חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים ואמונות טפלות

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים13/01/2011943 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במהלך עיסוקי כבונה אתרים יצא לי להיתקל בהרבה סוגים של אנשים. אחת ההפתעות הגדולות ביותר שהדהימו אותי היה לגלות שמספר לא מבוטל של לקוחות מושפעים ממגוון אמנות טפלות בעת קבלת החלטות בנוגע לתהליך בניית האתר שלהם! אין צורך להסביר כמובן שתחום בניית אתרים אסור שיהיה מושפע מאמונות אלו.. ובכן, מסתבר שישנם אנשים אשר לא מקבלים זאת ויעשו הכול על מנת שאתריהם לא יעברו על מספר חוקי "ברזל" ע"פ אמונתם. אז מה אמור לעשות בונה אתרים כאשר עומד מול עובדה קיימת זו? האם עליו לקבל את המצב או לנסות ולעשות כל שביכולתו על מנת לשנות את פני הדברים? הרי נכון שהאתר שייך לבעליו אך הוא גם פניו של בונה האתר.

התשובה לבעיה זו אינה ברורה ועל אחת כמה וכמה אינה פשוטה. מצד אחד בניית אתרים הינה תחום ככל האחרים וגם כאן "הלקוח תמיד צודק". מצד שני במקצוע כמו זה ההולך ומתפתח מיום ליום ונמצא אולי בשיא תאוצתו קשה להתפשר וכתוצאה אולי לאבד את העבודה לטובת המתחרים. לכן הפתרון (לדעתי כמובן) צריך להיות בניסיונות שכנוע והסבר פרטני של המצב הבעייתי ללקוח. בשלב זה נכנסות למשוואה הכישרון האישי של כל בונה אתרים אשר מתפקד כפסיכולוג למעשה. בונים אשר חסרים כישרון זה יכשלו סביר להניח במשימה ויאלצו לבחור באחת משתי האופציות: להסכים לדרישות הלא הגיוניות של הלקוח ולוותר על עקרונותיהם המקצועיים או לשמור על אלה ולוותר על האתר..

מה הן אותן אמונות בעייתיות, איך הן באות לידי ביטוי בתחום בניית אתרים וכיצד ניתן לגשת ללקוח הפועל על פי אמונות טפלות?

ובכן, כמות האמונות היא אינסופית אך ישנן כמה מרכזיות החוזרות על עצמן. דוגמא היא שימוש באלמנטים שונים האסורים ע"פ אמונות הלקוח בטענה שמביאות למזל רע – אתר לחנות בעלי חיים לדוגמא אשר בעיצובו מופיעות דמויות של חתולים. ישנם לקוחות אשר לא מוכנים בשום פנים ואופן להופעת חתול שחור באתרם גם אם זה מותאם לעיצוב האתר ככפפה ליד! דוגמא קיצונית יותר היא שימוש בצבעים אשר לפי אמונות הלקוח יכשילו את מטרות האתר: שחור בעיקר. הבעיה היא שצבע נפוץ זה הינו חיוני לעיצוב כמעט של כל אתר וחסרונו מורגש באופן ברור.

אז כיצד אנו העובדים בתחום בניית אתרים יכולים לשכנע לקוחות אלו לסגת ולקבל את הדעה המקצועית שלנו, בהנחה והם אינם מוכנים לפנות לפסיכולוג...? ובכן כפי שכתבתי קודם לכן, אנחנו הופכים לפסיכולוגים. כלל ראשון הוא להקשיב. הלקוח צריך לקבל את ההרגשה שישנה הבנה מלאה בינו לבינינו. לאחר שמטרה זו הושגה צריך להסביר ללקוח בצורה עדינה את תוצאות ההחלטות שלו ושהן למעשה מהוות אנטי-תזה למטרותיו ומטרות האתר. יש לציין בפניו שתהליך בניית אתרים מערב באופן פעיל את הלקוח אך גם את דעותיו המקצועיות של בונה האתר. הצעד הבא יהיה לנסות ולמצוא פשרה. אסור בשום פנים ואופן להתייחס לבעל האתר כמשוגע או לבטל את טענותיו באופן מוחלט – זה ייצור סוג של אנטי ותגובה תוקפנית מצידו ויכשיל את המטרה אותה אנו מנסים להשיג. יש לתת ללקוח את האפשרות להציע באופן אקטיבי פשרות שונות ולשמור על ראש פתוח! בניית אתר אינה חייבת להיכשל אם ישמור על כללי האמונה הטפלה באופן מינימאלי.

במידה ונפעל בצורה נכונה ורגישה סיכוי רב שנצליח להגיע לעמק השווה. מילות המפתח הן פתיחות ורגישות! זכרו: בניית אתרים היא מקצוע מגוון מאוד ולכן לא קיימת דרך אחת נכונה לבצע את העבודה אלא דרכים רבות. מטרת בונה האתר היא לקבל את העבודה ולרצות את הלקוח על מנת לשמר אותו, ובמקביל לייצור אתר איכותי בסטנדרטים גבוהים. באם נתקלתם בלקוחות בעיתיים זכרו שאף אחד לא מושלם, גם לא אתם, ונסו לנתב את האמונה הטפלה מחיסרון ליתרון בו תוכלו להשתמש בבניית האתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי ויסמן

www.luminalweb.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי ויסמן

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים26/01/111026 צפיות
מדובר בנושא החם ביותר היום המהווה גורם התלבטות מרכזי: האם ללכת על בניית אתרים מקורית או דף פייסבוק במקום?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים14/01/11907 צפיות
עולם האינטרנט הולך ומתקדם וכך גם התפקיד אשר תופס הפלאש באתרים השונים. עד כמה כדאי באמת להשתמש בו והאם בניית אתרים יכולה להסתדר גם בלעדיו?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים10/01/111030 צפיות
בניית אתרים אינה מסתכמת בשלב טעינת האתר לשרת. מהר מאוד נדרשים עדכונים באתר והאופציה לעדכון עצמאי מתבררת כלא פחות מחיונית. כל הפרטים במאמר זה.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים25/12/101035 צפיות
ניתן להקביל בניית אתר באינטרנט לבניית בית: ישנן מספר רב של דרכים וצורות לעשות אותה אך בו בזמן קיימות טעויות נפוצות רבות אשר יכולות להכשיל אותה. מהן טעויות אלו וכיצד נמנעים מהן?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים24/12/10901 צפיות
מאמר זה עוסק במה עושים לאחר שבונים אתר אינטרנט, כיצד מתחזקים אותו כראוי ובאיזו דרך הופכים אותו למנצח לטווח הארוך.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים15/12/101203 צפיות
כאשר אנו מחליטים לבנות אתר עומדות בפנינו מספר החלטות לא פשוטות: מה להציג באתר? כמה דפים יכיל? איזה שם לתת לו ועוד. אחת הנקודות החשובות בבניית אתר נוטות להיות מוזנחות: בחירת שפת התכנות.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים17/11/10929 צפיות
מי אמר שנושא בניית אתרים הוא כל כך פשוט וקל? לא אני זה בטוח. מאז שהחלטתי שאני רוצה לבנות לעצמי אתר תדמית עסקי, שיציג את עבודותיי וישמש ככרטיס הביקור שלי במדיה המתקדמת ששמה הוא אינטרנט, המוח שלי לא מפסיק לעלות על מימדיו ולא כי הורמוני הגדילה שלי החלו מתפתחים במהרה לפתע, אלה משום עודף האינפורמציה שפלשה לה אל תוך מוחי הקודח. מה בסך הכול רציתי, אתר משלי?

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213632 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194088 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175730 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174884 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172724 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172295 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162139 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica