חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנדסת חשמל על קצה המזלג

מאת: ליבובכימיה20/09/20119888 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עִצרו רגע וחִשבו – מה היא ההמצאה החשובה והגדולה ביותר של המין האנושי? רובנו ודאי נגיד רפואה או אינטרנט; מחשבים וטלפונים ניידים, או כל אלמנט מדעי - טכנולוגי כזה או אחר. אבל כשבאמת חושבים על כך לעומק, מבינים שכל אלו לא היו שמישים ופועלים - אלמלא תגלית החשמל.

על פניו, חשמל נשמע כדבר מובן מאליו; אבל זה ממש לא כך. הפעם הראשונה בה גילו את החשמל הייתה לפני כ-2,500 שנה, עת היוונים העתיקים שפשפו אבני ענבר בפרוות ארנב. הם גילו שאחרי תהליך שכזה, אבן הענבר יכולה למשוך אליה חלקיקים קלים (כגון נייר, למשל). זו מהותו של החשמל הסטטי, חלק מתעשייה שלמה של הנדסת חשמל שבה אנו משתמשים עד היום.

אחד מאבות אבותיה של הנדסת החשמל המודרנית, הוא המדען והממציא הסרבי ניקולה טסלה. הוא נולד בסוף המאה ה-19, וכבר בתחילת המאה ה-20 עשה ניסויים רחבי היקף בחשמל. בזכותו של טסלה אנו נהנים כיום מחשמל זורם בכל פינה אפשרית, הודות להמצאת זרם החילופין שלו (שהיווה מקור מצוין ויעיל יותר להעברת חשמל, בהשוואה לזרם הישר של תומס אדיסון). כמו כן, הנדסת החשמל של טסלה תרמה לעולם מאות פטנטים והמצאות נוספות.

כיום התחום העשיר הזה הפך לתעשייה שלמה של הפקת חשמל גם בצורה ירוקה, ידידותית לסביבה. מדענים וחוקרים רבים עושים לילות כימים, על מנת לספק לנו תאים סולריים יעילים יותר ויותר; כאלו שיוכלו להפוך את כל אור השמש הנופל עליהם – לחשמל. כיום יעילותם של תאים פוטו-וולטאים שכאלה, אינה עומדת על 100 אחוזים, ולכן עמלים לשיפור תמידי שלהם. כמו כן, הנדסת חשמל "מתערבבת" בתחומים רלוונטיים נוספים, כגון הידרואלקטרוניקה (הפקת חשמל באמצעות מים), חשמל גיאותרמי (הנובע מחום שמגיע מבטן האדמה) ועוד.

תחום נוסף בו נוגעת תעשיית הנדסת החשמל, קשור לבדיקות קרינה אלקטרומגנטית ואחרת. אין כמעט מכשיר חשמלי או אלקטרוני שאינו פולט קרינה מסוג כלשהו (מגנטית, חשמלית או אלקטרומגנטית). לשם כך יש צורך במהנדס חשמל או במומחה קרינה, שיבדוק כמה קרינה נפלטת מכל מקור, מה קרבתם של בני האדם אליו והאם אפשר להשתמש בחוסמי קרינה למיניהם בכל סיטואציה.

שימושים נוספים של הנדסה חשמלית הם תכנון והצבה של קווי חשמל, היוצאים מתחנות כוח ומסתיימים בבתים ובעסקים; תכנון והצבה של גופי תאורה, במיוחד ברחובות ובכבישים; ואפילו טרנד חדש בתחום הפקת האנרגיה הנקייה – תאים פייזו-אלקטריים המונחים בכביש, ומייצרים אנרגיה חשמלית כאשר עוברים עליהם כלי רכב.

אכן - אין סוף לשימושים השונים של חשמל ומוצריו, ועל כך לא נותר לנו אלא להודות לטבע.

 



תגיות המאמר: הנדסת חשמל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111449 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111175 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111354 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111316 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111305 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111187 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111124 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא כימיה

מאת: מעיין סבןכימיה11/03/152836 צפיות
זוהי עובדה ידועה כבר שנים רבות כי הסכנה בקורוזיה נעוצה בכך שהיא מסכנת את המבנים עליהם היא משפיעה. הדבר רלוונטי במיוחד בתעשייה הימית בה כשלים חומריים מובילים לדליפות ובעיות דומות. כעת, סכנה חדשה אורבת בפתח.

מאת: איציקכימיה17/06/144882 צפיות
הדרכים לוודא שאכן מדובר בציוד מתאים לעבודה עם כימיקלים הן רבות – ראשית כל חשוב לברור בקפידה את החברה אשר מייצרת את אותו הציוד ולוודא שאכן מדובר בחברה איכותית בעלת מוניטין ושם. שנית, קיימת חשיבות להבין ולהכיר לעומק את הסוגים השונים של הציוד אשר מיועד לעבודה עם חומרים מהסוג הזה

מאת: מכונת-כתיבהכימיה28/02/133524 צפיות
כל מעבדה בכל תחום תכלול מגוון רחב של ציוד מעבדתי אשר הינו חיוני לצורך ביצוע עבודת המעבדה באשר היא. חברות שונות המספקות ציוד מעבדתי יספקו ציוד ייעודי עבור מעבדות מתחומים שונים ובין היתר מענף הכימיה, הפרמצבטיקה, המזון, מכוני מחקר וכדומה.

מאת: ילדונתכימיה09/12/1210911 צפיות
כימיה אורגנית היא כיום הענף הנפוץ ביותר של הכימיה, זאת בטרם מלאו 200 שנה לפיתוחה בשנת 1828 על ידי המדען פרידריך ולר. גם הביוכימיה מבוססת על כימיה אורגנית. בסיסו של התחום הינו חקר תרכובות אורגניות המורכבות מפחמן ומימן.

מאת: יוסי קרמר כימיה09/10/119628 צפיות
מהו חומר? המשך במאמר...

מאת: אמיר שחרכימיה23/06/119752 צפיות
חברת ביואנליטיקס הישראלית חתמה על ייצוג בלעדי בישראל עם החברות פאלם סנס (Palm Sense) ואיוויום (IVIUM) ההולנדיות המפתחות ומייצרות מכשירים אלקטרוכימיים למחקר ופיתוח בתעשיות האנרגיה, הביומד, המוליכים למחצה והקלינטק.

מאת: עופרי דהן כימיה24/02/1111342 צפיות
הכימיקלים קידמו את החיים האנושיים בתחומים רבים, כמו מוצרי ניקוי וחומרי קוסמטיקה עם חומרי טעם וריח, או טיפול בשפכים היישובים והתעשייה שמסייעים לשמור על הסביבה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica