חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ זוגי עוזר לתחושת ביטחון עצמית

מאת: כרמי אומרונישואין16/07/2011922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לעיתים ייעוץ זוגי יפגוש מחסומים אישיים. אחד מהם, שנפוץ למדי הוא תחושת חוסר ביטחון עצמית. במצבים כאלה אותו אדם מתקשה להביא את עצמו לתוך הקשר הזוגי. למעשה רוב הזמן יציג סוג של מסכה חסרת ביטחון מול בן הזוג. המסכה הזאת עלולה ללבוש פנים רבות. בהם כעס והתפרצות, חיוך מזויף, מבוכה אישית.

חוסר ביטחון מתבסס על תחושה אישית החווה את האני הפנימי כפגום, משהו לא בסדר בי. משפטים כמו את אדם רע, את אגואיסטית עלולים להביא את האדם להתכחש לצרכים של עצמו ולהוביל אותו להתנהגות המרצה את הסביבה. האדם נזקק לסביבה וצריך שיקבלו ויאהבו אותו. נוצרת כאן התנהגות מרצה של אדם חסר עמוד שדרה. ייעוץ זוגי יזהה את הדרכים בהם מונצח חוסר הביטחון האישי אם זה בהתנהלות האישית, או בעקבות חוסר סבלנות או תמיכה מתאימה של בן הזוגבקושי האישי.

לדוגמה: אותה אישה העומדת מול המראה לבושה יפה לטעמה עם שמלה קצרה. לא בטוחה אם היא נראית טוב ולכן הולכת לשאול את בעלה לדעתו. את נראית זנותית בשמלה הזאת אומר לה הבעל. באותו הרגע המעט בטחון שהיה לה מתפוגג. הוא כל הזמן מוריד אותי היא תטען כנגדו.

ייעוץ זוגי ושחרור הריקוד השלילי

זוגיות מומשלת לריקוד בו בני הזוג באופן הפעולה והתנועה שלהם יוצרים מעין ריקוד משותף. אדם חסר ביטחון ומהססעלול להצית את חוש הביקורתיות אצל בן הזוג האחר. ולמעשה חוסר הביטחון עלול להזמין עקיצות, תלונות והערות פוגעות. האדם חסר הביטחון משדר את התחושה שמשהו לא בסדר בי. הוא ידגיש את המבוכה שלו ויאפשר לבן הזוג להביע דעות שליליות כלפיו. כתוצאה מונצח חוסר הביטחון אצלו.

אצל בן הזוג האחר, ההיתקלות עם חוסר הביטחון עם הזמן הופכת למעמסה עבורו והתגובות שלו עלולות להפוך לפוגעות. התגובות שלויכולות להגיעמתוך חוסר הסבלנות, הרצון שלו להוציא את בן הזוג מחוסר הביטחון, או לעיתים אפילו איזה רווח נסתר של להוריד את אשתו ולהתחזקעל חשבון חולשתה.יועץ זוגי יברר במהלך ייעוץ זוגי את המניעים הגלויים והנסתרים אשר מקבעים ומלבים את חוסר הביטחון האישי של אחד מהם.

ייעוץ זוגי מקרב ומחזק את תחושת הביטחון האישית

ייעוץ זוגי יביא את כל אחד מהצדדים לרמת מודעות אישית גבוהה יותר. זה שסוחב עימו את חוסר הביטחון יצטרך להכיר בחושה שלו ולהתמודד איתה. לרוב במצבים כאלה ישנם חוסר התמודדות ופסיביות. הרצון הוא שבן הזוג האחר יבין את חוסר הביטחון האישי. ימנע מלפגוע באמצעות הערות פוגעות , מעליבות ועוקצניות. למעשה האדם חסר הביטחון ירצה כי בן הזוגיעזור לו, יבין אותו, ולא יכביד עליו. התפיסה האישית כאן אני לא יכול להתמודד עם הבעיה שלי ולכן אני צריך את בן הזוג כדי שיפתור את הבעיה עבורי, או לפחות לא יחמיר אותה. ייעוץ זוגי בא להוציא את האדם מהקיבעון המחשבתי שלו. לעודד אותו לקחת אחריות אישית למצבו ולצאת מתוך חוסר הביטחון האישי.

ייעוץ זוגי יוצר שותפות בהתמודדות

לקחת את בני הזוג ולהפוך אותם לשותפים לבעיה, זאת המהות של ייעוץ זוגי. ייעוץ זוגי לוקח את בני הזוג ממקום של יריבות, של פגיעות הדדיות למקום של שותפות ורצון לעזור זה לזו. פעולת העזרה מתחילה במניעת נזקים. הימנעות מפעולות שליליות. לשתוק כשהערה עוקצנית עומדת להשתחרר מהפה. לצאת מעמדה פסיבית האומרת אני חסר ביטחון ואין מה לעשות עם זה. ייעוץ זוגי ידגיש את הצורך לנטרל את הפעולות הפוגעות או לפחות להפחיתן באופן משמעותי. ייעוץ זוגי ידגיש את השותפות לבעיה. יראה לבני הזוג כי חוסר הביטחון האישי למעשה פוגע ומוריד את שניהם וכי יש להם מטרה משותפת להתחזק ביחד. האינטרס המשותף של שניהם לצאת מהמקום השלילי אליו נקלעו.

השותפות מתחילה במקום בו הפניה לבן הזוג חסר הביטחון נעשית בצורה חדשה ומפתיעה. "איך אני יכול לעזור לך להרגיש יותר טוב?" שאלה זו הינה שאלת מפתח. ייעוץ זוגי מביא את בני הזוג באמצעות שאלה זו לעמדה בה ישנה הצהרה. אני רוצה לעזור לך ואיך אני יכול לעשות זאת עבורך. איזו עזרה את מבקשת מימני. אדם חסר ביטחון המבקש עזרה, למעשה מביא את עצמו לעמדה פעילה בה הוא מביע את רצונו ליצור שינוי אצלו. הבקשה לעזרה והמוכנות לתת אותה מבן הזוג, מביאה אותם להתנהלות זוגית טובה יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות.

מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104

מכון פתרונות נותן שירותי יעוץ פרטני לקשיים התנהגותיים ורגשיים, תוך מיקוד בבניית המטרות האישיות וקידומן. המכון עוזר לזוגות בבניית התקשורת והקשר הזוגי ושירותי גישור זוגי. בנוסף מתמחה בהפרעות אכילה, התנהגות כפייתית והפרעות קשב וריכוז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כרמי אומרו

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204690 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201458 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201174 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201491 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205488 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: כרמי אומרולימודי תעודה ומקצוע27/02/131331 צפיות
בעולם שבו מחצית האנשים מוצאים עצמם "תקועים" בעיסוקים שונים שלא מביאים להם נחת, סיפוק או הנאה כלשהיא, לא פלא שלימודי התעודה וההסמכה רק הולכים וצוברים תאוצה. לימודי תעודה מעניקים לתלמידים לימודי מקצוע כלשהוא, בפרק זמן קצר ובעלות נמוכה יחסית מלימודי האקדמיה השונים. ומה בעניין האיכות אתם תוהים? רבים טוענים שדווקא לימודי התעודה מייצרים את בעלי המקצוע המוכשרים והמקצועיים ביותר. הצלחנו לסקרן אתכם? אם כן, המשיכו לקרוא את הכתבה, ותכירו את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר כיום.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201601 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182082 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172035 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152393 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152401 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152056 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141908 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica