חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נווה צדק והמורשת

מאת: דני גלעדאדריכלות28/02/20111441 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שכונת נווה צדק נוסדה בשנת 1887 בידי מספר משפחות יהודיות שחשקה נפשם לשפר את איכות החיים ולהימלט מהלכלוך והצפיפות של יפו. היוזמה להקמת השכונה הגיעה משילוב בין משפחת שלוש ורוקח יחד עם חברת "עזרת ישראל". בתחילה ההיענות היתה נמוכה ומעט משפחות החליטו לעבור. מסיבה זו הורידו את המחירים באופן משמעותי והביקוש לדיור עלה. אגודת הרכישה בנתה כבר בתחילה בית חולים ובתי ספר לבנים ולבנות לרווחת התושבים. רק יהודים הורשו להתיישב במרום והשטח חולק ל48 המשפחות. העולים לארץ בראשית המאה החלו גם הם להתיישב בשכונה ותרמו להתפתחות נווה צדק.

תרבות בשכונה

בית הסופרים ממוקם היום קרוב מאוד להבית רוקח. מוזיאון זה מתעד את יצירותיהם של אנשי הרוח והאומנים שנווה צדק. בעבר גרו שם רבים מאומני השכונה כשהגיע לראשונה לאיזור. ציוריו של נחום גוטמן מוצגים במקום וזמינים למבקרים. בתחילת המאה העשרים המקום שימש כבית ההוצאה של העיתון הפועל הצעיר. המבנה נותר מוזנח וריק בשנות השישים אבל פרויקט שיקום פני השכונה החזיר אותו לשימוש עבור הקהילה התל אביבית.

נווה צדק סוזן דלל

מרכז סוזן דלל למחול ולתאטרון הוקם משיתוף פעולה בין יזמים פרטיים ובין עיריית תל אביב. המבנים ששימשו להקמה נתרמו על ידי העירייה ושימשו בעבר כבתי הספר לבנים ולבנות. היום סוזן דלל משמש כבמה בינלאומית ללהקות ישראליות ועולמיות. פרויקט שיקום נווה צדק קיבל דחיפה משמעותית לאחר ההצלחה בפרויקט מרכז המחול ומיד לאחריו שוקמו עם אתרים רבים. המבנים הישנים שוקמו ושוחזרו וכיום הם משמשים שוב את הקהילה. בית האתרים המרכזיים ששופצו מוצאים את ביתן של משפחת שלוש ומשפחת רוקח, ממייסדות נוה צדק.

שכונות מסביב לישוב

עם השנים, קמו עוד שכונות סביב נווה צדק כמו אוהל משה, שבזי,אחווה וכו'. גם במקרים אלו התושבים עזרו את חומות יפו והחליטו לשבת בצמוד לשכונה החדשה, אבל במבנים שהקימו לא הראו סגנון מיוחד וכובש. הבניה הייתה פשוטה וענתה על הצרכים הבסיסיים של התושבים. האליטה של הימים ההם עדיין ראה בשכונה הראשונה כזו האידאלית להתיישבות. מחירי הנדל"ן היום משקפים היטב את השוני שבשכונות. פרויקט השיקום בו השתתפה נווה צדק רק העמיק את הפער ביניהן.

פריחה כלכלית נפלאה

בזכות ההתעניינות במרכז סוזן דלל, רבים החלו לבקש דירות במקום. נחיר הדירות והעסקים גדלו משמעותית ומבנים הרוסים פינו את מקומם לטובת מבנים חדשים יותר. בתי קפה רבים החלו להיבנות ומסעדות צצו בכול מקום. עסקים ומשרדים רבים בחרו בנווה צדק כמקום להעניק בו את שירותיהם. מדי שנה מגיעים אלפי בני אדם לטייל בשכונה הישנה ולסייר בסמטאות הצרים. מדי שבת בצהרים רואים קבוצות קטנות מתבוננות במבנים מלאי הקסם ומצביון השכונה, מלוות במדריך שמסביר על נווה צדק.

 



תגיות המאמר: נווה צדק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נכתב על ידי דני גלעד מעצב אתרי אינטרנט WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני גלעד

מאת: דני גלעדשיווק באינטרנט07/06/121393 צפיות
פיתוח אפליקציות נהייה לטרנד בקרב שיש להם עסקים, גופים, עסקים ובעלי נושא. בימינו קל מאוד מתמיד ללכת למתכנת ולבנות אפליקציות לאייפון, אנדרואיד, טאבלט ולאתרי מחשב. היכונו לאפליקציה הבאה שלך.

מאת: דני גלעדממשק משתמש07/06/127535 צפיות
פיתוח אפליקציות נהייה לטרנד אצל בעלי גורמים, גופים, חברות ובעלי מושג. היום קל מתמיד ללכת למתכנת ולבנות אפליקציות לאייפון, אנדרואיד, טאבלט ולאתרי באינטרנט. היכונו לאפליקציה שמטרתה שלכם.

מאת: דני גלעדאינטרנט - כללי07/06/121167 צפיות
פיתוח אפליקציות נהייה לטרנד בקרב בעלי עסקים, גופים, מתכנתים ובעלי מושג. בימינו קל מאוד מתמיד ללכת למתכנת ולבנות אפליקציות לאייפון, אנדרואיד, טאבלט ולאתרי מחשב. היכונו לאפליקציה הבאה שלכם.

מאת: דני גלעדעסקים מקוונים07/06/121420 צפיות
פיתוח אפליקציות נהייה לטרנד בקרבם של שיש להם חברות, גופים, פרילנסרים ובעלי דבר מה. כיום קל מתמיד ללכת למתכנת ולבנות אפליקציות לאייפון, אנדרואיד, טאבלט ולאתרי אינטרנט. היכונו לאפליקציה הבאה של הקונה.

מאת: דני גלעדתרבות דיגיטלית07/06/121364 צפיות
פיתוח אפליקציות נעשה לטרנד בקרב בעלי עסקים רבים, גופים, עסקים ובעלי דבר מה. כעת נוח מתמיד לפנות למתכנת ולבנות אפליקציות לאייפון, אנדרואיד, טאבלט ולאתרי מחשב. היכונו לאפליקציה שמטרתה שלנו.

מאת: דני גלעדאימון עסקי26/09/111355 צפיות
מאמן עסקי מסוגל לתת ביקורת טובה מאוד כיוון שהוא אינו תלוי ולכן אובייקטיבי. יעוץ ארגוני מסוגל לרענן את התרבות הארגונית ולהצביע על חולשות וקשיים ודרכים לפתרונן.

מאת: דני גלעדדיאטה ותזונה20/09/111223 צפיות
דיאטה יכולה להיות מוצלחת הרבה יורת במידה ומשלבים אותה עם פעילות גופנית כלשהי. תזונה נכונה יחד עם שמירה על אורח חיים בריא הוא מתכון לאושר.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222198 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222708 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222677 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222807 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213578 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213824 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica