חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבה שיווקית לאינטרנט – התאמת המסר לקהל היעד

ההיבט החשוב ביותר בכתיבה שיווקית לאינטרנט היא ההגדרה המדויקת של קהל היעד והתאמת המסרים עבורו. כתיבה אפקטיבית המדברת לקהל היעד תגרום למסר להדהד בתוכו; הוא יהנהן בראשו בהסכמה ויחוש כאילו הפרטים שתיארת הם אודותיו. התחושה שמדברים ממש אליו היא שגורמת לאדם להמשיך ולקרוא את הטקסט ולהרחיב את דעתו על שירותיך. סוזי אלטון נותנת כמה רעיונות מעניינים כיצד לפנות לקהל היעד. מבחינה זו, העידן הדיגיטלי הוא גן עדן: אפשר ליצור לינק, פוסט או סרטון ב-YOU-TUBE לכל קהל יעד. לכל אחד אפשר ליצור סיפור חדש או דוגמה בעלויות אפס. בניגוד למדיה המודפסת, פירוט היתר מעשיר את התכנים ולא מצמצם אותם.

בפוסט זה ארחיב את רעיונותיה של אלטון ואתן דוגמה משלי להמחשתה:

ייעוץ אישי בכתיבה למבוגרים בני 25-50 בעלי הפרעת קשב.

    * היו ספציפיים – אל תטעו לחשוב כי כל אחד הוא קהל היעד שלכם. תיאור כללי מדיי לא מושך אף אחד. מהם הפרטים של הבעיה שאתם פותרים ? כיצד מפריעה בעיה זו לחיים שלהם ? ממה הם סובלים ? הגדירו קהל יעד שהוא גדול דיו כדי לתמוך בעסק שלכם, אבל מצאו את פלח השוק כדי להשתמש במלים ספציפיות.

הדוגמה שלי: תיאור הייעוץ בכתיבה למבוגרים בני 40-50 הלוקים בהפרעות קשב.

    * השתמשו בשפה רגשית – השתמשו ברגשות שאתם חשים ותארו כיצד אתם חשים. מדובר ברגשות כמו בושה ומבוכה, תסכול, איבוד שליטה או חוסר תקווה. מה הם תיארו בנוגע למצב ובמה הבחנתם בעצמכם ? חשבו במיוחד על אותם קהלים שאתם רוצים "לשבט" ולשכפל באמצעות הכתיבה השיווקית.

הדוגמה שלי: "שנים רבות אתם מלווה אתכם תחושת תסכול קשה בעת הכתיבה. כשכבר סוף סוף אתם מעיזים לשבת לפני המחשב כדי לכתוב, פוקעת סבלנותכם לאחר 5 דקות. קשה לכם לשבת מול המחשב, להתרכז ולחשוב על הנושא. מה גם שאין לכם את הכלים כדי לנצל את 5 הדקות הראשונות ולתכנן את המסמך".

    * השתמשו בפסיכו-גרפיקה – פסיכו-גרפיקה הוא פרופיל פסיכולוגי של קהל היעד. אלו התנהגויות מאפיינות את קהל היעד ? האם האנשים נוטים להיות מופנמים, מחפשים, סקרניים, תבוסתניים, מאתגרים או שואלי שאלות ? האם הם נוטים  לנקוט באמצעים המתאימים כדי לפתור בעיה ? האם הם נחושים בדעתם ?  תארו את ההיבט הפסיכולוגי המדויק עבורם.

הדוגמה שלי: מבוגרים בעלי הפרעות קשב הם אנשים נמרצים, תזזיתיים, בעלי טמפרמנט, פעלתניים ואמביציוזיים. הם למדו להסתיר את המגבלה שלהם בתקשורת הבין-אישית, אך לעתים מפגינים עצבנות וחוסר שקט בשפת הגוף שלהם: מניעים את רגלם שוב ושוב, זזים ממקום למקום ומשנים את תנוחת ההקשבה שלהם לעתים קרובות. הם טיפוסים מוחצנים, סקרניים מאוד. לעתים קרובות תמצאו את עיניהם נודדות כה וכה או את ידיהם זזות. הם לא מהמפסידים. הם נוטים לנקוט באמצעים המתאימים כדי לפתור את בעיית חוסר הקשב – אם באמצעות מקצועות תזזיתיים, או באמצעות ייעוץ אישי בכתיבה.

    * התנסויות שכיחות – אלו התנסויות שכיחות בקרב קהלי היעד שלכם ? מהן האכזבות שהביאו אותם לחפש את הפתרון שאתם מספקים? יכולים להיות מצבים שכיחים שבלי ספק מובילים לצורך בשירותיכם. מהם הנושאים העיקריים או ה"תרחישים"  שעליהם אתם שומעים מקהלי היעד שלכם ?

דוגמה שלי
: הנושאים העיקריים או התרחישים שעליהם מדברים בעלי "קשיי הקשב" הם חוסר היכולת ליצור מסמך ארוך ומנומק אחד. האכזבה העיקרית שהביאה את קהל היעד שלי להגיע לייעוץ אישי בכתיבה היא בדרך כלל אירוע טראומטי , שבעקבותיו גמלה בליבם ההחלטה לפתור את הבעיה גם בגיל מתקדם: כישלון צורם בקבלת עבודה בשל העדר יכולת ניסוח, הפסד במכרז או בהצעה בשל אי היכולת להגיש הצעת מחיר.

    * השתמשו בשפתו של קהל היעד – שמרו על האמינות. עליכם להוציא את המלים המדויקות שלהם וליצור צירופי מלים המכילים אותן.

לדוגמה
: "אין לי סבלנות". "אני מרגיש מופצץ במידע ולא יודע להבחין בין הדברים".

    * אל תפחדו לתאר פרטים ייחודיים על קהל היעד שלכם

לדוגמה: בוגר מנהל עסקים שנכשל במציאת עבודה עקב ניסוח לקוי, עורכת דין המבלה לילות כימים כדי להשלים את פערי הכתיבה שלה.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של אילת צורי, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבה שיווקית אפקטיבית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אילת צורי –  המכון להדרכה בכתיבה עסקית

מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים:
http://www.ayeletz.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילת צורי

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי06/06/131182 צפיות
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.

מאת: אילת צוריהודעות לעיתונות - כללי10/04/131177 צפיות
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי07/03/131058 צפיות
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.

מאת: אילת צוריניהול17/02/131534 צפיות
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.

מאת: אילת צוריניהול30/01/131652 צפיות
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.

מאת: אילת צוריעסקים - כללי02/01/131919 צפיות
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.

מאת: אילת צוריייעוץ עסקי20/12/121661 צפיות
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211345 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211191 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211046 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211230 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201083 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201064 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20935 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica