חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עישון סמים בקרב בני נוער בעולם ובישראל

מאת: אלחנן דרייפוספלילי27/12/20112208 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עישון סמים הוא נגע הפושה בחברה העולמית בכלל, ובישראל בפרט. במאמר זה נסקור את היקף תופעת עישון חשיש בקרב בני נוער בארץ ביחס לעולם, נעמוד על יחס רשויות החוק לתופעה זו וכיצד יכול עו"ד פלילי לסייע לקטין שמואשם בעבירה של עישון סמים.

מהו היקף השימוש בסמים בקרב בני נוער בארץ?

מדו"ח מחקר שערכה הרשות הלאומית למלחמה בסמים בשנת 2009, עלו הממצאים הבאים:

1. בני נוער הלומדים בבית ספר- 10.66% מהנדגמים מסרו כי השתמשו בסם לא חוקי כלשהו במהלך שנת 2009 (5.66% בסמים הנוצרים מקנביס). נתונים אלו דומים לנתונים מהשנים 98', 01' ו- 05', בהם נערך מחקר דומה, אולם חלה עלייה מובהקת בנתוני השימוש בשבוע ובחודש האחרון (לפני עריכת המדגם).

2. בני נוער הלומדים בבית הספר ביחס לשימוש בסמים "קשים"- 5.68% מהנדגמים דיווחו על שימוש בסמים כאלו. מדובר בעלייה של 1.78% מהסקר שנערך בשנת 05'. עלייה דומה נמצאה בנתוני השימוש בחודש ובשבוע האחרונים (שלפני עריכת המדגם).

3. בני נוער שאינם לומדים במסגרת לימודית- 21.49% מהנדגמים השיבו כי השתמשו בסם לא חוקי כלשהו במהלך שנת 2009. לעומת זאת, הנתונים על שימוש בסמים קשים דומים לאלו של בני נוער לומדים.

בחודש יוני השנה, אמר יאיר גלר, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים, כי לאור העבודה שבשש השנים האחרונות חלה בלימה ואפילו ירידה מסוימת בצריכת מריחואנה בקרב בני הנוער בישראל, הוא רואה את האור בקצה המנהרה.

מה המצב בשאר העולם?

סקר רשמי שנערך בקנדה מצא, כי חלה ירידה דרמטית בשימוש בסמים בקרב משתמשים שבין הגילאים 15-24, בכל סוגי הסמים. עם זאת, נמצא ששיעור המשתמשים בסמים בקרב גילאים אלה גבוה פי כמה משיעור המשתמשים בסמים בגילאים 25 ומעלה.

במחקר שערך המרכז הלאומי להתמכרות לסמים בארה"ב בשנת 2009, דיווחו כ-24% מבני כיתות ח'-י"ב על שימוש במריחואנה.

יאיר גלר, בהקשר לדבריו שהובאו לעיל, אמר עוד שבארה"ב ובאירופה הנתונים על עישון סמים בקרב בני נוער קשים ביותר.

מה היחס של רשויות החוק בישראל לעישון חשיש בקרב בני נוער?

כבר הטיפול המשטרתי בעבריינות נוער, ובכלל זה עישון חשיש, ניתן להבחין ביחס שונה שמקבלים בני הנוער מרשויות החוק.

למשטרה יחידות נוער מיוחדות המטפלות בעבריינות נוער, אשר פועלות בלבוש אזרחי ובמתחמים נפרדים. פעילותן מבוססת על שותפות עם גורמי קהילה, חינוך ורווחה.

כמו כן, בני נוער הנתפסים בעבירה ראשונה של שימוש בסמים מופנים לאפיקים של גמילה וטיפול במקום לאפיק הפלילי.

גם ביהמ"ש מתייחס אל קטינים באופן שונה מאשר למבוגרים. על אף שעבירות סמים זוכות לאפס סבלנות מצד בית המשפט, כאשר מדובר בקטינים בוחן בית המשפט את הנסיבות של השימוש בסמים כמו גם את נסיבותיו האישיות של הקטין.

כיצד יכול עו"ד פלילי לסייע לקטין המואשם בעבירה של עישון סמים?

אם מדובר בעישון חשיש באופן עצמאי או בנסיבות מיוחדות מבחינתו של הקטין, עו"ד פלילי יכול לפעול לסגירת התיק עוד בטרם יוגש כתב אישום. על עו"ד פלילי לנסות במקרה זה להגיע להסכם עם הרשויות שהקטין יפנה לפעילות חברתית, ילך למוסד גמילה וטיפול וכד'.

במקרה שהוגש כתב אישום נגד הקטין, עו"ד פלילי עדיין יכול לבקש מבית המשפט לא להרשיע את הקטין לאור נסיבות מקילות של המקרה, כגון שימוש חד-פעמי, ונסיבות אישיות של הקטין המצדיקות זאת, כגון: נסיבות חיים קשות, עזיבת הסמים וניהול אורח חיים תקין, רצון לשירות צבאי תקין וכד'. יש לזכור שמדובר בבית משפט לנוער שרגיש להשלכות העתידיות שיש להרשעה של קטין בעבירות סמים.

גם בטיעונים לעונש יכול עו"ד פלילי לבקש מביהמ"ש עונש "חינוכי", ולא מאסר, אפילו על תנאי.

סיכום

ישראל נמצאת במקום טוב יחסית למקומות אחרים בעולם בכל הנוגע לעישון סמים על-ידי בני נוער. עם זאת, הדרך למיגור התופעה עוד ארוכה.

לקבלת אינפורמציה נוספת בנושא, ניתן לפנות לפורום פלילי>>

 



תגיות המאמר: עוד פלילי, עישון חשיש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלחנן דרייפוס

מאת: אלחנן דרייפוסתרגום משפטי10/01/121223 צפיות
מחפש מידע על תרגום מסמכים מעברית לאנגלית? הגעת למאמר הנכון! מאמר זה סוקר היכן ניתן לתרגם מסמכים מעברית לאנגלית, אצל מי כדאי לעשות כן וכמה זה עולה?

מאת: אלחנן דרייפוסתרגום משפטי09/01/121237 צפיות
זקוק לתרגום מאנגלית לעברית? מעוניין בהכוונה בעניין? הגעת למאמר הנכון! במאמר זה תמצא את כל המידע הבסיסי שצריך לדעת על תרגום מאמרים מאנגלית לעברית.

מאת: אלחנן דרייפוסתרגום משפטי09/01/121108 צפיות
זקוק לתרגום למסמך משפטי? הגעת למאמר הנכון! במאמר זה תמצא את כל המידע הבסיסי הנצרך על תרגום משפטי – מי זקוק לו? אילו סוגי טקסטים זקוקים לתרגום כזה?

מאת: אלחנן דרייפוספלילי26/12/111186 צפיות
קיים לגביך רישום פלילי? חושש מההשלכות של רישום פלילי? הגעת למאמר הנכון! כנס למאמר זה וקרא על הרישום הפלילי והשלכותיו, ומה ניתן לעשות כדי להביא למחיקתו.

מאת: אלחנן דרייפוספלילי26/12/111148 צפיות
מעוניין לקבל פרטים על עבירת תקיפת שוטר? מאמר זה פורס בפניך את המידע הבסיסי בנושא. מהי עבירת תקיפת שוטר, מה רף הענישה בעבירה זו, וכיצד יכול עו"ד פלילי לסייע בעבירה זו?

מאת: אלחנן דרייפוסחוק ומשפט - כללי05/12/111091 צפיות
נפגעת מפרסום כלשהו עליך? ייתכן ומדובר בעבירה על חוק איסור לשון הרע! כנס למאמר זה וגלה אילו תביעות משפטיות תוכל להגיש ומהם הסעדים המשפטיים שתוכל לקבל.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201370 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201190 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191568 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181468 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161901 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica