חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמעות חוקי ועד בית כשמתכוננים לפרויקט תמ"ה 38

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין30/11/2011820 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית, המעודדת את תושבי המדינה לחזק את מבני המגורים שלהם, מפני רעידת אדמה. עבודת חיזוק המבנה, כמו גם שיפוצו, הוספת מעלית וכיו"ב, נעשות ללא תשלום מצד הדיירים והקבלן המבצע, מקבל בתמורה, את זכויות הבנייה על גג המבנה.

ניהול ההליך של תמ"ה 38 מתחילתו ועד סופו, באופן יעיל, חייב להיות על ידי נציגות של דיירי הבניין. הנציגות תדאג לאיסוף כל המידע והנתונים, העברתם אל הדיירים ושמירה על פרוצדורה מסודרת של קבלת החלטות.

למותר לציין כי יש לקבל ליווי משפטי צמוד של עורך דין תמ"ה 38.

על מי חלה תמ"ה 38? מהם חמשת השלבים למימוש התוכנית? מה בדבר חוקי ועד בית, בנוגע לפרויקט? מהי משמעותם?


תמ"ה 38 – על מי חלה התכנית?

תכנית תמ"א 38, פונה לדיירים המתגוררים במבני מגורים, אשר נבנה על פי היתר בנייה שניתן לפני 1980. הבחירה בשנה זו איננה אקראית. התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידת אדמה, יצא בשנת 1975 ועל כן, הנחת המוצא היא כי התקן לא יושם על חלק ניכר מן המבנים עד 1980.

עבודת החיזוק נעשית על מבני מגורים בלבד, בעלי 2 קומות ומעלה וישנו תנאי נוסף: הבניין אינו מיועד להריסה.

חמשת השלבים של תמ"א 38

מעוניינים להצטרף אל תכנית תמ"ה 38? להלן חמשת השלבים המרכזיים של הפרויקט:

1. בדיקת הזכאות : יש לבדוק כי מבנה המגורים, עומד בתנאי הזכאות השונים.

2. בחירת נציגות : נציגות הבית המשותף היא זו אשר תייצג את הדיירים מול בעלי המקצוע השונים ותדאג לשמירת חוקי ועד בית.

3. גיוס תמיכה : אין חובה לגייס את תמיכת כל הדיירים ודי בתמיכת 2/3. אולם, כדאי לנסות ולקבל את הסכמת כל הדיירים, בכדי להקל על התהליך. למשל, כאשר אין תמיכה מלאה, יש לקבל את אישור המפקח על המקרקעין, לשם היתר בנייה על הגג.

4. בחירה בעורך דין מומחה : יש לפנות לעורך דין המתמחה במקרקעין ובעל ניסיון בפרויקטים של תמ"ה 38.

5. איתור קבלן מתאים : מציאת קבלן מתאים לפרויקט, ניהול משא ומתן על התנאים וחתימה על החוזה.

מהי משמעותם של חוקי ועד בית?

שמירה על חוקי ועד בית, היא הכרחית לשם ניהול חיים משותפים תקינים. כאשר שוקלים הדיירים להצטרף לפרויקט תמ"ה 38, גדלה חשיבותם של חוקי ועד הבית. מדוע?

תכנית תמ"א 38, מצריכה מן הדיירים, קבלת החלטות שונות, למשל, בחירת קבלן לפרויקט, בחירת עורך הדין שידאג לכל הזכויות וכיו"ב.

שמירה על חוקי ועד בית, היא שתאפשר את ניהולו של הפרויקט בצורה יעילה, לרבות, קבלת החלטות בצורה נכונה ומתאימה לדיירים.

כאשר קיימת הסכמה מלאה מצד כל הדיירים לפרויקט, קל יותר לשמור על חוקי ועד בית. אולם, אם ישנה התנגדות של חלק מן הדיירים, ייתכן ויהיה קושי מסוים, הן בהצטרפות אל תמ"ה 38 והן בשמירה על חיים תקינים בבית המשותף.

הפתרון לשני המצבים הוא אחד: גיוס תמיכתם של כל הדיירים לפרויקט, על ידי ניהול דיאלוג רגוע, במסגרתו תוסבר לדיירים המסרבים, את יתרונות תמ"א 38 ואת חשיבותו לביטחונם. 

שמירה על חוקי ועד בית היא תמיד חשובה, קל וחומר במסגרת פרויקט תמ"א 38. על הדיירים לקבל החלטות רבות בנוגע ליישום התכנית ולפיכך, התנהלות תקינה וחוקית היא הכרחית, לשם מימוש הזכויות בפרויקט.

 



תגיות המאמר: תמא 38, תמה 38, חוקי ועד בית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שירה אלה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/161270 צפיות
בית הדין הרבני הוא חלק ממערכת המשפט בישראל ופועל מכוח משפט עברי, שהעניק לו את הסמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, סמכויות מוגבלות במידת מה בדיני אישות, גיור... קרא עוד

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי20/12/161093 צפיות
חוק הוצאה לפועל והתקנות השונות על פיו מאפשרים מגוון של הליכים אשר עומדים לצד הזוכה. כל אחד מההליכים נקבע על פי הנסיבות, על פי מצבו של החייב ועל פי הדרישות של הזוכה... קרא עוד

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161717 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161716 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161906 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152783 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי12/03/151368 צפיות
אישור אפוסטיל יכול לשמש עדות לאמיתותם של מסמכים ואמיתות חתימת הנוטריון כאשר הם מוצגים בפני מדינות זרות. אילו מדינות רשאיות להשתמש באישורי אפוסטיל?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211700 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201519 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201314 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201600 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201006 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica