חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטחון עצמי - התמודדות עם פחדים - אסרטיביות

ביטחון עצמי - אנשים מייחסים לפעמים קשיים בביצוע פעולות חדשות לביטחון עצמי נמוך (או דימוי עצמי נמוך, במאמר זה לא נתעכב על ההבדלים בין ביטחון עצמי לבין דימוי עצמי - הקשר בין שני המושגים הדוק ובאופן כללי ביטחון עצמי נמוך או גבוה הוא בין השאר תוצאה של דימוי עצמי ירוד או משופר בהתאמה) והצלחה במה שהם מורגלים לו לביטחון עצמי גבוה. למעשה, קשיים במה שאיננו רגילים לו הם טבעיים ואינם מעידים דבר על הביטחון העצמי שלנו. ביטחון עצמי ישפיע לחיוב או לשלילה על היכולת לנו להתגבר על הקושי ולהתרגל לדברים חדשים. ביטחון עצמי הוא מה שמאפשר לאנשים לממש את היכולות שלהם ולהתמודד עם קשיים.

פחד , בניגוד למקובל לחשוב, אינו דבר שלילי. פחד שומר עלינו כדי שנאזן בין ההתנהגות שלנו לבין רמת הסיכון. ללא פחד נהיה הרפתקנים חסרי שיקול דעת. התמודדות נכונה עם פחדים מתבטאת בהבנת תפקידם ובבחירה נבונה של התנהגות כלפיהם.

ביטחון עצמי ופחד - ביטחון עצמי גבוה הוא הגורם שמאפשר לאנשים להתמודד עם הפחד ולפעול גם כאשר עלולים להיכשל. ביטחון עצמי נמוך עלול לגרום לשיתוק ולבטל את היכולת להתמודד עם הפחד.

ביטחון עצמי, פחד, אסרטיביות - תקשורת בינאישית אסרטיבית מאפשרת לאנשים לתקשר ולהתעמת עם אנשים אחרים באופן מאוזן - להבדיל מהתנהגות קיצונית כמו תקשורת בינאישית תוקפנית או פסיבית. עימות עם אחרים הוא מצב "מפחיד". פוחדים מתשובות שליליות ופוחדים מתגובות כועסות מהצד שממול. ללא היכולת להתגבר על הפחד, לא נעז להתעמת (פסיביות) או שנתגונן עוד בטרם נותקף (כי "ההגנה הטובה ביותר היא התקפה"). כזכור, ביטחון עצמי גבוה הוא שמאפשר לנו להתמודד עם פחדים ולכן אנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה הם אלה במסוגלים לקיים תקשורת בינאישית אסרטיבית.

ולסיכום, ביטחון עצמי, דימוי עצמי והיכולת לקיים תקשורת בינאישית אסרטיבית הם גורמים פנימיים שמשפיעים על כל תחומי החיים. ללא ביטחון עצמי ו/או תקשורת בינאישית טובה נחווה קשיים בכל תחום - קריירה ועבודה, זוגיות, משפחה, בריאות, התארגנות והתנהלות אישית, פנאי והנאה ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי וילנסקי, מאמן אישי מוסמך בעל ניסיון עשיר כמנהל בכיר. בעל השכלה אקדמאית עשירה במדעים, ניהול ופסיכולוגיה. עוסק למעלה מ-25 שנים בעבודה עם אנשים וקבוצות. מתמחה ב אימון אישי בונה שמשלב התמודדות עם קשיים בהווה ובנייה לעתיד, אימון  אישי חיזוק ביטחון עצמי והתפתחות אישית, אימון זוגיות, אימון קריירה, אימון מנהלים , הדרכת מנהלים, אימון עסקי.

www.yossivilenski.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי וילנסקי

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי10/05/113381 צפיות
הערכה עצמית, דימוי עצמי או ביטחון עצמי הם הבסיס לכוחות הפנימיים שלנו והם משפיעים על היכולות שלנו ליהנות ולהצליח בכל תחום בחיים.

מאת: יוסי וילנסקיאימון למערכות יחסים13/02/111718 צפיות
אנשים רבים משקיעים רבים בבחירת בן/בת זוג שתבטיח זוגיות ארוכת ימים. מסתבר שהתהליך של התאמת זוגיות אינו מספיק ויש ל"תחזק" באופן שוטף את הזוגיות.

מאת: יוסי וילנסקיאימון לקריירה13/02/111674 צפיות
האם מועמדים שמתראיינים יכולים ללמוד להפגין שפת גוף "חיובית" גם כאשר הם מרגישים חסרי ביטחון עצמי? האם מראיינים יכולים לסמוך על יכולתם לקרוא את שפת הגוף של המועמדים ולחרוץ גורלות בהתאם?

מאת: יוסי וילנסקיאימון מנהלים12/02/111665 צפיות
למרות שבד"כ אימון אישי אינו תהליך של הדרכה ו/או ייעוץ, אימון מנהלים בהנחיית מאמן אישי בעל ניסיון ניהולי מעשי בנוי מתמהיל של אימון אישי, הדרכה מקצועית וגם ייעוץ. מנהלים בדרגים שונים בונים את התמהיל במינונים שונים, בד"כ מנהלים צעירים או מנהלים זוטרים יבקשו יותר הדרכה, מנהלים בדרג הביניים יבקשו לעיתים קרובות ייעוץ בעוד מנהלים בכירים ינתבו יתמקדו יותר באימון אישי.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי05/02/112852 צפיות
ההתייחסות לנושאים כמו שפת גוף או רושם ראשוני טוב הפכה אותם למיתוסים שעלולים לפגוע באלה שנוהגים לאמץ אותם.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי19/01/112536 צפיות
מלמדים אותנו שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב ובכך הורסים לעיתים קרובות לגמרי את ההזדמנות שלנו לעשות רושם טוב. אימון אישי מאפשר לאנשים להכיר את עצמם ואת הטוב שבהם טוב יותר ולהציג את האמת הטובה במקום לנסות ולשחק דמות מלאכותית ומכאנית שמנה לעשות רושם ראשוני מלאכותי מהיר.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי - כללי19/01/113897 צפיות
בטחון עצמי הוא מרכיב מרכזי בכל אימון אישי ולכל מטרה ובכל תחומי החיים. בטחון עצמי הוא בעצם גורם פנימי רגשי שמשפיע על רוב היכולות שלנו לתפקד. איך מודדים רגש? איך משפרים משהו שהוא בעצם רגש? במאמר, תקציר על הגדרת המושגים בטחון עצמי - דימוי עצמי ועל הדרך בה במסגרת אימון אישי אפשר לפעול לחיזוק, לשיפור ולבניית הביטחון העצמי.

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/205566 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/153028 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/152503 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/152761 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica