חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

4 דרכים להוריד את רמות הסוכר בדם באופן טבעי

מאת: יואב ליסודיאטה ותזונה26/10/20114522 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפי מחקרים שמתפרסים בארצות הברית, ישנם כ-26 מיליון אמריקאים שחולים במחלתהסכרת. המספר הזה רק הולך וגדל, וההערכה היא שעד שנת 2050, אחד מכל שלושהאמריקאים ייחלה במחלה.

המצב בישראל אמנם פחות חמור, אך תופעת העלייה בתחלואה במחלת הסכרת, אופיינית לכל העולם המערבי.

למחלת הסכרת אמנם יש גם הקשרים וגורמים תורשתיים, אך הסיבה לעלייה החדהבכמות החולים נובעת מהתזונה המערבית, שמתאפיינת בצריכת כמויות רבות שלסוכרים.

בניגוד לרפואה, שמתמקדמת בטיפול בתסמינים אחרי שכבר המחלה קיימת, אני תמיד מעדיף להסתמך על רפואה נטורופתית, שמתמקדת קודם כל במניעה טבעית ובטיפול במקור המחלה.

במאמר זה נציג 4 דרכים טבעיות, שייסעו לכם להוריד את רמות הסוכר בדם ולמנוע תחלואה בסכרת.

הרזייה

חבר טוב שלי הלך לאחרונה לביקור התקופתי אצל רופא המשפחה, שגילה רמות גבוהות מהנורמה של סוכרים בדם.

מודאג, הוא שאל את הרופא האם הוא זקוק לדיאטה מיוחדת."לא, פשוט תרזה 10 קילו, והכל יהיה בסדר", השיב הרופא.

עודף-משקל מונע מהגוף לייצר ולהשתמש באופן מלא באינסולין שהוא מייצר.רמות BMI (Body Mass Index) מעל 25, גורמות לך לסיכון גבוה משמעותית לחלותבסוכרת מסוג 2 מאשר אצל חבריך החטובים.

לכן, פתרון טוב להפחית את רמות הסוכר בדם, הוא פשוט לשמור על רמות משקל תקינות. אגב, השמנה גם קשורה לסיכונים הנובעים מרמות כולסטרול וטריגליצירידים גבוהות.

אימון גופני

פעילות גופנית עוזרת לשפר את השימוש של הגוף שלכם באינסולין, ובכך מביאה לשליטה טובה יותר ברמות הגולוקוז בדם.

רוב האנשים בעולם המערבי, מקיימים אורח חיים מאוד לא פעיל, החל מהעבודה שלהם וכלה בבילויים ובשעות הפנאי.

אם אתם שייכים לקבוצה הממוצעת הזו, אזי פעילות גופנית מתונה של לפחותחצי שעה 3-5 פעמים בשבוע, תפחית באופן ניכר את הסיכון שלכם לחלות בסכרת.

הפעילות יכולה להיות הליכה, ריצה קלה, רכיבה על אופניים, שחייה, ולמעשה כל פעילות אירובית אחרת.

כמובן שפעילות גופנית מתונה גם תסייע לכם בתהליך ההרזיה.

תפסיקו לעשן

עישון סיגריות לא רק מעלה את הסיכון לחלות בסכרת. מדובר בהתמכרות שטומנת בחובה מספר רחב של נזקים ובעיות נלוות.

הפסקת עישון היא בריאה, לא משנה באיזה מצב בריאותי אתם, אבל אם אתםנמצאים בקבוצת הסיכון וסובלים מרמות סוכר גבוהות, אזי יש לכם סיבה חשובהנוספת להפסיק לעשן.

קיימים כלים רבים לתמוך בהפסקת עישון, החל מסדנאות מוטיביציה ועזרה עצמית, וכלה בתרופות ובתכשירים טבעיים.

שפרו את התזונה שלכם

לוותר על שתיית קולה וממתקים, איננו מהלך מספיק כדי להתמודד עם משהו חמור כמו סכרת. אם אתם רוצים לראות שינוי אמיתי, כדאי שתשקלו את הרעיונות הבאים:

להשתדל לאכול את המזון כמה שיותר קרוב למצב שהטבע יצר אותו. אפשר לאכולעוגת תפוחים, אפשר לשתות מיץ תפוחים, ואפשר פשוט לאכול תפוח. לרוב, האפשרותהאחרונה היא הבריאה ביותר.

לוותר על דגנים מעובדים – סוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן וכו' – מכיליםפחמימות אך חסריםמרכיבים בריאים שנמצאים בדגן המלא – כגון סיבים תזונתיים,ויטמינים, מינרלים ועוד. תשתדלו לאכול כמה שיותר דגנים מלאים.

תאכלו יותר פירות וירקות – פירות אמנם משמינים מעט, אבל כל עוד תאכלואותם במידה, וכחלופה למזונות בריאים פחות, אפשר לאכול כמעט ללא הגבלה.פירות וירקות מכילים רמות גבוהות של ויטמינים ומינרלים, וכמעט ואין בהםמרכיבים שעשויים להזיק לגופכם.

הפסיקו לאכול בחוץ – נגמר עידן המזון המהיר. רוצים לאכול? תכינו אוכל בבית.

מה שגורם לרמות הסוכר הגבוהות היא התזונה המערבית – תחשבו על כל מה שמאפיין אותה לעומת התזונה בעבר, ופשוט הימנעו ממנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יואב ליסו הינו כתב תוכן בנושאי אורח חיים בריא, בריאות, תזונה וזוגיות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב ליסו

מאת: יואב ליסובידור ופנאי - כללי03/08/121685 צפיות
לעיתים קבוצת נשים רוצה להיפגש לערב בנות מפנק. זה יכול להיות לכבוד אירוע מיוחד כגון מסיבת רווקות, יום הולדת של אחת מהן או סתם כי יש חשק לבלות עם חברות קרובות. ההבדל בין ערב כזה לאחרים, הוא שנושא המפגש יהיה נשי והשיחות בהתאם. קיים מגוון פעילויות שניתן לעשות במפגש כזה. אך אמליץ על כמה נחמדים במיוחד.

מאת: יואב ליסוזוגיות ואהבה31/07/121133 צפיות
יום נישואים הוא יום חג לזוג הנשואי. דהיינו, הוא מעיין יום הולדת של המשפחה. על מנת לארגן יום נישואים נפלא, אמליץ לכם על חמש מתנות מדהימות אשר יהפכו את היום למרתק ובלתי נשכח.

מאת: יואב ליסוצילום אירועים19/07/121146 צפיות
חתונה היא אירוע מרגש ומיוחד שישאר בזכרונכם לכל החיים. לכן כל זוג שעומד לקראת החופה, ירצה לתעד את הרגעים הנפלאים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. מאחר שבישראל יש אלפי צלמיים ברמה שונה, חשוב לבדוק היטב עם מי אתם הולכים לעבוד. אתם ודאי לא מעוניינים לגלות בתחילת החתונה שהצלם לא יגיע או שאין לו את כל הציוד הדרוש לקראת האירוע. מה אפשר לעשות על מנת לא ליפול על צלם חובבן באחד הימים הכי נפלאים שלכם?

מאת: יואב ליסוזוגיות ואהבה22/06/121411 צפיות
רומנטיקה ותשוקה הן מרכיבים בסיסיים וחיוניים לשימור וטיפוח מערכת היחסים שלכם. לפיכך, עליכם להקדיש להן את החשיבות ואת המשאבים המתאימים. כמובן שישנם שלל אפשרויות לבילוי רומנטי, אך במאמר זה אספר על חמש דרכים המועדפות ביותר עליי.

מאת: יואב ליסובידור ופנאי - כללי13/06/121349 צפיות
אנשים מבוגרים רבים נוטים לחשוב שהם ראו את הכל בחיים ואין משהו שיפתיע אותם ו/או יגרום להם להיות מאושרים במיוחד. החיים יפים בכל גיל והם יכולים להיות נפלאים עוד יותר בפנסיה. הכל עניין של גישה ותפיסת עולם. לאלה שכן מעוניינים לבלות ומחפשים רעיונות נחמדים, אספר על 5 דרכים מצוינות להנעים את זמנכם.

מאת: יואב ליסואימון למערכות יחסים21/05/121483 צפיות
זוגיות בריאה ותקינה מורכבת מהמון דברים לרבות אהבה ורומנטיקה. כלומר, זוגות אשר משקיעים בטיפוח הרגש והתשוקה בינם, מדווחים על קשר נעים, בריא ומתגמל. לעומת זאת, בני זוג שלא משקיעים ביחסים ובאינטימיות, לא מרוצים מהקשר, רבים המון ועצבנים יותר. לפיכך, אם אתם רוצים להמשיך ליהנות מקשר מעולה עם החצי השני שלכם, אתם חייבים לתת תשומת לב מיוחדת לרומנטיקה.

מאת: יואב ליסודייטינג15/05/121281 צפיות
העולם של היום הוא עולם הרבה יותר חומרי ו"עסקי" מאשר בעבר. אנשים היום משקיעים שנים רבות במחייהם על מנת לצבור מקצוע, בהמשך הם צוברים ניסיון מקצועי וגם חלק ניכר מהיום שלהם מוקדש לפיתוח הקריירה. במאמר זה נדבר על הקשר שבין העולם המודרני לקושי למצוא זוגיות, ונראה איך ניסיון עסקי מאפשר להקל במציאת אהבה וזוגיות דרך תחום חדש יחסית – תחום הספיד דייטינג.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201556 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191994 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181694 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181278 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189689 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181494 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181566 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica