חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית אתרים וחשיבות ממשק ניהול התוכן

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים10/01/20111029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בניית אתר באינטרנט מהווה אמצעי חיוני לשיווק בעליו ואין כמעט אחד אשר לא בנה לעצמו אחד לפחות, אם לא יותר. הצורך בעדכון האתר, תכוף יותר או פחות, הכרחי הוא. בניית אתרים נכונה חייבת לקחת בחשבון את אופציית העדכון ולאפשר שינוי בתכנים הקיימים בקלות ובמהירות. בניית אתר אשר לא ניתן לשינוי תביא תוך זמן קצר לנפילתו.

קיימות שתי אופציות לעדכון אתר האינטרנט: בעזרת בונה האתר או דרך מערכת ניהול תוכן בצורה עצמאית. מחזיקי אתרים רבים מעדיפים בשלב בניית האתר לחסוך ברכישת מערכת ניהול תוכן (אשר ניתנת לרוב בתוספת תשלום, אך לא תמיד) ולהסתמך על עדכונים דרך בונה האתר. בחירה זו עולה להם ביוקר לטווח הרחוק מכמה סיבות עיקריות:

  • כל שינוי בתכני האתר עולה מעט יחסית במיידי, אך לאורך זמן הסכום מצטבר וגדל ומסתבר שהיה משתלם יותר להשקיע בממשק ניהול תוכן.
  • התלות בחברת בניית האתרים והצורך בתשלום עבור כל עדכון פוגע באתר והשיקולים לעדכונו הופכים ללא אובייקטיבים אלא לתלויי תקציב.
  • זמינות חברות בניית אתרים הינה מרכיב חשוב ולפעמים זו אינה מתפקדת כראוי, עובדה אשר הופכת לקריטית כאשר נדרש שינוי בתוכן ברמה המיידית.

מתוך כל הסיבות הנ"ל ואינסוף אחרות ההשקעה בבניית מערכת ניהול תוכן חשובה היא ואין לוותר עליה.

מה היא מערכת ניהול תוכן וכיצד היא עובדת?

מדובר בממשק אשר הגישה אליו מתבצעת אונליין או דרך תוכנה היושבת על מחשב המשתמש. הכניסה למערכת מתבצעת על ידי הכנסת שם משתמש ומוגנת בסיסמה, זאת על מנת למנוע שינויים לא רצויים באתר ע"י עוברי אורח שונים ומשונים.

בעת הכניסה לממשק מתגלות לעיני בעל האתר מגוון אפשרויות לשינוי התכנים הקיימים באתרו כגון טקסט, תמונות וקטעי וידאו. במרבית המקרים לא ניתן לשנות את עיצוב האתר וזאת על מנת לא להרוס את עבודת בונה האתר: בניית אתרים ועיצובם דורשים מקצועיות רבה וניסיון וחבל שמשתמש חסר ניסיון יפגע באתרו שלא בכוונה.

מערכת ניהול תוכן (CMS) איכותית חייבת להיות ידידותית למשתמש, פשוטה לתפעול ואינה מצריכה ידע מתקדם בתכנות. כל מה שדרוש הוא ידע בסיסי במחשבים ובכניסה לאינטרנט, ידע אשר קיים כמעט אצל כל אחד ואחת מאיתנו. כמו כן, רצוי שהמערכת תהיה נעימה לעין המתבונן בה, עובדה המקלה על השיטוט ועבודת העדכון. לבסוף, המערכת צריכה לכלול אופציה ליצירת קשר ותמיכה במקרה של תקלה או קושי בהבנת הממשק ודרך תפעולו.

בניית אתרים המצוידים בממשק עדכון מצריכה חשיבה מקדימה ותכנון רב, לכן רצוי שמתכנת האתר ידע על כך ברמת תכנון האתר ולפני תחילת עבודת הבנייה. אתרים אשר נבנו ללא ממשק עדכון מלכתחילה  מצריכים במרבית המקרים שינויים לא פשוטים במבנה הקוד שלהם כאשר נדרשת תוספת ממשק. שינויים אלו מצריכים זמן עבודה ולכן תשלום לא מועט – עוד סיבה לבחור בממשק כבר בתחילת העבודה.

הדילמה הגדולה ביותר בה נתקלים בוני אתרים בשלב בניית האתר היא מה לעשות כאשר הלקוח אינו מעוניין בממשק ניהול: האם להשקיע ולתכנת את האתר כך שיהיה בנוי להוספת ממשק בקלות או לחסוך בזמן עבודה ובבוא הזמן הלקוח ישלם...? דעתי האישית בנושא פשוטה: בניית אתרים היא מקצוע ככל השאר ורצינות היא שם המשחק. בונה האתר חייב לקחת בחשבון, מתוך היותו בעל ניסיון, את התוצאות העתידיות של בחירות שגויות מצד הלקוח ולנסות למנוע או לפחות למזער אותן ככל שניתן. לכן כל אתר רציני חייב להיבנות על שלד יציב ומוכן לשדרוג בכל רגע נתון. רצינות בדרך העבודה הינה דרך לשימור לקוחות ויצירת שם של בעל מקצוע אשר הפנייה אליו כדאית ומשתלמת!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי ויסמן

www.luminalweb.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי ויסמן

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים26/01/111026 צפיות
מדובר בנושא החם ביותר היום המהווה גורם התלבטות מרכזי: האם ללכת על בניית אתרים מקורית או דף פייסבוק במקום?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים14/01/11907 צפיות
עולם האינטרנט הולך ומתקדם וכך גם התפקיד אשר תופס הפלאש באתרים השונים. עד כמה כדאי באמת להשתמש בו והאם בניית אתרים יכולה להסתדר גם בלעדיו?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים13/01/11943 צפיות
להפתעתכם, נושא די מוזר זה תופס חלק די נכבד בקבלת ההחלטות בתהליך בניית אתרים אצל אנשים רבים. כמובן שעובדה זו מסוכנת ועלולה להביא לכישלון האתר. להלן כל הפרטים.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים25/12/101035 צפיות
ניתן להקביל בניית אתר באינטרנט לבניית בית: ישנן מספר רב של דרכים וצורות לעשות אותה אך בו בזמן קיימות טעויות נפוצות רבות אשר יכולות להכשיל אותה. מהן טעויות אלו וכיצד נמנעים מהן?

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים24/12/10901 צפיות
מאמר זה עוסק במה עושים לאחר שבונים אתר אינטרנט, כיצד מתחזקים אותו כראוי ובאיזו דרך הופכים אותו למנצח לטווח הארוך.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים15/12/101203 צפיות
כאשר אנו מחליטים לבנות אתר עומדות בפנינו מספר החלטות לא פשוטות: מה להציג באתר? כמה דפים יכיל? איזה שם לתת לו ועוד. אחת הנקודות החשובות בבניית אתר נוטות להיות מוזנחות: בחירת שפת התכנות.

מאת: אורי ויסמןבניית אתרים17/11/10929 צפיות
מי אמר שנושא בניית אתרים הוא כל כך פשוט וקל? לא אני זה בטוח. מאז שהחלטתי שאני רוצה לבנות לעצמי אתר תדמית עסקי, שיציג את עבודותיי וישמש ככרטיס הביקור שלי במדיה המתקדמת ששמה הוא אינטרנט, המוח שלי לא מפסיק לעלות על מימדיו ולא כי הורמוני הגדילה שלי החלו מתפתחים במהרה לפתע, אלה משום עודף האינפורמציה שפלשה לה אל תוך מוחי הקודח. מה בסך הכול רציתי, אתר משלי?

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213632 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194088 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175730 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174884 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172724 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172295 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162139 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica