חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימון כלכלי לכלכלת המשפחה

אימוןכלכלי לכלכלת המשפחה הוא אימון שמטרתו להגיע לשליטה במצב הכלכלי שלנו.כלכלת המשפחה הוא תחום שמדיר שינה מהרבה מאוד אנשים ובעלי משפחות בארץ. פעם המשוואה היתה פשוטה ההוצאה צריכה להיות נמוכה או שווה להכנסה, והאנשים חיו ממה שיש. היום זה הרבה יותר מורכב: הצורך להרוויח מספיק מצד אחד, והדרישות של החיים המודרניים, של הילדים ושל עצם הקיום הפכו את המשוואה הפשוטה של הוצאות והכנסות להרבה יותר מסובכת. אם נוסיף לכך את ההלוואות שהבנקים לפעמים נותנים, את האשראי, ואת המשכנתא, נבין בקלות מדוע כלכלת המשפחה הפכה להתמודדות ולנטל על רבים. זה המקום שבו נכנס אימון כלכלי לכלכלת המשפחה – לעשות סדר בבלגן, ולהגיע להתנהלות אישית נכונה מבחינה כלכלית.

אימון כלכלי למשפחה – למי הוא מיועד ?

אימון כלכלי למשפחה מיועד ליחיד, לזוג, למשפחה ולכל מי שמתנהל באופן עצמאי מבחינה כלכלית, ומתקשה לגמור את החודש, או לספק לעצמו את מה שנדרש. הכוונה היא לאנשים שמרגישים שההתנהלות הכלכלית אינה מיטבית וקיימת תחושה שהכסף מנהל אותנו ולא להיפך. תופעה זו יכולה לקרות במגוון מצבים כגון: כאשר מרוויחים סביר אך לא מבינים לאן הולך הכסף או שכן מבינים אך לא מצליחים להסתדר עם התקציב הקיים, מצב נוסף הוא כאשר ההכנסה היא מאוד נמוכה, לא מצליחים להתנהל איתה וגם לא מצליחים להגדיל אותה וסיטואציה נוספת היא כאשר האנשים הם עצמאים וההכנסה אינה קבועה, והעליות והירידות יוצרות בלבול שמאוד מקשה על הניהול השוטף של התקציב. לסיכום אימון כלכלי מיועד לכל מי שמעוניין להיות מרוצה מההתנהלות הכלכלית במשק ביתו ורוצה להפסיק להיות מוטרד ממצב החשבון כל חודש.

אימון כלכלי – איך הוא מתנהל ?

אימון כלכלי כולל גם תהליך של אימון אישי, גם אלמנטים של התנהלות כלכלית וגם כלים של ניהול תקציב. אימון כלכלי מתחיל בדומה לאימון רגיל בהגדרת מטרה מדויקת בתחום הכלכלי על ידי המתאמן. בשלב הבא נעשית בדיקה מעמיקה של המצב הקיים.כדי להתקדם לקראת מטרה חייבים קודם לדעת איפה בדיוק נמצאים כעת. ניטור המצב הנוכחי מאפשר בנוסף להבנה של איפה אני נמצא ומה הדרך שצריך לעבור, גם לראות חלק מהגורמים לקשיים שיצרו את המצב. המשך תהליך אימון כלכלי כולל איתור והתמודדות עם הגורמים הפנימיים והחיצוניים שמקשים עלינו לצאת מהמצב ומפריעים לנו להתקדם. גורמים אלו כוללים גם ידע בהתנהלות כספית, גם דרכי ניהול של התקציב וגם תפיסות ודפוסים מעכבים בנושא כסף. בשלב הבא יוצרים תוכנית מסודרת לפתרון הקושי הכלכלי. התוכנית נעשיתעל ידי המתאמן יחד עם המאמן, לפי הבחירות והערכים הייחודיים של המתאמן. התוכנית מבוצעת על ידי המתאמן בשלבים ובהדרגה, לפי צרכי המתאמן תוך ליווי ותמיכה של המאמן. בסופו של התהליך המתאמן יכול לצאת מעבדות לחרות כלכלית, וגם יש לו כלים להמשך התנהלות עתידית מוצלחת. כל זאת ועוד, בעזרת אימון כלכלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות.

מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104

מכון פתרונות נותן שירותי יעוץ פרטני לקשיים התנהגותיים ורגשיים, תוך מיקוד בבניית המטרות האישיות וקידומן. המכון עוזר לזוגות בבניית התקשורת והקשר הזוגי ושירותי גישור זוגי. בנוסף מתמחה בהפרעות אכילה, התנהגות כפייתית והפרעות קשב וריכוז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כרמי אומרו

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204702 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201463 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201177 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201494 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205500 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201468 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: כרמי אומרולימודי תעודה ומקצוע27/02/131334 צפיות
בעולם שבו מחצית האנשים מוצאים עצמם "תקועים" בעיסוקים שונים שלא מביאים להם נחת, סיפוק או הנאה כלשהיא, לא פלא שלימודי התעודה וההסמכה רק הולכים וצוברים תאוצה. לימודי תעודה מעניקים לתלמידים לימודי מקצוע כלשהוא, בפרק זמן קצר ובעלות נמוכה יחסית מלימודי האקדמיה השונים. ומה בעניין האיכות אתם תוהים? רבים טוענים שדווקא לימודי התעודה מייצרים את בעלי המקצוע המוכשרים והמקצועיים ביותר. הצלחנו לסקרן אתכם? אם כן, המשיכו לקרוא את הכתבה, ותכירו את אחד מתחומי הלימוד הפופולאריים ביותר כיום.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205568 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196120 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194058 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173159 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173142 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162656 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162387 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica