך.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים17/11/10929 צפיות
מי אמר שנושא בניית אתרים הוא כל כך פשוט וקל? לא אני זה בטוח. מאז שהחלטתי שאני רוצה לבנות לעצמי אתר תדמית עסקי, שיציג את עבודותיי וישמש ככרטיס הביקור שלי במדיה המתקדמת ששמה הוא אינטרנט, המוח שלי לא מפסיק לעלות על מימדיו ולא כי הורמוני הגדילה שלי החלו מתפתחים במהרה לפתע, אלה משום עודף האינפורמציה שפלשה לה אל תוך מוחי הקודח. מה בסך הכול רציתי, אתר משלי?

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213632 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194088 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175730 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174884 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172724 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172295 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162139 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica