חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על ביטוח חובה לאופנועים בישראל

מאת: neri bennunביטוח אופנועים02/10/20119728 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
יש דברים שכל אופנוען יודע

כל מי שמתחיל ללמוד רכיבה על אופנוע חושש. לא משנה כמה אתה אוהב אופנועים וכמה אתה רוצה להיות כבר שם עם הרישיון ביד, כולם עוברים תהליך שבו הם מתוודעים לאופנוע והאופנוע מכיר אותם. כל מי שמתחיל ללמוד לרכוב על אופנוע מתעמת עם המציאות העגומה, לפיה אין רוכב אופנוע שלא נופל או נפצע (או כמעט בכלל אין). כל מי שלומד לרכב על אופנוע מבין מהר מאוד, כי עליו לכבד את האופנוע וכי למרות שישנם אופנועים סלחניים יותר או פחות לטעויות – באופנוע בד"כ אין הזדמנות שנייה.

כך למשל, אופנוענים רבים לומדים לנסוע בין פסי מעבר החצייה – אשר עלולים להיות מאוד חלקים, במיוחד ברגע שיש עליהם נוזל כמו מים וכו'. אופנוען צריך ללמוד לסמוך על האופנוע שלו, והוא צריך לטפל באופנוע שלו כדי שהאופנוע יהיה ראוי לאמון. לרכוב על אופנוע כשאינך יודע בדיוק מה מצבו המכאני של האופנוע, אתה לא יכול להרגיש מספיק בטוח שהאופנוע יישא אותך בביטחון. אחד הדברים שכל אופנוען יודע הוא שצריך אמון מיוחד באופנוע כדי לרכוב עליו - ביטוח חובה לאופנועים והכיסויים שהוא מעניק מסייעים לא מעט לתחושת האמון.

כידוע, ביטוח חובה לאופנועים כמו ביטוח חובה לכלי רכב אחרים, מכסה נזקי גוף שעלולים להיגרם לרוכב האופנוע או אחרים במקרה של תאונת דרכים. כשחושבים על זה, אין כמעט מצב בו יש תאונה עם אופנוע ואין בו נזק גוף כלשהו. משמעות הדבר היא כי הנזקים בתאונה עם אופנוע יהיו יקרים.

אז למה זה כל כך יקר?

מבלי להלאות בפרטים הרי שאופנועים הם פגיעים יותר מכלי רכב אחרים הנמצאים בכביש. כאמור, כמעט בכל מצב של תאונה בין אופנוע לכלי רכב אחר – או אפילו תאונה "עצמית", בה אופנוען מאבד שליטה על האופנוע ונפגע – יהיו לכך השלכות שיבואו לידי ביטוי בנזקי גוף. הממונה על הביטוח בדק את העלות של הפיצויים שניתנים על ידי ביטוח חובה לאופנועים, וראה שהסכום קטן מההכנסות. לממונה על הביטוח יש סמכות לקבוע עד 8% מימון הדדי בין ביטוח חובה לאופנוע וביטוח חובה לרכבים רגילים.

למרות זאת, הממונה על הביטוח לא מעלה את המימון לרמה הזאת, ומסתפק ברמה של 4%. במצב זה, מי שצריכים לשלם את ההפרש הם רוכבי האופנועים, אשר משלמים עבור ביטוח חובה לאופנועים.

מה אפשר לעשות?

בעקבות המחאה שהיתה לפני כמה זמן של רוכבי אופנוע, ישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח חובה לאופנועים בתעריף מוזל. את ההוזלה מספקים באמצעות העלאת ההשתתפות העצמית מסכום אפסי לסכום גבוה שיכול להגיע עד לכדי 11,000 ₪. כל אחד עושה את השיקול בעד עצמו, אולם לפעמים, כדאי להישאר עם פוליסת ביטוח חובה לאופנועים, שהיא מעט יקרה יותר ולהבטיח שבמקרה הצורך תוכלו לעמוד בעלות הטיפולים הרפואיים. יתרה מכך, מי שמעוניין לרכוש ביטוח צד ג' או מקיף לאופנוע שלו – יוכל ליהנות מתעריפים זולים יותר אם ירכוש את ביטוח החובה דרך אותה חברה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת neri bennun

מאת: neri bennunבניית אתרים04/10/125716 צפיות
אחת השפות הנפוצות והשמישות ביותר כיום היא שפת html שפירושה הוא Hyper Text Markup Language, כלומר השפה שבה נכתבים דפי האינטרנט ברובם. לימוד html מאפשר לכם ללמוד לכתוב בשפה שניתן לכתוב בה כמעט בכל כלי או פלטפורמה טקסטואלית ואפילו בכלים גרפיים.

מאת: neri bennunלימודי תעודה ומקצוע04/10/126004 צפיות
BI הם ראשי תיבות של "בינה עסקית", או באנגלית - Business Intelligence. מה פירוש הדבר? מה עומד מאחורי השם המפוצץ הזה?

מאת: neri bennunסרטן04/10/122776 צפיות
אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר כיום בעולם כולו הוא סרטן הערמונית. למרות שכיחותו, הגורמים אליו אינם ברורים.

מאת: neri bennunמיניות ובריאות מינית04/10/121272 צפיות
האיידס היא מחלה חדשה יחסית והיא התגלתה בשנות השמונים של המאה העשרים. . כיום ידוע כי המחלה איננה מחלת מין כלל, אלא שהיא עוברת באמצעות הדם

מאת: neri bennunרפואה משלימה03/10/122756 צפיות
הרפואה המשלימה תופסת תאוצה בשנים האחרונות וגם מוסדות רפואיים מערביים פתחו שעריהם לשיטות רפואה משלימה. ההתרחקות משימוש באמצעים טבעיים כמקור לשיפור הבריאות הביא את הרפואה המודרנית לשימוש בכימיקאלים הנמצאים בבסיס התרופות המערביות המודרניות.

מאת: neri bennunסרטן03/10/122806 צפיות
סרטן מאופיין כמחלה שבא התאים בגוף אינם מתחלקים באופן שווה ובאופן שאינו נשלט. אסופת התאים יוצרת גידול ממאיר באותו המקום או שהם מתקדמים למקומות שונים בגוף. לתופעה זו קוראים גם גרורות של הסרטן.

מאת: neri bennunשוק ההון01/07/121249 צפיות
כל אדם אשר עיניו בראשו יודע כי יגיע לגיל בו לא יוכל להמשיך לעבוד. אך על מנת שיוכל להזדקן בכבוד מתעורר הצורך בניהול מקצועי של כספים על מנת שיהיה ניתן להמשיך ולחיות בצורה מכובדת גם לאחר גיל הפנסיה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח אופנועים

מאת: ניצן הראלביטוח אופנועים20/10/132121 צפיות
כיום, כאשר עלויות אחזקת רכב מרקיעות שחקים, ושכבישי ישראל עמוסים לעייפה, רבים בוחרים באופציה הדו גלגלית. אלא שרכישת אופנוע כוללת בתוכה גם סיכונים מסוימים, עליהם יש לתת את הדעת. סיכונים אלה מגולמים בפוליסות השונות של ביטוח אופנוע. כיצד זה משפיע על המחיר שלהן?

מאת: דר גילביטוח אופנועים31/03/128278 צפיות
נהגתם במכונית או דו גלגלי ללא ביטוח וקרה לכם משהו, אתם בצרה אמיתית. אם זה נגמר בפגיעה ברכוש זו צרה אחת אבל אם נפגעתם בשעה שנהגתם בלי ביטוח חובה ואתם האשמים, אתם תתבעו בעבור ההוצאות הכספיות יהיו כתוצאה

מאת: neri bennunביטוח אופנועים11/03/128665 צפיות
הביטוח החשוב ביותר לאופנוע הוא ביטוח חובה. כמו בכל רכב ממונע ביטוח אופנוע חובה מגן על הנהג ועל הנפגעים על ידו בפגיעות גוף כתוצאה מתאונה שאותה גרם. ביטוחים נוספים הם: ביטוח צד ג' לפגיעה ברכוש, וביטוח מקיף שכמו ברכב אחר מכסה מפני גניבות ופגיעה אחרת באופנוע.

מאת: neri bennunביטוח אופנועים20/12/118681 צפיות
כשאנו באים לבחור ביטוח אופנועים, עבור האופנוע שלנו, עלינו לזכור שלפנינו משימה חשובה ביותר. ביטוח אופנועים חשוב, לא רק בשל העובדה שהוא מחויב על ידי החוק, אלא גם בגלל סיבות אחרות חשובות לא פחות.

מאת: רועי בן עמיביטוח אופנועים06/09/118904 צפיות
עשרה טיפים כיצד לנהוג בצורה בטוחה יותר על הקטנועים או האופנועים שלכם.

מאת: neri bennunביטוח אופנועים21/04/118585 צפיות
כל מי שאי פעם רכב על אופנוע או על קטנוע יודע עד כמה הביטוח חשוב. כמו המעיל והכפפות בחורף או הקסדה בכל יום מימות השנה, ביטוח אופנוע הוא הדרך היחידה להבטיח שבמקרה של פגיעה, חס וחלילה, יזכה רוכב האופנוע לטיפול רפואי גם אם יכולתו הכלכלית אינה מאפשרת זאת.

מאת: ביטוחביטוח אופנועים10/10/108484 צפיות
ישנם שלושה ביטוחים מרכזיים עבור מתחום ביטוח אופנועים המעניקים כיסויים שונים, והם: ביטוח אופנוע חובה, ביטוח אופנוע צד ג ופוליסת ביטוח אופנוע מקיף. ביטוח חובה מעניק כיסוי במקרה שנגרם נזק פיסי לרוכב האופנוע, לנהגים אחרים בכביש והולכי רגל. לעיתים ביטוח זה אף מעניק כיסוי במקרה שנגרם נזק נפשי בלבד לעדי ראייה של תאונה וכדומה. בשל חשיבותו הגדולה של ביטוח חובה לאופנוע, המדינה מחייבת לפי חוק את כל בעלי האופנועים בארץ לרכוש פוליסה זו, ולמעשה לא ניתן לחדש רישיון נהיגה ללא תעודת ביטוח חובה בתוקף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica