חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יש הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני טוב

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי19/01/20112533 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לכאורה, זוגיות, קריירה, ניהול או ביטחון עצמי הם תחומים שונים. בפועל, רב הדמיון על השונה. במאמר זה אתייחס למלכודת שמפילה אנשים בדרכם למצוא זוגיות, מנהלים שמראיינים מועמדים או מקיימים פגישות עסקיות עם לקוחות וספקים, אנשים שבמסגרת מאמציהם לקדם קריירה ולמצוא עבודה מתראיינים ומציגים את עצמם ובכלל- אנשים שמזדרזים מדי לגבש דעה שמפגשים עם אנשים אחרים ומייחסים חשיבות יתר לנושא של רושם ראשוני.

מחנכים אותנו להאמין שבמפגשים חשובים, רושם ראשוני שאנו יוצרים בתחילת המפגש, יש שמדברים על עשרות שניות ואפילו שניות בודדות, נשאר לאורך כל הדרך. פספסנו - הפסדנו. מלחיץ!

יש שמרחיקים לכת עוד וטוענים שתוכן הדברים כמעט ולא משפיע  ושכמעט כל הרושם שאנו יוצרים נוצר משפת הגוף, טון הדיבור ועוד סממנים חיצוניים (לבוש, מראה וכדומה).

האומנם כך?

למה מייחסים חשיבות רבה כל כך להשפעה של רושם ראשוני? הבסיס לטענה היא תופעה שנקראת "אפקט הראשוניות". המחקרים המפורסמים ביותר לגביה מראים שכשמתארים אדם מסוים באמצעות רצף של מילים מאפיינות (תכונות), המילים הראשונות ברצף ישפיעו יותר מהאחרות על חוות הדעת שהמאזינים יגבשו לגבי אותו אדם. ההסבר הנפוץ ביותר לתופעה הוא שאנשים שקיבלו מידע מסוים, מתחילים לעבד אותו (ולאבד כתוצאה את מה שבא אחריו) ומקשיבים פחות למידע שבא אחריו. במידה רבה, מדובר בנוחות ואפילו עצלות מחשבתית, ואכן - מסתבר שככל שאנשים עייפים יותר (גופנית ו/או מנטאלית) הם מושפעים יותר מאפקט הראשוניות. אנשים רעננים ובעלי מוטיבציה או כאלה שעוררו בהם עניין לגבי ההמשך אינם מושפעים מהאפקט. אנשים שהכינו אותם לכך שבמהלך ההצגה יש "הפתעות", קלטו את כל המסרים שבהצגה במידה שווה מאחר ובעקבות ההתראה הם שמרו על ערנות גם לאחר הפתיחה.

בואו נציץ למה שקורה בדייט ראשון בינו לבינה. היא והוא מאמינים שאין הזדמנות שנייה ליצירת רושם ראשוני טוב, היא והוא מאמינים ששפת גוף חשובה בהרבה מתכנים. הם מתמקדים בלעשות רושם ראשוני טוב, בלשחק שפת גוף לא טבעית, בלנסות לקרוא את האחר/ת מהר ולפתח על סמך רושם ראשוני דעה נחרצת לגבי בן/בת הזוג. סיכוי טוב ששני בני הזוג מפספסים בגדול!

אנשים שמתמקדים בלעשות רושם ראשוני מהיר ומלאכותי נראים מכאניים, לא טבעיים ואפילו מגוחכים - הם מדיגים את ההיפך ומייצרים אצל האחרים רושם ראשוני שמפחית מערכם. יתרה מזאת, האחרים מאמינים שאותו רושם ראשוני שהם קיבלו הוא האמת הצרופה.

עצוב! הרבה זוגות שיכלו להתאים זה לזו לא מנסים בכלל להתחבר בגלל רושם ראשוני מוטעה. הרבה מועמדים מתאימים נופלים בגלל תחושת המרואיינים שהם נכשלו בעשיית רושם ראשוני טוב וכי אין טעם להתאמץ ולשפר. אז...שחררו, במקום להיות מכאניים ומלאכותיים בהתחלה ואז להרגיש שזה לא עבד,  (כי זה לא יכול לעבוד!), במקום לתפקד מתוך ייאוש לאורך כל הפגישה לאחר פתיחה מכאנית גרועה, היו עצמיכם מהתחלה ועד הסוף. אל תנסו לפתוח בבליץ ואל תשפטו את האחרים על סמך ההתחלה בלבד.

לסיכום, אין להפריז בחשיבותו של רושם ראשוני טוב או רע ואין לבטל את חשיבות יצירת רושם מצטבר. רושם ראשוני נוצר כאשר שני הצדדים לחוצים (זכרו - כל ההתחלות קשות)  ואינם במיטבם. ניסיונות להשיג רושם ראשוני חיובי באמצעות משחק מכני ו/או לגבש דעה על סמך רושם ראשוני לגבי אחרים עלולים לפגוע יותר מאשר לעזור. גם אם ההתחלה לא זרמה כפי שרצינו עדיין הפגישה לא אבודה. אם לא נילחץ עקב ה"כישלון" הראשוני יש לנו פגישה שלמה לבנות רושם ראשוני (כן, זה עדיין מחשב רושם ראשוני) טוב ע"י שנביא את עצמינו ואת מה שזורם לנו טבעי.

ואיך אימון אישי מתקשר לכל זה? כאמור, אם נהיה עצמינו ו"נשחק את עצמינו ", נציג דמות חיובית בהרבה מדמות מכאנית שאינה אנחנו. נשמע קל אבל אנשים רבים מתקשים להציג את עצמם. אימון אישי הוא מסגרת בה אנשים מכירים את עצמם טוב יותר ("נעים להכיר - זה אני") ולומדים להציג את עצמם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי וילנסקי, מאמן אישי מוסמך בעל ניסיון עשיר כמנהל בכיר. בעל השכלה אקדמאית עשירה במדעים, ניהול ופסיכולוגיה. עוסק למעלה מ-25 שנים בעבודה עם אנשים וקבוצות. מתמחה ב אימון אישי בונה שמשלב התמודדות עם קשיים בהווה ובנייה לעתיד, אימון  אישי חיזוק ביטחון עצמי והתפתחות אישית, אימון זוגיות, אימון קריירה, אימון מנהלים , הדרכת מנהלים, אימון עסקי.

www.yossivilenski.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי וילנסקי

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי10/05/113378 צפיות
הערכה עצמית, דימוי עצמי או ביטחון עצמי הם הבסיס לכוחות הפנימיים שלנו והם משפיעים על היכולות שלנו ליהנות ולהצליח בכל תחום בחיים.

מאת: יוסי וילנסקיהתמודדות עם מצבי לחץ22/02/113664 צפיות
ביטחון עצמי, דימוי עצמי, יכולת להתמודד עם פחדים או לחצים, תקשורת בנאישית אסרטיבית - המושגים קשורים קשר הדוק זה לזה. המאמר מתאר בקצרה את הקשר בין המושגים. ביטחון עצמי גבוה מאפשר התמודדות טובה עם פחדים ובכך מאפשר לקיים תקשורת בינאישית אסרטיבית. אנשים בעלי ביטחון עצמי תקין שמסוגלים להתמודד ולווסת פחדים ולקיים תקשורת בינאישית אסרטיבית אפקטיבית ייהנו משיפור בכל תחומי החיים: התפתחות אישית, זוגיות, קריירה, חברה ועוד.

מאת: יוסי וילנסקיאימון למערכות יחסים13/02/111718 צפיות
אנשים רבים משקיעים רבים בבחירת בן/בת זוג שתבטיח זוגיות ארוכת ימים. מסתבר שהתהליך של התאמת זוגיות אינו מספיק ויש ל"תחזק" באופן שוטף את הזוגיות.

מאת: יוסי וילנסקיאימון לקריירה13/02/111673 צפיות
האם מועמדים שמתראיינים יכולים ללמוד להפגין שפת גוף "חיובית" גם כאשר הם מרגישים חסרי ביטחון עצמי? האם מראיינים יכולים לסמוך על יכולתם לקרוא את שפת הגוף של המועמדים ולחרוץ גורלות בהתאם?

מאת: יוסי וילנסקיאימון מנהלים12/02/111662 צפיות
למרות שבד"כ אימון אישי אינו תהליך של הדרכה ו/או ייעוץ, אימון מנהלים בהנחיית מאמן אישי בעל ניסיון ניהולי מעשי בנוי מתמהיל של אימון אישי, הדרכה מקצועית וגם ייעוץ. מנהלים בדרגים שונים בונים את התמהיל במינונים שונים, בד"כ מנהלים צעירים או מנהלים זוטרים יבקשו יותר הדרכה, מנהלים בדרג הביניים יבקשו לעיתים קרובות ייעוץ בעוד מנהלים בכירים ינתבו יתמקדו יותר באימון אישי.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי05/02/112851 צפיות
ההתייחסות לנושאים כמו שפת גוף או רושם ראשוני טוב הפכה אותם למיתוסים שעלולים לפגוע באלה שנוהגים לאמץ אותם.

מאת: יוסי וילנסקיאימון אישי - כללי19/01/113893 צפיות
בטחון עצמי הוא מרכיב מרכזי בכל אימון אישי ולכל מטרה ובכל תחומי החיים. בטחון עצמי הוא בעצם גורם פנימי רגשי שמשפיע על רוב היכולות שלנו לתפקד. איך מודדים רגש? איך משפרים משהו שהוא בעצם רגש? במאמר, תקציר על הגדרת המושגים בטחון עצמי - דימוי עצמי ועל הדרך בה במסגרת אימון אישי אפשר לפעול לחיזוק, לשיפור ולבניית הביטחון העצמי.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213623 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205254 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193008 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174128 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173532 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica