חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה חשוב לדעת על חקירות פרטיות?

מאת: שירה אלהחקירות23/11/2011889 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


תפקידו של החוקר הפרטי, הוא לאסוף מידע עבור הזולת.  מה חשוב לדעת על חקירות פרטיות?

רבים אינם מודעים לכך כי ביצוע חקירות פרטיות, דורש רישיון. פירושו של דבר, כי אדם ללא רישיון תקף, איננו רשאי לעסוק במקצוע זה.

נתון חשוב נוסף על חקירות פרטיות, הוא כפיפותו של החוקר הפרטי לכללי אתיקה מקצועית, הקובעים את חובותיו כלפי הלקוח וכוללים מספר איסורים, כמו למשל, איסור התחזות לעובד ציבור.

חקירות פרטיות מתחלקות לסוגים שונים. אחד הסוגים המוכרים הוא חקירות אישות.

חוקר פרטי – האם יש לך רישיון?

בשל מהות תפקידו של החוקר הפרטי, החליט המחוקק כי מן הראוי שמקצוע זה יהיה טעון רישיון. לפיכך, ממונה ועדת רישוי, אשר תפקידה לבדוק את כשירותו של המועמד להיות חוקר פרטי.

תנאי הכשירות לקבלת הרישיון קבועים בחוק, כאשר לוועדה יש שיקול דעת שלא להעניק רישיון, אם קיימת מניעה לכך, למשל, בשל עברו של המבקש.

החוק קובע גם כי פתיחת משרד חקירות פרטיות, ייעשה אך ורק על חוקר פרטי, בעל וותק בן 5 שנים לפחות.

רישיון חקירות פרטיות, תקף לשנה ומתחדש עם תשלום האגרה, אלא אם סברה ועדת הרישוי, כי יש מניעה לחדש את הרישיון.

לפני שכירת שירותיו של חוקר פרטי – וודאו כי הוא בעל רישיון בתוקף!


חקירות פרטיות – כללי אתיקה

אמון הציבור בחוקרים הפרטיים, הוא הכרחי, על מנת שיוכלו לעבוד. כיצד שומרים על אמון הציבור? על ידי קביעת כללי אתיקה, על פיהם יבצע החוקר הפרטי, את תפקידו.

במרכזם של כללים אלו, עומדות חובת הנאמנות וחובת הסודיות של החוקר הפרטי, ללקוח. חובת הנאמנות דורשת מן החוקר הפרטי, לפעול בהגינות, בדיסקרטיות ולנהוג באדיבות כלפי הלקוח.

כמו כן, חל איסור על החוקרים הפרטיים, לטפל בתיק חקירה, במקרה של ניגוד אינטרסים, אלא אם קיבל את אישורו של הלקוח.

למשל, החוקר נתבקש ממספר אנשים, לחקור באותו עניין. החוקר לא יעשה זאת, אלא אם קיבל הסכמתם של כל לקוח.

חובת הסודיות דורשת מן החוקר שלא לחשוף מידע אשר הגיע לידיו, במסגרת מילוי תפקידו ועליו לשמור על חובה זו, גם כשהטיפול בלקוח הסתיים. 

איסור חשוב הקבוע בכללי האתיקה, הוא האיסור להתחזות. החוקר הפרטי, אינו רשאי להתחזות לשליחו של אדם , לעובד ציבור או לבעל מקצוע, אם המקצוע הזה הוא טעון רישיון כדין.

חקירות פרטיות – מגוון רחב

ישנו מגוון רחב של חקירות פרטיות, כאשר בכל חקירה, יבחן החוקר את המידע שלפניו ואת מטרת החקירה ובהתאם, יעשה שימוש באמצעים היעילים ביותר, לאיסוף האינפורמציה.

מהן החקירות הפרטיות הנפוצות ביותר בארץ:

1. חקירה כלכלית : עניינה של חקירה זו, היא באיסוף נתונים על רכוש של חייבים.

2.  איתור : חקירות איתור, כשמן כן הן, נועדו לאתר את כתובתו של אדם, לצרכים שונים, למשל, לצורך מסירת מסמכים משפטיים, לצורך ירושה וכיו"ב.

3. חקירות קניין רוחני : סוג זה של חקירה, נועד לגלות האם בוצע שימוש שלא כדין בפטנט, או זכות יוצר.

4. אישות : חקירות פרטיות רבות, עוסקות בענייני אישות ומטרתן לחשוף את בגידתו של בן או בת זוג של הלקוח. 

לקבלת מידע נוסף כנס/י לפורום חקירות >>

מאמר זה עסק בשלושה נתונים חשובים לגבי חקירות פרטיות. העובדה כי חוקר פרטי חייב להיות בעל רישיון, כפיפותו לכללי אתיקה מקצועית וקיומן של חקירות פרטיות מסוגים שונים.

 



תגיות המאמר: חקירות פרטיות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161270 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161093 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161716 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161716 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161906 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152783 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151368 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאמרים נוספים בנושא חקירות

מאת: shlomy חקירות26/12/171556 צפיות
חושדים בבן הזוג? חשוב להבין מספר פרטים טרם הפניה לחוקר פרטי, ראשית תחום הבגידות הוא עניין שמתרחב בשנים האחרונות ולמשרדי חקירות יש לא מעט עבודה בתחום, 80% מכלל הפונים למעשה בטוחים שמתבצעת בגידה וזקוקים להוכחה לצורך בתי משפט וכו', הבגידות שמגיעות לידי חקירות מדובר במעשה המתמשך לאורך תקופה עם פרטנר קבוע ולא בגידה מיקירת שעליה קשה מאוד לאסוף ראיות

מאת: נויחקירות25/11/171790 צפיות
אנשים רבים פונים למשרדי חקירה פרטיים כאלה ואחרים על מנת לאשש או להזים חשדות אשר יש להם לגבי התנהגות בני הזוג שלהם, או כדי להשיג מידע אודות שותפים לעסק או על מתחרים או אודות אנשים אשר רוצים לעשות איתם עסקים וכדומה. משרדי חקירות מעניקים שירותי מעקבים אחרי אנשים לצורך השגת מידע אשר נחוץ ללקוחות שלהם. אבל בהזמנת מעקבים יש גם סיכונים אשר יש לקחת אותם בחשבון.

מאת: אוריה בן מנחםחקירות22/06/152865 צפיות
במקרים רבים, אנו זקוקים לעזרתו של חוקר פרטי מנוסה. המטרה העיקרית בגינה אנו שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי המתמחה בתחום הבגידות היא להחזיר את חיינו למסלול הרגיל שלהם ולמנוע מצב בו נעשה לנו עוול

מאת: אמיר אברמסוןחקירות09/03/152186 צפיות
אריאלה לא הופתעה מהממצאים נפרדה לשלום וציינה כי זה מחזק את ההחלטה שלה לבדוק מי הפרטנר שלה. וכי היא מסיימת היום את הקשר.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות14/01/152342 צפיות
ישנם מספר קריטריונים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם עומדים בפני סינון ראשוני של משרד חקירות פרטי.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות10/11/142863 צפיות
בשנים האחרונות אני נוכח כי יש למשרד החקירות שלי במיוחד עקב האינטרנט, פניות של מגזרים שמעולם לא היו לקוחות של משרדי חקירות.

מאת: ליאת מנדלסוןחקירות14/09/143243 צפיות
בחיים אי אפשר לדעת מתי האדם מולך דובר אמת או לא. כאשר מדובר על עניינים שוליים הרי שמלבד חוסר נעימות ותסכול, הדבר לא באמת משפיע. כאשר מדובר על ענייני עבודה, זוגיות וכדומה – למושג שקר או אמת יש משמעות שונה לגמרי. בדיוק בשל כך מזל שאפשר להשתמש באחת המכונות החשובות ביותר שהומצאו מכונת פוליגרף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica