חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התאמת זוגיות ובחירת בן/בת זוג לבניית זוגיות שמאריכה ימים.

בשנים האחרונות אנשים רבים נמנעים מנישואים בגיל צעיר. אחד הנימוקים הוא שהתהליך של התאמת זוגיות, בחירת בן/בת זוג, צריך להיות יסודי כדי להימנע מטעויות ולהבטיח זוגיות טובה ארוכת טווח. עובד? לפי הסטטיסטיקות לא ממש, אחוז הגירושין עולה משנה לשנה ומספר הזוגות המדווחים על הצלחה בבחירת בן/בת הזוג קטן. אם ניקח בחשבון שלא כל הזוגות הבעייתיים נפרדים המסקנה היא שמעט מאד זוגות זוכים לקיים זוגיות טובה לאורך זמן. מה התקלקל? האם לא בחרנו טוב? בעיית התאמת זוגיות? האם בחירת בן/בת זוג היא שהייתה בעייתית? מהו התהליך הנכון לבחור בן/בת זוג?

אנשים מחפשים את המרשם לבחירת בן/בת זוג, אותה בחירה שתבטיח זוגיות טובה וארוכה. השאלה הנצחית היא איך נדע שהאהבה, התשוקה, האינטימיות והחיבה שיש בהתחלה יחזיקו מעמד כאשר לתמונה ייכנסו ילדים, קריירה, משכנתא, עימותים אפשריים עם משפחת בן/בת הזוג, שחיקה, שיגרה ועוד רשימה של קשיים אפשריים.

מחקרים שניסו לגבש קריטריונים "מדעיים" שיבטיחו התאמת זוגיות ובחירת בן/בת זוג מתאימים נכשלו. האם שני בני זוג דומים זה לזו מבטיחים סיכוי טוב לזוגיות טובה ארוכת ימים? לא תמיד. אולי "דווקא" שני בני זוג שונים ישלימו זה את זו ויצליחו, לא בהכרח.

ובכל זאת, מה מבדיל בין זוגות שפיתחו זוגיות טובה וארוכה לזוגות שלא. אחת התשובות המשמעותיות נעוצה במה שקורה לאחר הנישואים ולא רק לפניהם. זוגיות טובה וארוכה מתגבשת במקרים רבים בעזרת עבודות "תחזוקה" ושיפור בלתי פוסקים. זוגות שמקיימים זוגיות טובה לאורך זמן לומדים לכבד את עיקרון ההדדיות לפיו יש צורך בשני בני זוג מרוצים לזוגיות טובה. על מנת לקיים זוגיות טובה זוגות מפתחים מערכות יחסים שמקיימות את "שנינו ביחד וכל אחד לחוד", אותו איזון בין חופש, אינדיבידואליות ושייכות ומחויבות לזוגיות. על מנת לתחזק ולשפר זוגיות שני בני הזוג חייבים לתקשר- לא באופן חד פעמי אלא באופן שוטף וקבוע.

אימון אישי  בנושא זוגיות מתחלק למעשה לשני תחומים משלימים: אימון אישי למציאת בן/בת זוג, אימון אישי או זוגי לבניית ולשימור זוגיות. בשני התחומים מתמקדים רבות בתקשורת בינאישית זוגית, בחשיבותה ובדרכים לקיימה. תקשורת בינאישית זוגית טובה אינה מונעת בהכרח חילוקי דעות, היא מאפשרת להתגבר עליהם תוך משא ומתן ענייני.

סיפר לי זוג נחמד שפעם הם היו רבים כמעט כל יום והיום הם רבים בממוצע רק פעם בשבועיים. התקדמות? לא כל כך...לאחר כל מריבה כזאת הם לא מדברים זה עם זו שבועיים...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי וילנסקי, מאמן אישי מוסמך בעל ניסיון עשיר כמנהל בכיר. בעל השכלה אקדמאית עשירה במדעים, ניהול ופסיכולוגיה. עוסק למעלה מ-25 שנים בעבודה עם אנשים וקבוצות. מתמחה ב אימון אישי בונה שמשלב התמודדות עם קשיים בהווה ובנייה לעתיד, אימון  אישי חיזוק ביטחון עצמי והתפתחות אישית, אימון זוגיות, אימון קריירה, אימון מנהלים , הדרכת מנהלים, אימון עסקי.

www.yossivilenski.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי וילנסקי

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי10/05/113376 צפיות
הערכה עצמית, דימוי עצמי או ביטחון עצמי הם הבסיס לכוחות הפנימיים שלנו והם משפיעים על היכולות שלנו ליהנות ולהצליח בכל תחום בחיים.

מאת: יוסי וילנסקיהתמודדות עם מצבי לחץ22/02/113663 צפיות
ביטחון עצמי, דימוי עצמי, יכולת להתמודד עם פחדים או לחצים, תקשורת בנאישית אסרטיבית - המושגים קשורים קשר הדוק זה לזה. המאמר מתאר בקצרה את הקשר בין המושגים. ביטחון עצמי גבוה מאפשר התמודדות טובה עם פחדים ובכך מאפשר לקיים תקשורת בינאישית אסרטיבית. אנשים בעלי ביטחון עצמי תקין שמסוגלים להתמודד ולווסת פחדים ולקיים תקשורת בינאישית אסרטיבית אפקטיבית ייהנו משיפור בכל תחומי החיים: התפתחות אישית, זוגיות, קריירה, חברה ועוד.

מאת: יוסי וילנסקיאימון לקריירה13/02/111672 צפיות
האם מועמדים שמתראיינים יכולים ללמוד להפגין שפת גוף "חיובית" גם כאשר הם מרגישים חסרי ביטחון עצמי? האם מראיינים יכולים לסמוך על יכולתם לקרוא את שפת הגוף של המועמדים ולחרוץ גורלות בהתאם?

מאת: יוסי וילנסקיאימון מנהלים12/02/111662 צפיות
למרות שבד"כ אימון אישי אינו תהליך של הדרכה ו/או ייעוץ, אימון מנהלים בהנחיית מאמן אישי בעל ניסיון ניהולי מעשי בנוי מתמהיל של אימון אישי, הדרכה מקצועית וגם ייעוץ. מנהלים בדרגים שונים בונים את התמהיל במינונים שונים, בד"כ מנהלים צעירים או מנהלים זוטרים יבקשו יותר הדרכה, מנהלים בדרג הביניים יבקשו לעיתים קרובות ייעוץ בעוד מנהלים בכירים ינתבו יתמקדו יותר באימון אישי.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי05/02/112851 צפיות
ההתייחסות לנושאים כמו שפת גוף או רושם ראשוני טוב הפכה אותם למיתוסים שעלולים לפגוע באלה שנוהגים לאמץ אותם.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי19/01/112533 צפיות
מלמדים אותנו שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב ובכך הורסים לעיתים קרובות לגמרי את ההזדמנות שלנו לעשות רושם טוב. אימון אישי מאפשר לאנשים להכיר את עצמם ואת הטוב שבהם טוב יותר ולהציג את האמת הטובה במקום לנסות ולשחק דמות מלאכותית ומכאנית שמנה לעשות רושם ראשוני מלאכותי מהיר.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי - כללי19/01/113889 צפיות
בטחון עצמי הוא מרכיב מרכזי בכל אימון אישי ולכל מטרה ובכל תחומי החיים. בטחון עצמי הוא בעצם גורם פנימי רגשי שמשפיע על רוב היכולות שלנו לתפקד. איך מודדים רגש? איך משפרים משהו שהוא בעצם רגש? במאמר, תקציר על הגדרת המושגים בטחון עצמי - דימוי עצמי ועל הדרך בה במסגרת אימון אישי אפשר לפעול לחיזוק, לשיפור ולבניית הביטחון העצמי.

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205459 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173097 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172646 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172735 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162230 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161669 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162392 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica