חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משחק ודרמה כאמצעי לטיפול רגשי לילדים

מאת: רונן רןהפרעות קשב וריכוז07/10/20111422 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול רגשי לילדים (וגם למבוגרים) הוא כיום דבר נפוץ ומקובל מאוד, אותו עובר אחוז בלתי מבוטל מהילדים. אינספור ילדים מתגלים כסובלים מבעיות רגשיות ונפשיות כאלו ואחרות, כמו גם ליקויי למידה שונים דוגמת הפרעות קשב וריכוז וכד'.

בין אם מדובר בבעיות רגשיות ונפשיות, ובין אם מדובר בליקויי למידה שונים כאלו ואחרים, בכל מקרה ברור כי בעולם של ימינו קיימות שיטות טיפול רבות ושונות להתמודדות עם הבעיות הללו. כך, יכול כל ילד (הלוויית והדרכת הוריו כמובן) לנסות שיטות שונות של טיפול רגשי לילדים ו/או טיפולים שונים לליקויי למידה, עד שימצא את השיטה המתאימה לו ביותר.

כך, ניתן כאמור למצוא שיטות רבות, שונות ובחלקן משונות לטיפול רגשי בילדים. ישנו טיפול פסיכולוגי "קלאסי", טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפול בקבוצה, טיפול ביצירה ועוד. אחת משיטות הטיפול המעניינות והמסקרנות ביותר בתחום זה היא טיפול באמצעות משחק ודרמה. במילים אחרות      - טיפול רגשי לילדים באמצעות פסיכודרמה.

אז מהו בעצם טיפול רגשי לילדים באמצעות דרמה ומשחק? ובכן, גם כאן קיימים מטפלים רבים ושונים העוסקים בתחום זה, ולכן כנראה שקיימות כמה וכמה שיטות שונות ונבדלות, אך באופן כללי הרעיון הוא להשתמש במשחק ובדראמה (דוגמת זו המוכרת מהצגות תיאטרון, למשל...) על מנת להביא את הילד למצב בו הוא מביע ונפתח – מספר על רגשותיו ועל מה שמתרחש בנפשו.

כל מי שעובד עם ילדים (וגם מי שמגדל ילדים) יודע כי אחת הבעיות המאתגרות ביותר בכל הנוגע לילדים היא הצורך "להוציא" מהם מידע, בזמן שהם מעדיפים לשמור אותו לעצמם. לא פשוט בכלל להוציא מכל ילד מה הוא מרגיש, למה הוא מרגיש ככה וכד'. ילדים בדרך כלל לא ממש אוהבים לדבר על זה. הדבר נכון פי כמה וכמה כאשר מדובר בילדים בעלי בעיות רגשיות שונות, בין אם מקורן בבעיות חברתיות, משפחתיות, אישיות וכד'.

לכן, טיפול רגשי באמצעות דרמה ומשחק מהווה כלי יעיל ומתוחכם "להוציא" מידע חשוב מהילד – לגרום לו לשתף פעולה ולספר את אשר על ליבו, על מנת שיוכלו לעזור לו ולהנחות אותו אל עבר מצב שליו ורגוע יותר.

כמובן שכל זה יכול לבלבל – כאשר אנחנו מנסים לטפל בילד באמצעות משחק ודרמה, מטבע הדברים כמעט כל מה שהוא אומר אינו בדיוק מציאותי, שכן הוא משחק ומציג, ולא מדבר בשם עצמו. לכן, חשוב שאת הטיפול הזה יערוך בעל מקצוע כלשהו – מטפל או מטפלת בעלי ניסיון ראב בתחום הטיפול בילדים, כמו גם רקע בעולם הדרמה והמשחק. כאשר עושים זאת כמו שצריך, טיפול רגשי לילדים באמצעות משחק ודרמה יכול להיות אפקטיבי ומועיל ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן רן

מאת: רונן רןצרכנות15/10/11971 צפיות
טיסה נתפסת כסוג של יציאה השגרה. יש מי שעבורם הטיסה עצמה היא מתנה. יש סיבות שונות שבגללן אנשים טסים. כל טיסה היא סיפור. טיסות נתפסות כנסיעה רחוקה אשר נהוג לשוב ממנה עם מתנות.

מאת: רונן רןקניות 07/10/11878 צפיות
פעמים רבות בחיים של כולנו, אנחנו נתקלים בסיטואציה בה אנו מרגישים צורך להעניק מתנה לאדם כזה או אחר, או לקבוצה גדולה של אנשים. בין אם מדובר במתנות ליום הולדת, מתנה להורים לכבוד יום הנישואין, מזכרות לאירועים או מתנות לחג לעובדים בחברה שלנו – תמיד אנחנו רוצים להיות מקוריים – להביא מתנה מרגשת ומקורית, אשר לא תעלה לנו יותר מדי

מאת: רונן רןאינטרנט - כללי13/04/11984 צפיות
קניית דומיין חדש עבור אתר אינטרנט בהקמה היא יותר מאשר הליך פרוצדוראלי פשוט – מדובר בשם הכתובת של האתר, אשר בפעמים רבות הופכת להיות גם חלק מהמוניטין שלו, מהאופן בו הוא נתפס ומזוהה על ידי קהל הגולשים הרחב.

מאת: רונן רןאחסון אתרים25/03/111220 צפיות
הקמת אתר אינטרנט חדש היא פעולה אשר מתבצעת בעולם אלפי פעמים מדי יום. אתר אינטרנט כיום הוא בגדר סטנדרט עבור כל בית עסק, חברה, גוף ציבורי כזה או אחר ומוסדות שונים, כאשר גם מלבד לאלו ניתן למצוא אנשים פרטיים אשר מקימים אתרי אינטרנט השכם וערב למטרות שונות ומגוונות.

מאת: רונן רןצילום08/03/111272 צפיות
צילום הוא תחום רחב ועשיר מאוד במידע, וביישומים טכנולוגיים שונים. בעוד תחום הצילום עבר סוג של מהפיכה בשנים האחרונות אשר ניתן לכנותה "המהפכה הדיגיטלית" (מעבר לצילום דיגיטלי), צלמים רבים עדיין מעדיפים להמשיך ולעבוד עם מצלמות מקצועיות אשר משתמשות בסרטי הצילום הישנים והטובים. כמובן שקיימות כיום גם מצלמות דיגיטליות מקצועיות לחלוטין, אך לדעתם של צלמים רבים אין תחליף של ממש לסרטי הצילום הישנים והטובים.

מאת: רונן רןבריאות השן26/02/111056 צפיות
טיפולי שיניים יכולים להיות דבר חמקמק – אנשים מסוימים עוברים אותם ללא כל בעיה מיוחדת, מהירות ובקלות, בעוד אנשים אחרים סובלים מחוסר נוחות ומחרדות בעת הטיפול. במקרה של ילדים בדרך כלל מדובר במקרה השני, כאשר מרבית הילדים חוששים מאוד מרופאי השיניים. הסיבה לכך ברורה – טיפולי שיניים הם לא כל כך נעימים לפעמים, ובמקרים מסוימים גם מעט כואבים, הרופא משתמש בכל מיני מכשירים מאיימים אשר עושים רעש חזק, בחדר יש ריח ייחודי של חומרים רפואיים שונים וכד'. בקיצור, עבור ילדים זו יכולה להיות חוויה לא נעימה.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171997 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142612 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149237 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139122 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132433 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132270 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131957 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica