חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דקים - תחזוקת דקים

מאת: אודליה משוררגינון24/12/20101197 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משטח דק עץ הוא אלמנט דקורטיבי ממדרגה ראשונה. בין אם הוא מותקן בגינה של חצר, בין הוא נמצא מסביב לבריכה, בין אם הוא נבנה על מרפסת ובין הוא נמצא על גג מרוצף – הוא מצליח באופן שהוא כמעט אוטומטי לשדרג את הסביבה שלו, ולסחוף אחריו הרבה מחמאות והמון קריאות התפעלות. דקים הם גם אלמנט שמשדרג את איכות החיים. הרבה יותר נעים (וגם בטיחותי) לדרוך על משטח מעץ מאשר על משטח קר עשוי בטון או ריצוף. אם ילדים קטנים נופלים עליו או נחבלים – רוב הסיכויים שלא ייפגעו קשות (מה שאי אפשר לאמר על נפילה במשטח מרוצף או משטח עשוי בטון). גם מבחינה אקולוגית – דק זה מוצר שעדיף על פני שתילת דשא או צמחייה. דק אינו דורש השקיה, הוא חסכוני מאד במים, ואגב כשאנשים בוחרים להתקין אותו (בייחוד במדינה כמו שלנו – למודת בצורת ומחסור במים), זה בהחלט אחד השיקולים, אם לא העיקריים, שמנחים אותם בקבלת ההחלטה.

עד לכאן, מנינו את היתרונות שבבניית דק. הסכמנו שדק הוא מוצר דקורטיבי, קישוטי, בטיחותי וברוב המקרים אפילו ידידותי לסביבה. אבל כשמתקינים דק, אם כל הצער שבדבר, יוקרתי ומושקע ככל שיהיה, הדק אחרי שנתיים שלוש בקירוב, מאבד מיופיו. את מראהו החלק, הנוצץ, האחיד והמבריק – תופס פתאום מראה עגמומי, אפרפר ומשעמם. בחלק מהמקומות, אולי אפילו תבחינו בסדקים, בשריטות, בפיצוצים ובפגיעות בעץ. מדוע זה קורה? דק, כידוע הוא מוצר עשוי עץ טבעי. עץ – כמו כל חומר טבעי אחר, בייחוד כשהוא חשוף לפגעי מזג האוויר, ולתנאים כגון: שרב, חום, גשם וקור – מקבל עיוותים עם הזמן. נוצרת בו שחיקה, צבעו דוהה, ובקיצור – מראהו כבר אינו כמו שהיה. במקרים קיצוניים, כאשר חומר הגלם לדק (דהיינו העץ עצמו) אינו עובר טיפול יסודי של חיטוי ושימור, הוא גם יכול להפוך עצמו ל"בית גידול למזיקים"... מה שאומר שטרמיטים, תולעים, ושאר חיות אוכלות עץ ישתלטו עליו, יאכלו אותו, ואז בכלל תמצאו את הדק שלכם גמור...

אז מה בעצם ניתן לעשות? ראשית כל, ולפני הכל, חשוב מאד כבר בשלב התקנת הדק, לוודא עם המתקין שחומר הגלם שאתם מקבלים לידיכם הוא חומר אכן חדש - כזה שהובא ישירות ממחסן העצים, כזה שעבר טיפול יסודי של חיטוי נגד מזיקים ושימור, ושבנוסף, אתם גם מקבלים עליו אחריות (לפחות לתקופה של שנה) – אם משהו יקרה לו. מתקין דקים, שעובד עם עצים איכותיים, לפי התקן וגם דואג להעביר אותם את הטיפול המקדים היסודי המדובר, לא יהסס לתת לכם התחייבות, כמו גם אחריות על החומרים, איתם הוא עושה שימוש.

כשנה לאחר בניית הדק, ובתדירות של בין מספר חודשים עד שנה מומלץ לבצע טיפול תחזוקתי קבוע לדק. ישנם טיפולים פשוטים כמו שימון של העץ, ושטיפה של הדק, שיכולים להיעשות ע"י בעל הדק עצמו, וישנם טיפולים מורכבים יותר, שדורשים התערבות של בעל מקצוע. בין הטיפולים הנפוצים המומלצים לדק: ניקוי של הדק באמצעות חומצה מיוחדת להסרת כתמים (שוב, חומר שנמצא ברשותם של בעלי מקצוע מוסמכים בלבד. החומר החומצתי נועד להסיר כתמים קשים של לכלוך, פגעי מזג אוויר, מסטיקים, בדלי סיגריות ועוד), שיוף של הדק (שיוף הדק נועד ליישר את הדק, להחליק אותו, לצמצם מראה של שריטות עמוקות, ובעצם מטרתו היא לחשוף שכבת עץ חדשה ורעננה יותר), ליטוש של הדק (פעולת פיניש שנעשית לאחר פעולת השיוף), הידוק או חיבור של קורות עץ שהתרופפו והכי חשוב - צביעה של הדק (שזה גם כן טיפול חשוב בכל מה שקשור לנושא תחזוקת הדק, שכן הצביעה של הדק, באמצעות השמן המיוחד והלכה המיוחדת, מגנים עליו ומשמרים אותו לאורך זמן). דבר נוסף שראוי להתייחס עליו – כל דק זוכה להתייחסות ולתדירות טיפול שונה ממשנהו, לדוגמא:דק איפאה יצריך פחות תחזוקה מדק מעץ אורן שהוא יותר רגיש, דק סינטטי כמעט (אם לא בכלל) שאינו דורש טיפולים תחזוקתיים, ודקים שנמצאים בתנאים סביבתיים רגועים דורשים גם כן פחות תחזוקה מאלו שנמצאים בתנאים סביבתיים קשים של גשם ושרב.

מעבר לכל זאת, כדאי גם להקפיד על ביצוע של טיפולי מנע בכדי לשמר את הדק בצורה טובה יותר. מה הכוונה? מומלץ לא לגרור עליו חפצים או רהיטים שמשאירים עליו סימנים, מומלץ לא להשתמש בו כמשטח עבודה, אם הוא נמצא במקום שחשוף לשמש או לגשם מומלץ לשקול התקנה של תוספות הצללה מעליו כמו: פרגולות או סוככים ובעיקר, חשוב מאד להיות ערים למצבו – היה וקורת עץ נסדקה, חיבור התרופף, מזיקים חדרו אליו, צבע דהה או נוצר איזה שהוא כתם – מיד לקרוא לבעל מקצוע שיבדוק ויטפל בנושא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112235 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררגינון31/05/111377 צפיות
מאמר מקצועי בנושא גיזום וכריתת עצים. במאמר יוסבר מתי עץ נזקק לכריתה ומתי הוא נזקק לגיזום. למה חשוב לבצע את הפעולה של גיזום העץ (או לחילופין הכריתה), איך הפעולה מתבצעת, ומה חשוב לוודא עם בעל המקצוע כשמזמינים אותו לעשות את העבודה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111323 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111369 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי28/03/111304 צפיות
מאמר מקצועי בנושא הדברת מקקים. במאמר ינתן הסבר קצר על המקק, מאילו סיבות חשוב לבצע הדברה של מקקים, כיצד הדברת מקקים מתבצעת, ומדוע כל-כך חשוב שהיא תיעשה ע"י בעל מקצוע.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113600 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/112583 צפיות
במאמר ינתנו טיפים לטיפול יעיל במזגן - כך שיאריך לנו ימים, ויחזיק לאורך זמן. בין הטיפים לתחזוקה המוצעים: ניקיון של הפילטרים, מילוי גז מזגנים בעת הצורך, הקפדה על כך שהסביבה הסמוכה למזגן תהיה מאווררת ופנויה, הקפדה על ניקיון חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן, שמירה על טמפרטורה קבועה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191970 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191767 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182242 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811149 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181664 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183828 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174181 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica