חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבה שיווקית - מה זה אדום בפנים וירוק בחוץ ?

מה זה אדום בפנים וירוק בחוץ? שאלה זו נוגעת, תתפלאו, לא רק לאבטיח, אלא גם למסמך, לתוכן באתר אינטרה-נט הפונה לעובדי הארגון ולאתר החברה, הפונה ללקוחות הארגון ולספקים ולמשוטטים ברשת.  האדום והירוק יכול גם להיות מסמך אימייל מכוון לתוך הארגון או מחוץ לארגון.

כמו אבטיח, אם התוכן מכוון פנימה – לתוך הארגון – הוא אדום – ואם הוא מכוון החוצה – ללקוחות ולספקים – הוא ירוק. וירוק ואדום ידוע לכולנו, הם צבעים שונים לגמרי.

השאלה הפנייה היא החוצה או פנימה, היא שאלה מרכזית כשמתכננים מסמך או תוכן. בהנחה שרוב המסמכים והתכנים הם שיווקיים, כלומר, נועדו לשכנע או להניע, הרי שההבחנה אם פונים לקהל בתוך הארגון או העסק או מחוצה לו קובעת לא רק את המסר שרוצים להעביר, אלא את הטון, את התכנים ואת סדר הופעתם.

הפנים החוצה או פנימה? כתיבה חוץ ארגונית, כתיבה פנים ארגונית


הבחנה זו נכונה גם עבור כתיבת ניוזלטר, עיתון חברה מקוון, שהוא מסמך שיווקי לעילא ולעילא. גם ניוזלטר יכול לפנות לתוך הארגון ולהתמקד בתוכו או ל"צאת החוצה" – לפנות לקוראים מזדמנים, לנסות לעניין לקוחות פוטנציאליים או לחזק קשר עם לקוחות קיימים.

השבוע נתתי ייעוץ אישי בכתיבת ניוזלטר, ואני רוצה לשתף אתכם בפתרון הסוגיה – איך משכתבים  תוכן שנכתב בארגון מתוך ראייה פנים ארגונית לתוכן שמתאים לקהל מחוץ לארגון. כלומר, משתמשים בחומרי גלם של הארגון כדי לשווק אותו החוצה.

קהל היעד

גם אם יש כמה קהלי יעד לניוזלטר, יש לבחור קהל יעד אחד חשוב, שאליו מפנים את המסרים.

מטרת התוכן

מה המטרה שלי – שיווק חיצוני או שיווק פנימי ? בכל מקרה, צריך לדעת את מי מאדירים.

איך משכתבים תוכן שנכתב בארגון כדי להציגו לקהל מחוץ לארגון ?

המעבר מהכותב פנים ארגוני לקורא חוץ ארגוני הוא לגמרי לא טריוויאלי וכולל כמה וכמה היבטים: מטרה, מסר, חידוש, כותרת, תכנים וכמובן – הנעה לפעולה.

דוגמא לידיעה מקורית:

שידור עבודות תלמידים קורס עריכת וידיאו בטלויזיה

שיתוף פעולה שלהמרכז להכשרה עם  "טלוויזיה קהילתית בע"מ",הניב שעות שידור קבועות בערוץ הקהילתי,לאחר שהמרכז קיבל הכרה כ"גוף משדר" מהמועצה
לשידורי כבלים ולשידורי לווין.

החומרים לשעת  השידור נערכו והופקו ע"י תלמידי קורס עריכת הווידיאו במרכז בריכוזו של בוגר הקורס, מולי מאור ובהנחיית הרכזת צפירה עדי ומביאים
תכנים חברתיים תנקודותראאות שונות ויצירתיות.

זמני השידור הינם ביום חמישי ב-16:00 ובשבת ב-14:00 בערוץ 208 וביס


צפייה מהנה

כתיבה פנימית


מובא ע"י אילת צורי - כתיבה שיווקית



ניתוח הידיעה

המסר העולה מהידיעה הוא השידור. אכן, השידור הוא התוכן, אבל הוא לא החידוש: החידוש, או ההבטחה בלשון הפרסום, הוא דווקא ההכרה המקצועית של תלמידי הקורס בקרב גוף שידור ממוסד. מטרת הניוזלטר היא להאדיר את המרכז להכשרה, אבל בפועל, המרכז נבלע לגמרי מאופן הכתיבה של הידיעה. הידיעה כתובה בסדר גמור; אבל הטון שלה טכני ולא שיווקי.

והנה הידיעה המשוכתבת:

רשות השידור -לבוגרי קורס עריכת הוידא של המרכז להכשרה

בוגרי תלמידי קורס עריכת הוידיאו של המרכז להכשרהקיבלו רשות שידור בטלוויזיה הקהילתית:שידור
שבועי של תכנים אנושיים וחברתיים שיצרו בעצמם בעזרת הציוד המשוכלל של המגמה.

לאחר שיצרו והפיקו שעת שידור לטלויזיה הקהילתית כפיילוט,קיבלו התלמידים,שזה עתה סיימו את
 הקורס בן 10 החודשים,אישור לשדר את תכניהם אחת לשבוע באופן סדיר.

שלטטו ביום חמישי בשעה 16 או בשבת בשעה 14 (לפמני שנת הצהרים)..ותוכלו לצפות בסרטים
קצרים יצירתיים,קלילים,אנושיים ומצחיקים.צפייה מהנה!

כתיבה חיצונית



אז מה שינינו ?

    * את הכותרת שהפכה מאינפורמטיבית למוכרת.
    * את המסר – המשפט הראשון מדבר על הבוגרים. החידוש בא אחריו.
    * מחקנו את התכנים הפנים-ארגוניים כמו שמות ותהליך. הם לא חשובים כאן.
    * ולבסוף הנעה לפעולה – מנסים לגרות את קהל היעד לא רק באופן השידור של הסרטים, אלא גם בתועלת המופקת מהצפייה בהם.

      התוצאה : טון קליל, כייפי ומעניין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131179 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131172 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131056 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131531 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131649 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131914 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121660 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211338 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211186 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211042 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211216 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201067 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20926 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica