חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טחורים – הסיפור מהתחת

טחורים – הסיפור מהתחת

טחורים הינם תופעה שכחה, הגורמת לאי נוחות ולסבל. הטחורים יכולים להופיע בכל גיל ,אצל נשים בעיקר בתקופת ההיריון, נוטות לפתח את התופעה בשכיחות מוגברת. חשוב שכל אדם החש בתופעות של טחורים יפנה לרופא לפחות פעם אחת בכדי להבחן את התופעה, שאכן מדובר בטחורים וזאת משום שסימני הטחורים יכולים להיות סמן לתופעות אחרות.

מהם טחורים?: טחורים הינם דליות (ורידים) נפוחים ועל פי רוב מודלקים, המתפתחים בחלחולת (קצה המעי הגס) ממש מעל לפי הטבעת. הגורמים להיווצרות טחורים עדיין אינם ברורים במלואם. ישנה טענה מסוימת שהטחורים מתפתחים בצורה הדומה לדליות ברגליים, כתוצאה מלחץ שנוצר עקב עמידה ממושכת, אולם יתכנו הסברים נוספים.

ישנם סוגים שונים של טחורים. על פי רוב נוהגים להבחין בין טחורים פנימיים לטחורים חיצוניים הנמצאים מחוץ לחלחולת. הטחורים הפנימיים גורמים למעט בעיות ורק לעיתים נדירות גורמים לכאב.

לעיתים הרמז היחידי לקיומם של הטחורים דמם הנייר הטואלט, או נטז דם באסלה. לעיתים צונחים הטחורים הפנימיים החוצה.

הטחורים החיצוניים נמצאים באזור פי הטבעת. כאשר נשארים הטחורים מחוץ לחלחולת לאחר יציאת צואה או כאשר יש בהם תהליך דלקתי או שהם נעשים גושיים הם עלולים לגרום לאי נוחות ואף כאבים רבים.

למרות אי הנעימות שגורמים מצבים אלה אין הם מסוכנים וניתן להתגבר עליהם באמצעות טיפול מתאים המותאם ע"י איש מקצוע.

טיפול רפואי לטחורים

ישנם סוגים שונים של טיפול ועל המומחה להתאים את סוג הטיפול לכל אדם בהתאם למצבו. להלן סוגי טיפול רפואי: טיפול תרופתי: טיפול בעזרת נרות, משחות, קצף ואמבטיות שתפקידם להקל על הכאב ולטפל בדלקת, אם ישנם פצעים לטפל גם בהם.

טיפול כירורגי: ניתוח להסרת טחורים

קשירת טחורים: זוהי שיטה טיפולית המתאימה לחלק מסוגי הטחורים. בתהליך קושרים את הטחורים בעזרת גומיות וכך נמנעת אספקת דם והם מתנוונים (נושרים).

טיפול רפואי כאמור ניתן ומותאם על ידי איש מקצוע לאחר בדיקה ואבחון.

דרכים להקל על טחורים

מלבד הטיפול התרופתי, ניתן לנקוט במספר צעדים נוספים להקלת המצב או למניעת החרפתו.

  • השימוש בשירותים: בכדי למנוע צניחת טחורים פנימיים החוצה, כדי להימנע מלהפעיל לחץ מוגבר בזמן השימוש בשירותים. ישיבה זקופה עשויה לעזור להפחית את הלחץ. חשוב לשמור על יציאות סדירות, גם אם הדבר כרוך לעיתים בכאבים, היות והעצירות עלולה לגרום לצואה קשה ויבשה שתגרום בהמשך לכאב מוגבר.
  • חשוב לדאוג להיגיינה אישית ע"י רחיצה של אזור פי הטבעת וניגובו בעדינות (מומלץ ע"י מטליות).

הרגלי אכילה נכונה

אם כן, נודעת חשיבות לתזונה נכונה עתירה בסיבים תזונתיים למניעת עצירות. העצירות מצידה עשויה לגרום להופעה חוזרת של טחורים ולכאבים. אחת הדרכים הפשוטות להוספת תאית היא פיזור סובין על המזון. כמו כן פירות וירקות טריים, בעיקר בקליפותיהם עתירים בתאית ולכן כדי להרבות בצריכתם.כמו כן מומלץ לאכול דגנים מלאים כגון: לחם מחיטה מלאה, פסטה מלאה, אורז מלא ועוד.

שתייה מרובה: שתייה מרובה חשובה ומסייעת לקידום תזונה נכונה ומניעת התפתחות עצירויות.  

לכן ישנו הצורך להרבות בשתיית מים, אך כדאי להימנע משתיית משקאות ממותקים ולהפחית את צריכת הסוכר המזוקק המצוי במשקאות קלים ומניעת הוספתו לקפה ותה בכדי לשמוע השמנת יתר (שגם היא עצמה גורמת לעלייה בלחץ התוך בטני ולנטייה מוגברת לפיתוח טחורים).

אמבטיות

טיפול נוסף המומלץ לכל סוגי הטחורים הינו אמבטיית מים פושרים בתמצית של תה (תה שחור או עלי קמומיל) היות ואילו מכילים תנינים הגורמים לכיווץ כלי דם וחיטוי מקומי.

אופן השימוש באמבטיות צריך להיעשות באופן הבא :

פעם או פעמיים ביום במשך עשרים דקות בקירוב.

לבנים מתאימים

כדאי להשתמש בתחתוני כותנה ולהימנע מתחתונים העשויים חומר סינטטי, היות ותחתוני כותנה סופגים לחות ואינם נדבקים לעור.

לסיכום:

הטחורים כאמור הינם תופעה שכחה ואינם מסכנים חיים, אך עלולים לגרום לאי נוחות בכאבים טורדניים וסבל רב, לכן כדאי ומומלץ לטפל בהם.

סוגי טיפול רפואי לטחורים:

הטיפול התרופתי נועד להקל את הכאב ולסייע בריפוי הדלקת או הפצע. הטיפול הכירורגי נועד להסיר טחורים והטיפול בקשירת טחורים גורם לניוונם והיעלמותם.

ד"ר יעקב עזרא (P.hD) מומחה לרפואה נטורופתית. ייעוצים בתחומי התזונה והספורט, הבריאות – טיפול במחלות שונות, אנטי-אייג'ינג (האטת תהליכי זקנה). לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטה מהירה דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות והכושר.
ארגון הבריאות והכושר הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב קובי עזרא

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191557 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ורפואה כללי25/08/131845 צפיות
סוכרת סוג 2 (סוכרת מבוגרים) סוכרת מסוג 2 בעבר כונתה סוכרת מבוגרים, היות ובעבר כמעט ורק מבוגרים ובעיקר שמנים סבלו ממנה. כיום עם מגפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער, חלה עלייה בתחלואה של סוכרת סוג 2 בילדים ונוער, זאת עקב ההשמנה אשר נובעת מתזונה בלתי נאותה וחוסר פעילות גופנית. בסוכרת סוג 2 נוצרת תופעה של תנגודת הגוף להורמון אינסולין וכך בהמשך הפרשת אינסולין מוגברת, ובסופו של דבר ירידה בכמות האינסולין המופרשת מבלוטת הלבלב, כך לנעשה נוכל להבחין בעליית רמות הסוכר בדם, מצב המכונה היפרגליקמיה והתפתחות סו

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה18/08/131536 צפיות
דיאטה, ודיאטות בלתי פעילות אם כן נשאלה השאלה מדוע דיאטות אינן פעילות? או לפחות אנו רואים ירידה במשקל בהתחלה, אך כעבור זמן קצר אנו נתקעים! הסיבה העיקרית שדיאטות לא עובדות היא שלכל תוכניות הדיאטה למיניהן יש הנחת יסוד שגויה המבוססת על טיפול בסימפטומים, בגורמים החיצוניים וללא התייחסות לקשר של גוף-נפש הסתכלות מלאה על החיים שלנו. דיאטת מתבססות על כוח רצון ומשמעת עצמית בעיקר בלי לבדוק למה מלכתחילה אוכלים יותר מידי. בנוסף, השינוי המוצע הוא מבחוץ פנימה במקום מפנים החוצה. כלומר, דיאטות מציעות שנשנה את הפ

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה01/08/131612 צפיות
דיאטת אטקינס: ד"ר אטקינס ממליץ בדיאטה שלו לצרוך בכמות כמעט בלתי מוגבלת, את המזונות הבאים: בשר, ביצים, גבינה ושומן, שמן וחמאה, וללא ספירת קלוריות. אך ישנו הצורך להגביל את צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 20 גרם ביום. דיאטה של אטקינס הינה ללא פחמימות לפחות בשלב הראשון. דיאטת אטקינס הידועה גם כדיאטה עתירת חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. למידע נוסף אודות דיאטת אטקינס. התיאוריה שאחרי הדיאטה, לדברי יודעי דבר ואטקינס הינה שלאורך התפתחות האדם, למעשה עד המהפכה החקלאית שחלה לפני כ- 10,000 שנה, האדם כמעט שלא ני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/04/131773 צפיות
מחקר על השפעות של דיאטה ללא פחמימות על פי מחקרים תצפיתיים תוכננו רופאים ומדעני תזונה, נמצאו ביצועים גופניים בלתי תקינים הם נפוצה אך אינם מחייבים תוצאה של דיאטת דלת פחמימות או דיאטה ללא פחמימות. אך יחד עם זאת, שימוש טיפולי בדיאטות קטוגניות לא צריך לחייב הגבלה מכל עבודה פיזית או פעילות גופנית, עם הייחודיות שהיכולת האנאירובית היחידה היא מוגבלת, כגון הרמת משקולות. במקרה זה, בשל רמות הגליקוגן הנמוכים בדיאטה קטוגנית, ספורטאים תחרותיים קשה עד כדי שאינם מסוגלים לעקוב אחרי זה סוג של דיאטה. בשנת 1939 שני

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה03/04/131576 צפיות
מיץ טהור מכיל לא מעט סיבים תזונתיים, מיץ צם לעתים קרובות להשתמש בחוקן או משלשלי צמחים או מים מלוחים בתקופת צום יעילים לסלק פסולת מהמעיים והמעי הגס. שיטה נוספת להשגת אפקט זה כרוך קליפות פסיליום בערבוב עם המיץ הטבעי. בגלל שפסיליום אינו נספג לגוף, אך הוא סופח נוזלים באופן משמעות, כך הוא יוצר את העיקר הנחוץ כדי להקל על פינוי.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181459 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152562 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152564 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152037 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica