חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך כותבים מכתב תלונה ?

באתר שלו, מדבר ,Scott W.Calgary על כתיבת מכתב תלונה. כמישבדרך כלל נמצאת מהעבר השני של המתרס ומנחה כיצד לענות למכתב תלונה, מצד הקורא, אני שמחה לבדוק את העניין מהעבר השני – של הכותב. למען האמת, הטיפים שלו, שהם נושא פוסט זה, הפתיעו אותי במעט בשמרנותם.

הטיפ הראשון: עובדות, עובדות, עובדות

החשוב ביותר במכתב תלונה הוא הדיוק בעובדות. מי אמר למי, מתי, שמות, תאריכים,מספרים, מה נאמר בדיוק. מה שמזכיר לי מדוע לא כתבתי מכתבי תלונה, למרות שאני עוסקת בשיפור השירות בכתב. הסנדלר לא הולך יחף, אלא אין לו סוליות.לכן, במגעיי עם נציגי שירות לקוחות אני מתעצלת לתעד במלוא הדיוק את זמן השיחה, הנמען, הפירוט המלא שלה כולל דו- השיח וכיוצא באלה.

התוצאה: כמעט לעולם איני מתלוננת.

הטיפ שלי להבחנה חשובה זו: לתת במכתב תלונה עובדות ולא רגשות. רגשות נתפסים במקרים רבים כמניפולציה, בפרט אם יודעים לנתח אותן נכונה.

הטיפ השני: לכתוב קצר ולעניין

לא להאריך, לתאר את המתרחש ותו לא. טיפ מעניין לכתוב בתבליטים (בולטים בלעז).

כקוראת מכתבי תלונה רבים, אני תמהה לדעת מה תהיה תגובתם של הקוראים, נציגי פניות הציבור, למכתב בבולטים. מחר, לאחר המפגש עם נציגים כאלה, אהיה חכמה יותר.

הטיפ השלישי: לעשות הגהה, ושוב הגהה ושוב הגהה

באופן מפתיע, חוזר המומחה לגישה הבלשנית המסורתית שלא לומר השמרנית: תחביר נאות,העדר שגיאות כתיב וכמובן – פיסוק. הכותב, הוא אומר, מקבל מספר דקות, oneshot, ולא יותר. אני מסכימה – במיוחד כשנוגע למרכזי שירות עמוסים במיוחד.אתרי השירות יצרו מציאות מוזרה – שבה מספר הפניות הכתובות הולך וגדל בצורה כמעט לא נשלטת.

לא להסתמך על בודק השגיאות של וורד. אני מסכימה עםכך. בודק השגיאות של וורד עדיין לא עונה על כל הדרישות וגם לא על מלים הומופוניות (שנשמעות אותו דבר אבל משמעותן שונה).

הטיפ הרביעי: להתאזר בסבלנות

שוב,באופן מפתיע, ההמלצה היא ברורה: לחכות, לבדוק שוב את המכתב לחזור אליו שובושוב לבדוק אותו ולשלוח אותו רק לאחר שבוע. למי מאיתנו, שנחנו במזג סוער,הדבר קשה. שוב, כמי שנמצאת עם הנציגים, הקוראים, אני מסכימה עם ההבחנה ומקווה שהקוראים יפנימו אותה.

הטיפ החמישי: לעולם לא לכתוב בכתב יד

ההמלצה של Calgary היא חד-משמעית: להימנע מכתיבה בכתב יד ולעולם לא להשתמש בה בכלנימוק שהוא. לדעתו, הקורא ישלח את המכתב לפח האשפה. לדעתי, אף נציג לא יעזלשלוח מכתב הכתוב בכתב יד לפח האשפה.

הטיפ שלי: כתב יד הוא מדד לרגשות.

אם הרגשות הם לא אמיתיים, המניפולציה תתגלה לקורא הבקורתי, בפרט אם הוא לומדמעט. בכל מקרה, אם אנו מאמצים את הגישה הרציונאלית לחלוטין המובעת במאמרזה, היא אינה אפשרית.

לשיטתי, רגשות הם נכונים, אם הכותב מביע באמת ובתמים:

* אכזבה מאיכות השירות
* פגיעה בכבודו, במעמדו, בזהותו וברגשותיו
* רצון כן לשינוי

ובעיקר:

אם רגשות אלה אינם מלווים ברצון לפיצוי, שלא לומר דרישה לפיצוי.

הטיפ שלי: לאזן בין רגש לבין היגיון

איזון בין רגש להיגיון הוא אחד היסודות הבסיסיים בשיטת צורי. איזון זה פירושו  הבעת רגשות לא כדי להשיג תוצאות, אלא כדי לקבל אמפתיה. אם נשמר האיזון הנכון בין האכזבה לבין הפירוט ההגיוני של ההשתלשלות והפיתרון הרצוי, אפשר גם לכתוב בכתב יד. לא רצוי, בפרט אם כתב היד הוא כתב חרטומים, או בעל תנודות חזקות.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של אילת צורי, קורס כתיבה, סדנת כתיבה, ייעוץ בכתיבה ותוכן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131182 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131177 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131058 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131534 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131652 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131919 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121661 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211346 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211192 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211046 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211230 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201083 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201064 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20935 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica