חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול זוגי – גם כמוצא האחרון

מאת: כרמי אומרונישואין25/05/2011996 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוגות רבים נרתעים למשמע צמד המילים טיפול זוגי, מתוך חשש לשתף אנשים זרים בחייהם הפרטיים. חלקם נמנעים מלהסתייע בתהליכי טיפול זוגי מאחר והם אינם מאמינים בהליך עצמו וחלקם אף סבורים כי המשברים בחיי הזוגיות שלהם כבר עברו את נקודת האל חזור וכי אין דרך לשקם את מערכת היחסים. אלא, שבפועל הליך טיפול זוגי עתיד לסייע ולשפר את הקשר הזוגי גם לאלו שסוברים כי כבר אין מוצא ממערבולת הפולמוסים והוויכוחים שאוחזים כרגע בחיי הזוגיות שלהם.

מהו בעצם טיפול זוגי?

טיפול זוגי הוא טיפול פסיכותרפי הפועל בדומה לטיפול פסיכולוגי ומאפשר למטופלים לפרוק את שעל ליבם, לשתף זה את זה בקשיים שלהם, בפחדים וברצונות. במהלך הטיפול בני הזוג זוכים לשמוע ולהשמיע את המצוקות שאוחזות אותם ואף להצליב בניהם את תקוותיהם ממערכת היחסים הזוגית שלהם. טיפול זוגי כזה שמאפשר לזוגות לבטא את רגשותיהם בצורה מכובדת, בעזרת סיועו של מטפל זוגי או מטפלת זוגית, יניב בסוף התהליך הרגלים חדשים על פיהם ינהגו בני הזוג בעתיד. כלומר, לאחר טיפול זוגי, בני הזוג ירכשו כלים באמצעותם יוכלו להביע את עצמם ולהבין אחד את השני בצורה מתורבתת, ואז הם ישתמשו בכלים שלמדו בכדי להתנהל במצבים עתידיים בהמשך מערכת היחסים שלהם. כמו כן, לאחר טיפול זוגי בני הזוג מבינים איש את רעהו בצורה טובה יותר ומסגלים לעצמם אורח חיים המבוסס על שיתוף, הקרבה ופשרה.

מהם התנאים להצלחת טיפול זוגי?

בעוד שטיפול זוגי מסייע לרבבות בני זוג שפונים לקבלת הטיפול, ישנם מאות מקרים שלא צולחים ונכשלים עוד בתחילתו של התהליך. מקרי טיפול זוגי כושלים אלו, נובעים בדרך כלל ממקרים של טיפול זוגי בהם אחד מבני הזוג לא האמין בתהליך או לא רצה להיות חלק מהטיפול הזוגי. דהיינו, כאשר אחד מבני הזוג לא בוטח בתהליך או מגיע לטיפול הזוגי מתוך הכרח ולא מתוך רצון אמיתי לשיפור מערכת היחסים, הסיכויים להצלחתו של הטיפול הזוגי שואפים לאפס. מכאן אנו מבינים שעיקר הצלחתו של טיפול זוגי תלויה במוטיבציה המשותפת של שני בני הזוג ובאמון הקולקטיבי של שני הצדדים בתהליך. מלבד תנאי הכרחי ומתקבל על הדעת זה, כמעט וכל משבר זוגי ניתן לפתור באמצעות רצון משותף של שני בני הזוג, אמון בתהליך והשקעה בטיפול הזוגי. החל מויכוחים הנובעים בעקבות בעיות תקשורתיות בין בני הזוג או מאבקי שליטה וכלה במשברים שמקורם בבגידה או חוסר אמון.

טיפול זוגי – סיכום

לסיכום, טיפול זוגי הינו תהליך יעיל שמסייע לזוגות במצבי משבר לשפר ולשקם את חיי הזוגיות שלהם. לזוגות במרכז הארץ, ייעוץ זוגי במרכז יכול לסייע גם במקרים מורכבים בהם נראה כי אין מוצא ולאחות את הקרעים שנוצרו עם הזמן. זאת מאחר והליך טיפול זוגי מזהה את הבעיות הזוגיות, יורד לשורשם, ופועל למען שיקום הקשר הזוגי. יתר על כן, טיפול זוגי בעזרת הכוונה של מטפל מקצועי, מאפשר לבני הזוג לפתח שיח תקשורתי בריא ולבטא את המצוקות, הקשיים והתקוות שלהם. כתוצאה מכך הם זוכים לרכוש כלים אשר באמצעותם יוכלו להתנהל מתוך הבנה הדדית ומאמצים משותפים גם בעתיד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות.

מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104

מכון פתרונות נותן שירותי יעוץ פרטני לקשיים התנהגותיים ורגשיים, תוך מיקוד בבניית המטרות האישיות וקידומן. המכון עוזר לזוגות בבניית התקשורת והקשר הזוגי ושירותי גישור זוגי. בנוסף מתמחה בהפרעות אכילה, התנהגות כפייתית והפרעות קשב וריכוז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כרמי אומרו

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204677 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201170 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205473 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201462 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: כרמי אומרולימודי תעודה ומקצוע27/02/131330 צפיות
בעולם שבו מחצית האנשים מוצאים עצמם "תקועים" בעיסוקים שונים שלא מביאים להם נחת, סיפוק או הנאה כלשהיא, לא פלא שלימודי התעודה וההסמכה רק הולכים וצוברים תאוצה. לימודי תעודה מעניקים לתלמידים לימודי מקצוע כלשהוא, בפרק זמן קצר ובעלות נמוכה יחסית מלימודי האקדמיה השונים. ומה בעניין האיכות אתם תוהים? רבים טוענים שדווקא לימודי התעודה מייצרים את בעלי המקצוע המוכשרים והמקצועיים ביותר. הצלחנו לסקרן אתכם? אם כן, המשיכו לקרוא את הכתבה, ותכירו את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר כיום.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201596 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182077 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172028 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152389 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152395 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152053 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141901 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica