חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרנות נאמנות לכל דורש

מאת: גלקרנות נאמנות19/04/2011989 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני זוכר את היום בו גיליתי את עולם קרנות הנאמנות, אותו עולם שלימד אותי עוד בצעירותי כי איני חייב להבין יותר מדי בשוק ההון בכדי לבצע השקעות חכמות. עד ליום בו גיליתי את קרנות הנאמנות הייתי בטוח כי מסחר בבורסה סובב סביב מניות ואגרות חוב עליהם לא ידעתי יותר מדי. כל שידעתי על מניות הוא כי מדובר בנייר ערך אשר מציין כי ברשותי חלק מהבעלות על החברה הנסחרת ובנושא אגרות החוב אפילו לא רציתי להתעניין משום מורכבות המכשירים הללו - הנפקה בפארי, רק המושג הזה הפחיד אותי. וכשגיליתי קרנות נאמנות והבנתי את מהותם, מטרתם ואת השימושים השונים שלהם החלטתי כי אני צריך ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק.

תיק השקעות קבוע וידוע מראש

לאלו מכם שנושא קרנות הנאמנות חדש להם, אתחיל בסקירה קצרה של המכשיר הפיננסי הזה. קרן נאמנות היא למשה תיק השקעות "ציבורי" בו כל אחד יכול לקחת חלק, או יותר נכון להיות שותף בו. מנהלי קרנות הנאמנות הם לרוב בתי השקעות אשר מנפיקות קרנות נאמנות לציבור דרך הבורסה. היופי בקרנות הנאמנות הוא הרכב התיקים שלהם אשר יכול להיות כל הרכב שרק עולה על רוחו של המנפיק עם סייג אחד - הרכב תיק ההשקעות חייב להישמר כבדרך קבע על פי הכתוב בתשקיף הקרן. לפני כל הנפקה של קרן נאמנות מפורסם תשקיף לציבור הרחב אשר מסביר ומפרט את מדיניות ההשקעה של קרן הנאמנות, מספר יחידות ההשתתפות המונפקות, זהות מנהלי הקרן וכן זהות נאמן הקרן. לדוגמא, בית השקעות יכול להחליט כי הוא מעוניין בהנפקת קרן נאמנות אשר כל נכסיה מושקעים בנפט לצורך העניין וכך למעשה יכול כל אדם המעוניין בחשיפה למחיר הנפט לרכוש את קרן הנאמנות מבלי לנהל תיק השקעות מגוון בכוחות עצמו.

להגדיל חשיפה בשקל?

שלא כמו מניות ואגרות חוב, קרנות נאמנות אפשר לרכוש גם בשקל אחד בלבד ואין כל דרישה למינימום יחידות שאפשר לרכוש. מניות ואגרות חוב ניתן לרכוש במינימום של כ-2,000 שקל לביצוע פעולה במהלך יום המסחר הרגיל של הבורסה אך קרנות נאמנות אפשר לרכוש אפילו בשקל אחד. כל קרן נאמנות, או יותר נכון כל יחידת השתתפות של קרן נאמנות מונפקת לציבור במחיר 100 אגורות, דבר המסייע למעקב קל ופשוט אחר שווי קרן הנאמנות. אם מחיר היחידה גבוה משקל, נדע כי שווי נכסי קרן הנאמנות עלה ואילו אם מחיר היחידה ירד מתחת לשקל אחד נדע כי קרן הנאמנות מופסדת.

השאירו את המסחר למקצוענים

הבא נודע בכך, לא כולנו נולדנו להיות וורן באפט ולא לכולנו את הכישורים לגריפת רווחים בבורסה ולניהול תיקי השקעות אך בעזרת קרנות נאמנות נוכל להשקיע באפיקים המתאימים לנו ובנכסים מגוונים רק על ידי בחירה נכונה בקרן נאמנות המשקפת את רצונותינו בצורה הטובה ביותר.

 



תגיות המאמר: השקעות, קרנות נאמנות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גל

מאת: גלבורסת ת"א18/04/111158 צפיות
לפני בכלל שאתם יכולים להחשיב את עצמכם לאנשים הכשירים לבצע פעולות מסחר בבורסה, ראשית עליכם להכיר את עצמכם לעומק ומה הכוונה? ובכן, לא חברים דוגמאות לאשים אשר מצאו את עצמם בהפסדים כספיים כבדים מאוד לאחר ביצוע פעולות כושלות בבורסה הישראלית לאחר שביצעו פעולות מסחר בבורסה בהסתמך על איזו עצה חברית או איזו כתבה בעיתון.

מאת: גלהשקעות16/04/111214 צפיות
רוצים לסחור בבורסה? רוצים להשקיע במניות אחריהן אתם עוקבים מזה זמן רב? אולי אכן הגיע הזמן בו תיתנו לעצמכם את ההזדמנות להיכנס למסחר הבורסאי ולנסות את מזלכם. השנים האחרונות מלאות בסיפורים ודוגמאות של אנשים אשר הצליחו לגרוף תשואות נאות ורווחים לא רעים בכלל בתקופת הגאות הבורסאית של השנים האחרונות.

מאת: גלקרנות נאמנות15/04/111035 צפיות
מניות, אגרות חוב, קרנות שקליות וקרנות נאמנות הם רק חלק מניירות הערך המככבים במהלך המסחר בבורסה ומרכיבים בסופו של דבר את תיק ההשקעות שלכם, של קרנות הפנסיה וקופות הגמל. למרות המשותף לכל אלו, נבדלים ניירות הערך אחד מהשני בתכונות המסחר, מטרת ההשקעה, השלכות מיסוי ותנאי המסחר.

מאמרים נוספים בנושא קרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183224 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות19/07/161610 צפיות
ההיסטוריה של ההשקעה אוהבת לחבוט בקרנות הנאמנות ובמנהליהם. במרבית המקרים בצדק רב. התוצאות והביצועים לא תמיד משיגים את התוצאה הרצויה והתשואות מפגרות אחר מדדי היחס הרלוונטיים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות10/11/152040 צפיות
מאחר וכפי שאתם יודעים החינוך הפיננסי בארץ (מסתבר שגם בעולם הרחב) שואף לאפס – שוב נתקלתי באדם עם בורות פיננסית שלא באשמתו.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות12/11/138393 צפיות
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים – בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128569 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128600 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Tal Zolbergקרנות נאמנות14/02/128522 צפיות
החוק במדינת ישראל מגן עלינו ומחייב את כל המעסיקים במדינה לפתוח לעובדים שלהם קרן נאמנות מיד לאחר שאלו צברו חצי שנה של וותק במקום עבודתם. קרנות נאמנות, או קרנות פנסיה, היו עד לפני כמה שנים מנוהלות דרך הבנקים, כמעט באופן גורף. לפני מספר שנים יצא תיקון בחוק שמאפשר לכל המעסיקים להוציא את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה אל מחוץ לבנקים ובכך נפתחה תחרות רחבה יותר שמאפשרת ללקוחות להרוויח הרבה יותר מהחיסכון שהם צוברים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica