חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לבחור קרנות נאמנות מנייתיות

מאת: Tal Zolbergהשקעות20/11/2011923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרנות נאמנות מנייתיות הנן קרנות אשר על פי תשקיף הקרן מחויבות להשקיע אחוז ניכר בנכסים מסוג מניות . קרנות נאמנות המכילות ברובן מניות מהוות אופציית השקעה אטרקטיבית מכיוון שבהתאמה לאפיק השקעתן המנייתי קיים סיכוי גבוה להרוויח באמצעותן תשואות גבוהות, אך מנגד ניתן גם לספוג הפסדים כבדים. בכתבה זו נסקור את השיקולים המרכזיים שיש להתייחס אליהם בבחירת קרנות נאמנות מנייתיות.

אל תבחר קרן מניות- בחר במנהל קרן

הגורם המכריע בבחירת קרנות נאמנות להשקעה הוא בעצם מי מנהל את הקרן- יכולתו המקצועית של מנהל קרן מניות ואיכות הניהול שלו הם שקובעים למעשה את תוצאות הקרן ויכולתה "להכות" את המדדים ואת יתר הקרנות.

קריטריונים לבחינת מנהל קרן מניות

· בחינת תשואת כלל הקרנות שבניהול אותו מנהל- יש לבחון את תשואות כלל הקרנות שמנוהלות ע"י אותו מנהל בתקופות שונות ובחתכי זמן שונים. כך ניתן להתעלם בצורה אפקטיבית מהצלחות או כישלונות מקריים של אותו מנהל ולהעריך את יכולתו הכללית לניהול השקעות.

· החברה המנהלת – חשוב לבחון את החברה המנהלת של הקרן מבחינת חוסנה, אמינותה, גודלה, דרך ניהולה לבסוף טיב השירותים שהיא מעניקה לרוכשי קרנותיה.

·ניתוח סגנון ניהול הקרן- בחינה מעמיקה של סגנון הניהול של מנהל הקרן ושיטות העבודה בה הוא נוקט במסגרת קבלת החלטות השקעה.

· תשואה היסטורית- נתוני העבר הנוגעים לתשואה הינם בדרך כלל הקריטריון העיקרי לבחירת קרנות נאמנות מנייתיות. דרך פשוטה ויעילה היא לבצע השוואת גרפי ביצועים של הקרנות השונות ולבחור את הקרן המובילה, אך בנוסף חשוב לבחון גם את תשואות הקרנות על פני תקופת זמן ממושכת וגם על פני תקופות שונות (חודשים, מספר שנים קצר ומספר שנים ארוך יותר). כמו כן, יש תמיד לזכור כי ביצועי העבר אינם בהכרח משקפים את תוצאות העתיד של הקרן.

יש לבחון ביתר זהירות קרנות נאמנות שהציגו תשואות גבוהות במיוחד על פני תקופה קצרה, כאשר ביצועים אלו עשויים להיות לא משקפים לטווח הארוך מכיוון שיכול להיות שנשענו על לקיחת סיכון גבוה או אירוע חד פעמי. כמו כן, קיימות קרנות נאמנות שהשיגו תשואות מצוינות בשוק בעל מגמה חיובית, אך בשוק "דובי" נוטות לצנוח בחדות. דבר זה מדגיש את חשיבות בחינת הקרנות גם לאורך תקופה ארוכה (לפחות מספר שנים). בנוסף, יש להשוות קרנות נאמנות דומות בלבד, אשר דפוס השקעתם (המוגדר ע"פ תשקיפן) דומה ועוסק באותו נתח שוק (מדד מניות זהה)

זיהוי המגמה ויציאה מהשוק בזמן

הדבר החשוב מכל, הנו אלמנט הקשור בשיקול דעתו הבלעדי של המחזיק ביחידות הקרן. כאשר השוק נמצא במגמה שלילית, הסבירות לכך שאפילו אחת מהקרנות תרוויח הנה נמוכה, לפיכך יש למשש את האחזקות בקרן ולחזור ולבחור להשקיע בקרנות מנייתיות בתקופות בהן השוק חווה מגמה חיובית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tal Zolberg

מאת: Tal Zolbergשוק ההון09/10/121124 צפיות
כל מי שמתעניין בתחום ההשקעות בשוק ההון בדגש על המשק הישראלי, כבר מכיר אותה. מדובר על שותפות מוגבלת לפעילות שעיקרה חיפושי נפט וגז טבעי בדגש על הפקתם בישראל. השותף הכללי בשופתות הוא רציו חיפושי נפט בע"מ והשותף המוגבל הוא רציו נאמנויות בע"מ. השותפות המוגבלת נחתמה לפני קרוב לשני עשורים, בשנת 1993 בסוף ינואר. יחידות ההשתתפות של השותפות רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מאת: Tal Zolbergטלוויזיה01/05/121239 צפיות
אין זה סוד כי בעבר חברות הכבלים היו מתנהלות בצורה מסורבלת מעט, ונראה היה שאומנם היו להן כוונות מאוד טובות, אך היה מרחק לא קטן בין כוונות ובין מעשים.

מאת: Tal Zolbergשוק ההון27/03/121217 צפיות
בחירת בית השקעות לניהול תיק ההשקעות שלנו אינה פשוטה, במיוחד אם איננו בקיאים בהשקעות הון, ובאפיקי ההשקעה השונים. כדי להחליט את ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו, חשוב לאמוד את יכולות בית ההשקעות מאספקטים שונים, שיקלו עלינו בשקלול כל הנתונים על בית ההשקעות ועל הבחירות הנכונות.

מאת: Tal Zolbergמתכוני מתוקים22/03/129645 צפיות
כל חובבי השוקולד פוקחים עיניים ומזילים ריר למראה טראפלס עגלגל. הטראפלס הם כדורי שוקולד איכותיים, טעימים מאוד במיוחד למי שאוהב שוקולד מריר. אבל מה ההבדל בין הטראפלס לכדורי השוקולד שכולנו מכירים עוד מילדות? איך מכינים טראפלס? האם אפשר להכין טראפלס לילדים?

מאת: Tal Zolbergשוק ההון23/02/121340 צפיות
חברת בזק, חברת התקשורת המובילה בישראל, הנה חברה שהחזיקה במשך שנים רבות במונופול על תחום הטלפוניה הנייחת בישראל. חברת בזק הייתה נותנת השירותים המרכזית בארץ אשר גזרה את נתח השוק המשמעותי ביותר בתחומה. בתחילת שנות השמונים היא הוקמה כחברה ממשלתית ומתוקף היותה כזו, היא גדלה בצורה מהירה מאוד ופרסה זרועות של שירותי טלפוניה ואינטרנט בכל הארץ.

מאת: Tal Zolbergמתכונים ואוכל - כללי22/02/121503 צפיות
לאחרונה ישנה חשיפה מוגברת של מתכונים לבישול ואפיה באמצעי התקשורת, לרבות תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט שונים. בעבר היינו רוכשים ספרי מתכונים בנושאים שונים כגון: בישול, אפייה, עוגות, בשר, פשטידות וכו'. כיום, מידע זה זמין לכל המעוניין ברשת האינטרנט ושפים רבים חושפים את המתכונים שלהם לציבור הנרחב בחינם.

מאת: Tal Zolbergיופי וטיפוח - כללי21/02/121021 צפיות
עבור כל אישה בעולם, טיפוח אישי הוא חלק משגרת היומיום. טיפוח אישי הוא כמו סעיף חובה בחייה של האישה, ועל כך היא מוציאה כסף רב ומשקיעה מאמצים רבים, הן בבחירת מוצרי הטיפוח הנכונים לה, הסתגלות לשגרת הטיפוח המתאימה עבורה ושדרוג המראה שלה, כמעט בכל יום מחדש. כאמור, נשים רבות מוציאות כסף רב על מוצרי טיפוח, אך לעיתים סוד הטיפוח הוא בדברים הקטנים, בפעולות היום – יומיות שכל אישה עושה, ואם היא תעשה אותם נכון, היא תצליח לשמור על הטיפוח האישי שלה לאורך כל חייה.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181558 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171701 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171765 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161748 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161594 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161464 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica