חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדד תשומות הבניה

מאת: ילדונתנדל"ן23/05/20113676 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדד תשומות הבניה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היא מקום שבו מפורסמות מידי תקופה סטטיסטיקות לגבי נושאים חשובים והכרחיים לגבי אורח החיים של התושבים במדינה. באמצעות הלשכה מתבצע גם סקר מאד משמעותי וחשוב: מדד תשומות הבניה. מדד זה למעשה נותן שיקוף מלא של העלות הכוללת של בניית דירה חדשה ומכאן שמו: מדד תשומות הבניה.


השיקוף הזה לא כולל רק את הקמת המבנה עצמו, אלא את כל המשתנים האחרים שישנם בבניית הדירה החדשה עצמה. בין המרכיבים ניתן למצוא עלות חומרים כגון: מלט וכו'. כמו כן, מחושבות עלויות של שכר העבודה שמשולם לאלו שעמלו על הקמת המבנה.

מדד תשומות הבניה ושינויים מידי חודש

יש לקחת בחשבון במדד תשומות הבניה כי הוא נתון לשינויים תכופים ולכן מבצעת הלשכה סקרים על כך מידי חודש. הדבר נעשה על מנת לשמור על אמינות התוצאות ועל המודעות בקרב הציבור ומי שאחראי על הבניה, על המדד הנורמטיבי הנהוג בבניית דירה חדשה. יש לקחת בחשבון כי מעת לעת ועל פי משתנים שונים, עשויים המחירים לקפוץ או לרדת באחוזים משמעותיים בתחומים השונים שמרכיבים את מדד תשומת הבניה.


אחד המרכיבים המרכזיים שעשויים להשפיע על ממד תשומות הבניה הוא עלייה בשכר העבודה של הקבלנים ושל העובדים שמשפיע באופן ישיר עליו. אם למשל ישנה התייקרות בעלות של העסקת עובדים זרים, אזי זה משפיע ישירות על מדד תשומות הבניה. מטבע הדברים, לא רק עלייה בשכר של העובדים, אלא גם עלייה בחומרי ייצור וגלם עשויה להשפיע על כך. גם שינויים של מחירי מוצרי בניה שמיובאים לארץ מחו"ל משפיעים באופן ישיר על מדד תשומות הבניה.

חומרים שיש הכרח ושימוש בהם לבניית דירה כמו פלדה, מלט וכו'. פעמים רבות עליה במדד תשומות הבניה גוררת אחריה באופן ישיר, עליה במחירי הדירות.
באופן כללי, מומלץ כי כל רוכש של דירה שרוצה להגן על עצמו, יחתום חוזה  אל מול הקבלן שבונה עבורו את הדירה על סעיף שמורה לקבלן להחזיר לרוכש הדירה כספים בכל שינוי שמתרחש במדד ובו רוכש הדירה שילם יותר מלכתחילה. כך רוכש הדירה יכול לצאת ברווח גדול הרבה יותר אל מול ההוצאות הגבוהות ששילם לקבלן.

מדד תשומת הבניה ורכישת דירה

בבואכם לרכוש דירה, מומלץ להעלות את נושא מדד תשומות הבניה. קחו בחשבון כי אם אתם רוכשים דירה ולא מעלים זאת ביוזמתכם, ישנו סיכוי כי במשרד המכירות לא יעלו את זה עבורכם. האינטרס של הקבלן הוא בסופו של דבר להרוויח עבור בניית הדירה. רצוי לשמור גם על הזכויות שלכם ולהתייעץ גם עם חברים שרכשו דירות לאחרונה ואתם מכירים ולהיעזר בהם.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194051 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196917 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151412 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151771 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141816 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141369 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222696 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202515 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183249 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183223 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183252 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182592 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182257 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica