חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כימיה אורגנית

מאת: ילדונתכימיה09/12/201210911 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי כימיה אורגנית?
כימיה אורגנית היא כיום הענף הנפוץ ביותר של הכימיה, זאת בטרם מלאו 200 שנה לפיתוחה בשנת 1828 על ידי המדען פרידריך ולר.

גם הביוכימיה מבוססת על כימיה אורגנית. בסיסו של התחום הינו חקר תרכובות אורגניות המורכבות מפחמן ומימן. כיום 95 אחוזים מהתרכובות הידועות בעולם הן אורגניות ורוב גדול של הכימאים עוסקים בתחום. בשנת 1828 הדגים ולר את יכולתו להפיק תרכובת אורגנית בדמות החומר הדומיננטי בשתן האדם- השתנן, מחומרים אנאורגניים.

עד אז הייתה הסברה הבולטת במדע כי לחומרים אורגניים יש כוח חיות המייחד אותם משאר החומרים, כוח שאינו ניתן לשחזור באמצעים מדעיים מלאכותיים. כיום, משמשת הכימיה המכונה אורגנית בתחומים רבים מספור.

למה משמשת כימיה אורגנית?
למעשה, ניתן לראות כיום נגיעות לתחום בחלקים נרחבים של התעשייה. לא ניתן לדמיין את חלק ניכר מהמהפיכות הטכנולוגיות שעבר העולם ב-150 השנים האחרונות אלמלא נעשה שימוש נרחב בפיתוח כימיה אורגנית בשימוש התעשייה. התעשייה הבולטת ביותר בשימוש במדע זה הינה תעשיית התרופות.

כיום, חלק ניכר מהעבודה בתעשייה זו בפיתוח של תרופות חדשות וכן בפיתוח גרסאות גנריות לתרופות קיימות מתבסס על התחום. מכירות של מאות מיליארדי דולרים בשנה מתבססות על מוצרים רפואיים שפותחו באמצעות תחום הכימיה האורגני. אך השימוש הנרחב אינו מסתכם רק בתעשיית התרופות, כימיה אורגנית מהווה את גם את רובה של תעשיית זיקוק הדלקים והתאמה של דלקים שונים לסוגים שונים של צרכים.

היא משמשת בתעשיית האלקטרוניקה בייצור ובפיתוח של מוליכים למחצה, מסכים שטוחים, מסכי מגע ועוד. תעשיית המזון עושה בה שימוש נרחב המאפשר לשכלל מאוד את יכולתה לייצר כמויות נרחבות של מזון בעלויות נמוכות יחסית. כימיה של פולימרים היא הבסיס לתעשיית חומרים כמו פלסטיק, ניילון ועוד.


התרכובות האורגניות השונות ממויינות בהתאם לקשרים האורגניים שזוהו בהן- לצורתם למורכבותם ולגודלם. ישנם מעל עשרה סוגים שונים של קשרים אורגניים שזוהו עד היום מהם ניתן להפיק אינסוף תרכובות שונות המשמשות למספר הולך וגובר של צרכים.

אם לפני עשרים שנים היה נדמה כאילו הגיע התחום לפרקו, הגיע עידן הסלולר והמחשבים הניידים, הפך אותו על כנו והציב אותו בחזית הפיתוח ובקטר הצמיחה והחדשנות העולמי מה שהגביר מאוד גם את הביקוש למהנדסי כימיה ולכימאים מוכשרים לצורך פיתוח ושכלול של מוצרים חדשניים המצויים בחזית הצריכה העולמית.

כימיה אורגנית בעתיד

כאמור, לא ניתן לדמיין את עולמנו כיום בלי השימוש ההכרחי כל כך של כימיה אורגנית. למרות זאת, נראה כי עתידו של התחום עוד הרבה לפניו. הצורך ההולך וגובר בתחליפים למשאבים טבעיים רבים בכדור הארץ, ובראשם נפט, הופך את הרצון שןל תאגידים וגופי מחקר לפתח תחליפים מסוגים שונים לחומרים אורגניים המצויים בטבע להולך וגובר.

למדענים ומהנדסים השולטים בתחום ומחזיקים ברעיונות ייחודיים יהיה חלק נכבד במהפיכות העתידיות הצפויות לנו.

 



תגיות המאמר: כימיה, כימיה אורגנית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196913 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151411 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151770 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141815 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141368 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא כימיה

מאת: מעיין סבןכימיה11/03/152836 צפיות
זוהי עובדה ידועה כבר שנים רבות כי הסכנה בקורוזיה נעוצה בכך שהיא מסכנת את המבנים עליהם היא משפיעה. הדבר רלוונטי במיוחד בתעשייה הימית בה כשלים חומריים מובילים לדליפות ובעיות דומות. כעת, סכנה חדשה אורבת בפתח.

מאת: איציקכימיה17/06/144882 צפיות
הדרכים לוודא שאכן מדובר בציוד מתאים לעבודה עם כימיקלים הן רבות – ראשית כל חשוב לברור בקפידה את החברה אשר מייצרת את אותו הציוד ולוודא שאכן מדובר בחברה איכותית בעלת מוניטין ושם. שנית, קיימת חשיבות להבין ולהכיר לעומק את הסוגים השונים של הציוד אשר מיועד לעבודה עם חומרים מהסוג הזה

מאת: מכונת-כתיבהכימיה28/02/133524 צפיות
כל מעבדה בכל תחום תכלול מגוון רחב של ציוד מעבדתי אשר הינו חיוני לצורך ביצוע עבודת המעבדה באשר היא. חברות שונות המספקות ציוד מעבדתי יספקו ציוד ייעודי עבור מעבדות מתחומים שונים ובין היתר מענף הכימיה, הפרמצבטיקה, המזון, מכוני מחקר וכדומה.

מאת: יוסי קרמר כימיה09/10/119628 צפיות
מהו חומר? המשך במאמר...

מאת: ליבובכימיה20/09/119889 צפיות
עִצרו רגע וחִשבו – מה היא ההמצאה החשובה והגדולה ביותר של המין האנושי? רובנו ודאי נגיד רפואה או אינטרנט; מחשבים וטלפונים ניידים, או כל אלמנט מדעי - טכנולוגי כזה או אחר. אבל כשבאמת חושבים על כך לעומק, מבינים שכל אלו לא היו שמישים ופועלים - אלמלא תגלית החשמל.

מאת: אמיר שחרכימיה23/06/119752 צפיות
חברת ביואנליטיקס הישראלית חתמה על ייצוג בלעדי בישראל עם החברות פאלם סנס (Palm Sense) ואיוויום (IVIUM) ההולנדיות המפתחות ומייצרות מכשירים אלקטרוכימיים למחקר ופיתוח בתעשיות האנרגיה, הביומד, המוליכים למחצה והקלינטק.

מאת: עופרי דהן כימיה24/02/1111342 צפיות
הכימיקלים קידמו את החיים האנושיים בתחומים רבים, כמו מוצרי ניקוי וחומרי קוסמטיקה עם חומרי טעם וריח, או טיפול בשפכים היישובים והתעשייה שמסייעים לשמור על הסביבה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica