חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים – ומה הצעד הבא?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים24/12/2010900 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אז בניתם לכם אתר אינטרנט מרשים, אתם מרוצים ממנו עד הגג. האתר מעביר לגולשים בדיוק מה שרציתם, מתוכנת ומעוצב כראוי, וכהוכחה שילמתם על בנייתו לא מעט. מה עכשיו? הרי בניית אתרים אינה נגמרת בבניית האתר בלבד. אתר אינטרנט הוא ישות בפני עצמה, דינאמית, חיה ונושמת, או לפחות כך צריך להתייחס אליו. אם לא תדעו כיצד לתחזק את האתר שלכם, לגרום לו להיות מעניין ומושך גם לטווח הזמן הארוך – זה יאבד במהרה מכוחו והתוצאות יראו בכניסות לאתר ומשך השהייה בו, אשר יצנחו בצורה משמעותית. אנסה במאמר קצר זה לסכם את הפעולות שכדאי לכם לעשות על מנת לשלב בדרך היעילה ביותר בין תחזוקת האתר לחוסר תלות בבונה האתר שלכם, וכך למעשה תחסכו הרבה כסף.

השלב הראשון יהיה ליצור חוסר תלות רבה ככל שניתן במתכנת האתר. בניית אתרים יכולה להיעשות במספר רב של צורות שונות ומשונות, רובן יוצרות תלות ביוצר האתר בעיקר בכל מה שנוגע לעדכונים שוטפים. אחת מהדרכים בה נוקטים בוני אתרים רבים על מנת להרוויח כסף לטווח הארוך היא בניית אתר ללא ממשק עדכון עצמאי, וכך למעשה הלקוח זקוק להם בשביל לעדכן את תכני האתר שלו. הטענה שלהם בדרך כלל היא שהלקוח לא צריך ממשק עדכון כי אתרו לא זקוק לעדכונים תכופים מפאת תחום עיסוקו ויצירת ממשק כזה יעלה לו כסף רב אשר לא כדאי במונחים של עלות תועלת. הרשו לי להגיב בצורה בוטה מעט: מדובר בשטויות ובלבול שכל. לא יצא לי להיתקל מעולם בלקוח אשר לא היה נהנה מהיכולת לעדכן את אתרו בזמנו החופשי ובצורה עצמאית לחלוטין. עדכון האתר, גם אם נעשה פעם בחודש הוא מרכיב חשוב ואף קריטי בתחום. בניית אתרים וקידומם באינטרנט, ולכן חשוב שהשליטה תהיה לחלוטין בידיו של בעל האתר. לכן, אם בניתם לכם אתר אשר לוקה בחסר בנקודת מפתח זו פנו למקים האתר שלכם ובקשו ממנו לייצר ממשק אשר יאפשר לכם לבצע שינויים בתכני האתר – לא בעיצובו, רק בתכניו. סביר להניח שתאלצו לספוג הוצאה כספית קלה, אך זו תתברר לכם ככדאית לעתיד, גם לזה הרחוק.

לאחר שהשבתם לעצמכם את השליטה באתר, חשוב שתבינו מה לעדכן בו ובאיזו תדירות. לכאורה מדובר בשאלה בנאלית עליה התשובה פשוטה, אך זהו אינו המצב. מחזיקי אתרים רבים נוטים לבחור באחת מאפשרויות הקצה: עדכון לעיתים רחוקות בלבד של תכנים בעלי משמעות או עדכון OVER תכוף אך בתכנים חסרי משמעות וחסרי קשר לאופי האתר עצמו. בניית אתרים ועדכונם בצורה נכונה צריכה להיעשות בצורה שקולה. הפתרון הטוב ביותר יהיה לעדכן כמה שיותר אך בתכנים איכותיים אשר קשורים באופן ישיר לנושא בו עוסק אתר האינטרנט. מנועי החיפוש אוהבים אתרים המתעדכנים בקצב גבוה, אך אינם אוהבים עדכונים חסרי משמעות. מעבר לזאת, קהל הגולשים אינו טיפש: קל להבחין באתר אשר מתעדכן לשם העדכון ומאתר כזה יתרחקו הגולשים במהרה.

בואו נעשה קצת סדר בדברים:

בניתם אתר, השבתם לעצמכם את השליטה בו ברמת עדכון התכנים, הבנתם כיצד ובאיזו תדירות לעדכן אותו. עד כאן הכול טוב ויפה. הצעד האחרון יהיה עדכון גראפי של האתר. עדכון זה במרבית המקרים אינו יכול להתבצע על ידי בעל האתר בעזרת ממשק העדכון ומצריך פנייה לבונה האתר ולכן תשלום נפרד אך חד פעמי. מדובר בעדכונים חשובים הנעשים בתדירות מאוד נמוכה ומהווים חלק חשוב בתחום בניית אתרים לטווח הארוך. בדרך כלל מדובר בהוספות אלמנטים בודדים כגון נגן שירים או וידאו, שינוי כזה או אחר של תמונות רקע – לא שינויים הדורשים יצירה מחדש של האתר או משמעותיים מספיק על מנת לגרום לו להראות שונה ומושך אף יותר.

בניית אתרים היא תחום מורכב הדורש מעורבות מצד בונה האתר ומצדכם כאחד.

שילוב נכון ומאוזן של הכללים הנ"ל יניב לכם אתר מנצח אשר תוקפו לא יפוג לעולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי ויסמן

www.luminalweb.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי ויסמן

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים26/01/111026 צפיות
מדובר בנושא החם ביותר היום המהווה גורם התלבטות מרכזי: האם ללכת על בניית אתרים מקורית או דף פייסבוק במקום?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים14/01/11907 צפיות
עולם האינטרנט הולך ומתקדם וכך גם התפקיד אשר תופס הפלאש באתרים השונים. עד כמה כדאי באמת להשתמש בו והאם בניית אתרים יכולה להסתדר גם בלעדיו?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים13/01/11943 צפיות
להפתעתכם, נושא די מוזר זה תופס חלק די נכבד בקבלת ההחלטות בתהליך בניית אתרים אצל אנשים רבים. כמובן שעובדה זו מסוכנת ועלולה להביא לכישלון האתר. להלן כל הפרטים.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים10/01/111029 צפיות
בניית אתרים אינה מסתכמת בשלב טעינת האתר לשרת. מהר מאוד נדרשים עדכונים באתר והאופציה לעדכון עצמאי מתבררת כלא פחות מחיונית. כל הפרטים במאמר זה.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים25/12/101035 צפיות
ניתן להקביל בניית אתר באינטרנט לבניית בית: ישנן מספר רב של דרכים וצורות לעשות אותה אך בו בזמן קיימות טעויות נפוצות רבות אשר יכולות להכשיל אותה. מהן טעויות אלו וכיצד נמנעים מהן?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים15/12/101203 צפיות
כאשר אנו מחליטים לבנות אתר עומדות בפנינו מספר החלטות לא פשוטות: מה להציג באתר? כמה דפים יכיל? איזה שם לתת לו ועוד. אחת הנקודות החשובות בבניית אתר נוטות להיות מוזנחות: בחירת שפת התכנות.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים17/11/10929 צפיות
מי אמר שנושא בניית אתרים הוא כל כך פשוט וקל? לא אני זה בטוח. מאז שהחלטתי שאני רוצה לבנות לעצמי אתר תדמית עסקי, שיציג את עבודותיי וישמש ככרטיס הביקור שלי במדיה המתקדמת ששמה הוא אינטרנט, המוח שלי לא מפסיק לעלות על מימדיו ולא כי הורמוני הגדילה שלי החלו מתפתחים במהרה לפתע, אלה משום עודף האינפורמציה שפלשה לה אל תוך מוחי הקודח. מה בסך הכול רציתי, אתר משלי?

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213631 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194087 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175729 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174883 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172723 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172295 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162139 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica