חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדסה ואיתנים ישלמו מאות אלפי שקלים לנער שניסה להתאבד כששוחרר לחופשה

בית משפט השלום בירושלים חייב את בתי החולים הדסה ואיתנים לשלם מעל 500,000 שקלים לצעיר אשר בהיותו כבן 16 ניסה להתאבד בעת ששוחרר לחופשה בבית הוריו במהלך אשפוז פסיכיאטרי.

התובע יליד 1986 נלקח בהיותו כבן 16 לבית חולים הדסה על ידי אמו, לאחר שאיים עם סכין כי יחתוך לעצמו את ורידי הידיים, התבטא כי ברצונו להתאבד והתנהג באלימות כלפי סביבתו. בעקבות זאת, אושפז התובע בבית החולים, ולאחר כחודש הועבר לביה"ח איתנים למחלקה סגורה בליווי אבטחה. יחד עם התובע נשלח ע"י הדסה סיכום ביניים מקוצר, בו נכתב כי התובע נתון בהתקף פסיכוטי חריף, מסוכן לעצמו ולאחרים ונדרשת השגחה צמודה. המכתב פירט את כל האירועים שקדמו לאשפוז, לרבות האירוע שהוביל לאשפוז הנוכחי, תוך השמטת איום ההתאבדות, וציון כי אין ראיה לתוכניות אובדן מעשיות.

לאחר שלושה שבועות של אשפוז באיתנים, שוחרר התובע לחופשה בבית הוריו בעקבות התרשמות הרופאים כי אינו מסוכן לעצמו, אך בשעות הערב ניסה להתאבד תוך שהוא קופץ מחלון בקומה הרביעית. בעקבות זאת, נגרמו לתובע נכויות אורטופדיות ונכות נפשית.

לטענת התובע, התרשלה הדסה בהשמטת אירוע ניסיון ההתאבדות ממכתב ההעברה לאיתנים, ובנוסף העלה טענות בנוגע לתהליך הקבלה לאיתנים. לטענתו, לו נקטו הנתבעות באמצעים פשוטים ביותר לרבות בירור מצבו הרפואי נפשי ומתן הוראות להוריו, לא היה קןרה הנזק.

הדסה טענה, כי הניסיון האובדני בעקבותיו אושפז התובע לא היה כלל ניסיון אובדני, וכי מכתב השחרור כלל את המידע הרפואי הרלוונטי. לטענתה, מצבו הנפשי של התובע נבע מצריכת סמים מסוגים שונים, ובנוסף נטען כי בית החולים איתנים פעל כראוי, וכי לא הייתה סיבה ליתן הוראות להוריו להיות צמודים אליו כל העת.

סגן הנשיאה השופט כרמי מוסק קיבל כאמור את התביעה. ראשית נקבע ,כי גם אם סברו רופאי הדסה כי מצבו של התובע מקורו במצב פסיכוטי חריף עקב שימוש בסמים, הרי שאין ספק כי גם לגישתם האירוע בעקבותיו הוא אושפז, היה אירוע בעל משמעות, ולכן היה עליהם לפרטו במכתב ההעברה לאיתנים.

משמעות השמטת האירוע בו איים התובע להתאבד, היא כי רופאי איתנים קיבלו את התובע תוך ידיעה כי הוא נמצא פסיכוטי חריף, אך נשללו כוונות אובדניות, ולחסר זה היתה, כך נפסק, השפעה על ההחלטה לשחררו לחופשה.

נקבע, כי אמנם יתכן כי גם לו היה נמסר מלוא המידע על ידי הדסה, לא היה בכך לשלול את מתן החופשה, אך היה בכך כדי לשנות את ההוראות להורי התובע, היינו מתן הוראות שכוללות השגחה צמודה לחלוטין, משך כל החופשה כולה, ובכל מקרה, היה מקום להורות כך כדי להסיר חשש שהתובע ינסה לפגוע בעצמו.

לפיכך נקבע, כי איתנים והדסה אחראיות לנזקי התובע באותו האופן, וכי הוא זכאי לפיצוי של 805,000 שקלים, מתוכו יש לנכות תקבולי המוסד לביטוח לאומי, כשלאחר ניכוי, זכאי התובע לפיצוי של 426,000 ש"ח. בנוסף חויבו הנתבעות לשלם שכר טרחת עורך דין בסכום כולל של 100,000 ש"ח, בתוספת הוצאות המשפט של 31,000 ש"ח.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאיעורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.

שיווק באינטרנט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111413 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני אינטרנט03/07/111253 צפיות
בימ"ש השלום בי-ם קבע כי בני זוג, שהפיצו מייל אשר פורסם באתרי אינטרנט שונים, בו הם קוראים להחרמת בר בעיר, מהווה לשון הרע, ודחה את טענת בני הזוג, כי לא הוכנסו לבר בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111232 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליצרכנות13/06/111311 צפיות
מנוי של פרטנר (אורנג') טען, כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, עבורם חויב כל חודש, וזאת למרות שמעולם לא הזמין שירות זה. בית המשפט חייב את החברה ששלחה את המסרונים לשלם לו פיצוי של 3,000 שקלים.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111369 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111231 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלינזיקין27/05/111794 צפיות
בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה וקבע, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172228 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161713 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161747 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161763 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152781 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152051 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152039 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica